خانه / تاپ / یک نان جذاب با کلی بستنی خوشمزه در کافه بستنی چیمنی
کافه بستنی چیمنی

یک نان جذاب با کلی بستنی خوشمزه در کافه بستنی چیمنی

بستنی بیش‌تر از اینکه یک خوراکی باشد یک سبک زندگی و یک عشق است. بستنی به دلیل ماهیت سردی که دارد بیشتر مناسب فصل گرماست ولی هیچ بستنی فروشی در زمستان تغییر کاربری نمی‌دهد و این نشان از قدرت علاقمندان به بستنی در تمام فصول سال دارد. بستنی انواع مختلفی دارد که در سال‌های اخیر با گونه‌های جدید و جذابی از آن آشنا شده‌ایم. در این مطلب از مجله فیدیلیو با هم سری می‌زنیم به کافه بستنی چیمنی که ما را با یک مدل بستنی محبوب و جذاب اروپایی آشنا کرده است.

چیمنی کورتوش کولاش یا تردلو

چیمنی در زبان انگلیسی به معنی دودکش است و این چیمنی یک بستنی یا بهتر بگوییم یک نان بستنی و شیرینی بوده که متعلق به کشور مجارستان است. این نون بستنی در مجارستان و اکثر کشورهای اروپایی آن محدوده مثل چک و اتریش بسیار پرطرفدار است و مردم یا آن را با بستنی سافت سرو میل می‌کنند یا بعنوان یک نان لطیف و لذیذ و خوشمزه با یک فنجان قهوه.

کمتر محله‌ای در شهر پراگ و بوداپست و امثال این‌ها یافت می‌شود که مغازه چیمنی فروشی نداشته باشد. آقای احتشام صاحب امتیاز و مالک برند چیمنی در ایران، اولین بار در سفری که به اروپا داشت با این پدیده خوشمزه و محبوب آشنا می‌شود و پس از یک تحقیق میدانی و برنامه ریزی دقیق، رسپی اصیل و دستگاه‌های مخصوص این نان بستنی را از اروپا وارد می‌کند و اولین شعبه از برند خوشمزه چیمنی را در اوایل زمستان سال ۹۶ و در محله پاسداران تهران افتتاح می‌کند.

در همین مدت کم بستنی چیمنی در شبکه‌های اجتماعی و میان عشاق بستنی چنان سرو صدا کرده که تعداد شعب آن به ۶ رسیده و هر روز تعدادی درخواست برای اخذ نمایندگی آن به دفتر این برند ارسال می‌شود.

کافه بستنی چیمنی با شارژ نامحدود

محصول اصلی و ویژه این کافه بستنی نان بستنی‌هایی است که از صفر تا صد در این کافه بستنی و در کمتر از ۵ دقیقه تهیه می‌شوند. خمیرهای تازه و با رسپی اصلی مجارستانی که پس از آماده سازی به دور دوکی ویژه پیچیده شده و روی منقل مخصوص قرار می‌گیرند. این نان بستنی‌ها پس از آماده شدن روی منقل یک پروسه بسیار خوشمزه و هوس انگیز را طی می‌کنند تا به دست شما برسند.

ابتدا روی آن‌ها عسل مالیده می‌شود و برای ایرانیزه کردن بستنی مقداری پودر پسته و پودر نارگیل روی آن می‌ریزند و اگر علاقمند باشید جای عسل را با نوتلای خوشمزه هم عوض می‌کنند. سپس بستنی مخصوص دستگاهی که سافت سرو است را روی آن می‌ریزند و در آخر با میوه‌های تازه و خوشرنگ مانند توت فرنگی و بیسکوئیت اورئو و شکلات کیت کت و … روی آن را تزئین می‌کنند. بستنی شما آماده است بفرمائید نوش جان کنید.

 


 

در این کافه بستنی بر پایه همین کیک بستنی چند مدل بستنی برای انتخاب دارید که محبوب‌ترین آن بستنی مخصوص است. یک اتفاق جالب و خوشمزه و هیجان انگیز در چیمنی این است که شما هر چقدر که دوست دارید می‌توانید بستنی خود را شارژ کنید. یعنی مادامی که کیک بستنی شما تمام نشده است می‌توانید درخواست بستنی اضافی را آن هم بصورت رایگان داشته باشید. عده از مشتریان چیمنی هم هستند که مرید طعم بینظیر این کیک بستنی هستند و لذت خوردن چیمنی و نوتلا را به همراه یک فنجان قهوه مجارستانی را با هیچ چیز دیگری عوض نمی‌کنند.

[/tie_slide]

ا
[/tie_slideshow]

چیمنی بستنی و باز هم چیمنی

چیمنی یک کیک بستنی بسیار سالم، کم کالری و خوشمزه است. محبوبیت و صف طولانی که جلوی این کافه بستنی تشکیل می‌شود نشانی از گسترش این برند و افتتاح روز به روز شعبه‌های جدید آن در سراسر ایران می‌دهد. مالکین این برند هم از کسانی که تقاضای اخذ برند چیمنی را دارند به گرمی استقبال می‌کنند و در راه اندازی شعب خود نهایت همکاری را با آن‌ها می‌کنند. چیمنی یک بستنی بسیار خوشمزه و دلچسب است که ترکیب کیک داغ و تازه و بستنی سرد آن یک اتفاق خوشمزه است که هم در تابستان و فصل گرما بسیار لذت بخش است و هم در سرمای زمستان. تجربیات خوشمزه خودتان را از کافه بستنی چیمنی در همینجا با دیگر فیدیلیویی‌ها به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات درباره‌ی بستنی چیمنی شعبه وزرا کلیک کنید

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات درباره‌ی بستنی چیمنی شعبه هفت حوض کلیک کنید

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات درباره‌ی بستنی چیمنی شعبه فردوس کلیک کنید

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات درباره‌ی بستنی چیمنی شعبه پاسداران کلیک کنید

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات درباره‌ی بستنی چیمنی شعبه دادمان کلیک کنید

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات درباره‌ی بستنی چیمنی شعبه نیاوران کلیک کنید