خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / ۵ کافه که بهترین انتخاب برای دفتر کار شما هستند
محل کار

۵ کافه که بهترین انتخاب برای دفتر کار شما هستند

اگر اهل دنیای مجازی و تکنولوژی باشید با واژه‌های جدیدی مثل اینفلوئنسر یا بلاگر و … آشنا شده‌اید که دیگر تبدیل به شغل شده‌اند. برای این قشر و این شغل‌های جدید کافه و کافه گردی دیگر به چیزی فراتر از سرگمی و تفریح تبدیل شده است. کافه برای یک سری به محلی برای انجام دادن کارهای روزمره و دفتر کار تبدیل شده است. اگر کافه گرد هستید و یا هر از گاهی گذرتان به کافه می‌افتد حتما افرادی را دیده‌اید که لپ تاپ جلویشان است و سخت مشغول نوشتن مطلب یا ویرایش عکس و تصویری هستند و یا حتما قلم و کاغذ و کتابی زیر دستشان است و مشغول نوشتن گزارش، مقاله یا نمایشنامه و … هستند. البته که کار کردن در کافه آداب مخصوص به خود را دارد که ازاینجا می‌توانید با آن بیشتر آشنا شوید.

اما هر کافه‌ای را نمی‌توان بعنوان محل کار انتخاب کرد. چرا؟ چون کافه‌ای که مناسب محل کار است باید ویژگی‌هایی مناسب این اتفاق را داشته باشد. آیتم‌هایی مثل میز و صندلی‌های راحت، امکان اتصال به اینترنت، نداشتن محدودیت زمانی، قهوه‌های خوب و با قیمت اقتصادی و … . در این بین ممکن است کافه‌هایی هم پیدا شوند که جمیع شرایط بالا را با هم نداشته باشند اما برای کار و یا قشر خاصی بسیار مناسب هستند. در این گزارش از مجله فیدیلیو سعی کردیم تا ۵ کافه با ژانر اختصاصی برای انجام دادن کارهای شخصی را به شما معرفی کنیم.

۱-کافه تایپ – نویسنده، اینفلوئنسر

کافه تایپ همانطور که از اسمش مشخص است حال و هوایی از جنس ماشین تحریر دارد. طراحی و دکور این کافه و موقعیت مکانی که در بورس فروش ابزار تحریر و چاپ قرار دارد باعث شده این کافه به یکی از انتخاب‌های ما تبدیل شود. وجود یک میز تحریر با امکاناتی همچون پانچ، کاغذ خرد کن، منگنه، تقویم و … یعنی این کافه به شدت مناسب شما است، شمایی که هنوز کارهای نوشتاریتان را بصورت کلاسیک و با کاغذ و قلم انجام می‌دهید. البته که اگر لپ تاپ شخصی شما جای کاغذ و خودکار را گرفته است باز هم کافه تایپ یک پیشنهاد خوب کافه‌ای برای شماست چرا که قهوه فیلتری کافه تایپ امکان شارژ مجدد را نیز دارد. در اینجا می‌توانید گزارش کاملی از کافه تایپ را بخوانید.

برای مشاهده آدرس و منوی کافه تایپ می توانید به این لینک مراجعه کنید

۲-کافه کارفه – هنرمند (هنرهای تجسمی و نمایشی)

کافه کارفه که نامش ترکیبی است از (کار+کافه) و این خود نوید کافه‌ای را می‌دهد که می‌توان در آن کار انجام داد، اما کاری از جنس هنر. این کافه قرار است تا به محفلی برای اهالی هنر تبدیل شود از هنرهای نمایشی گرفته تا نقاشی و … . برای همین هم است که این کافه به یکی از پاتوق‌های تئاتری‌ها و نقاشان تبدیل شده است و کلی ایونت از رو نمایی آلبوم موسیقی تا حتی جشن رونمایی کتاب چای سبز آقا منصور ضابطیان هم در این کافه برگزار شده است. خالی از لطف نیست اگر بدانید مدیریت این کافه به عهده آقای شجاع نوری و همسرشان که از فعالان سینما و هنر هستند می باشد. قبلا گزارش از شروع به کار کافه کارفه را برای شما فیدیلیویی‌ها در اینجا تهیه کرده بودیم.

۳-کافه تبلیغات – گرافیست‌ها و تبلیغاتی چی‌ها

کافه‌های از جنس کار مناسب و برای دفتر کار با ژانری مشخص را می‌توان به راحتی از نامشان شناسایی کرد. کافه‌ای با نام تبلیغات قطعا بهترین کافه برای طراحان کارهای تبلیغاتی، کپی رایترها و تبلیغات چی‌ها می‌تواند باشد. پوسترهایی از بهترین آثار تبلیغاتی، برگزاری همنیشینی‌های بررسی فضای کاری تبلیغاتی و موضوعات مرتبط و به روز این دنیای زیبا و جذاب از اتفاقاتی است که فقط و فقط در کافه تبلیغات می‌افتد. کافه تبلیغات کافه‌ای است از جنس آثار هنری تبلیغی با بوی خوش قهوه.

برای مشاهده آدرس و منوی کافه تبلیغات می توانید به این لینک مراجعه کنید

۴-کافه تهرون – راهنمایان گردشگری

کافه تهرون یا سنگ بنا و ایده اولیه کافه تهرون کار علیرضا عالم نژاد که از معروف‌ترین و خاص‌ترین راهنمایان گردشگری تهران و ایران است. شخصی که دغدغه تاریخ و فرهنگ با رنگ و بویی معاصر دارد مسبب تاسیس کافه‌ای با نام تهرون شد که بعد از فعالیتی موفق در باغ نگارستان ،که بستری برای گردشگری بود، با حیاتی دوباره در کافه تهرون ویلا به مکانی تبدیل شده که پایگاهی باشد برای دفتر کار راهنمایان گردشگری آن هم از جنس تهران گردی و سفرهایی به نقاط شاید کمتر جذاب برای مخاطب عام این ژانر. کافه تهرون و موسسه فرهنگی هنری که در طبقه دوم این کافه و با مدیریت آقای عالم نژاد قرار دارد با همنیشنی‌های تاریخی، نمایش فیلم‌های هنری مرتبط و … کافه تهرون را به یکی از بهشت‌های راهنمایان گردشگری و افراد فعال در این زمینه تبدیل کرده است.

برای مشاهده آدرس و منوی کافه تهرون می توانید به این لینک مراجعه کنید

۵-باب کافه- بلاگرها و فعالان دنیای مجازی

باب کافه با چند میز اجتماعی یا سوشیال بزرگ و طویل با سقفی بلند و طراحی هنرمندانه به یکی از بهترین کافه‌های شهر برای دفتر کار فعالان دنیای مجازی تبدیل شده است. کافه‌ای الهام بخش و خوش انرژی با قهوه‌هایی حرفه‌ای که به راحتی می‌توانید کارهای دنیای مجازیتان را در آن انجام دهید. از صبحانه تا آخر شب در محیطی راحت با زمانی نا محدود را به گشت و گذار در فضای مجازی و خلق محتوای جدید بگذرانید و از زمان کار کردن خود لذت ببرید. گزارشی از باب کافه را از اینجا می‌توانید بخوانید.

برای مشاهده آدرس و منوی باب کافه می توانید به این لینک مراجعه کنید

 

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.