خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / ۱۰ کافه رستوران قدیمی و کلاسیک که حتما باید آن‌ها را تجربه کرد
رستوران قدیمی تصویر شاخص

۱۰ کافه رستوران قدیمی و کلاسیک که حتما باید آن‌ها را تجربه کرد

در این گزارش از مجله فیدیلیو می‌خواهیم ۱۰ نام فعال در زمینه غذا و خوراک، ۱۰ کافه رستوران قدیمی را به شما معرفی کنیم که سال‌های زیادی است که آن‌ها را می‌شناسیم. این اسامی خاطرات چندین نسل را یدک می‌کشند و محلی برای رقم خوردن بهترین خاطرات و اتفاقات زندگی بسیاری از ما یا پدران و مادران ما بوده‌اند. کافه‌ها و رستوران‌هایی که وظیفه خود را به خوبی می‌دانند و با ثابت نگه داشتن کیفیت خود در گذر زمان از پس هزاران پستی و بلندی عبور کرده‌اند و همچنان بعنوان بزرگان این صنف شناخته می‌شوند. در این گزارش ۱۰ تایی سعی داریم به علل محبوبیت و موفقیت این اسامی بپردازیم و پیشنهادهای خوشمزه و محبوبی از منوی آن ها به شما بدهیم، پس با ما همراه باشید.

۱- رستوران سورن

بعدی قبلی

رستوران سورن

بعدی قبلی

رستوران سورن یک رستوران قدیمی است که فضای دهه ۴۰ و ۵۰ خود را همچنان حفظ کرده است. رستورانی قدیمی با حیاطی بزرگ، حوضی آبی رنگ که در زمان خودش طراحی مدرن و به روزی داشته است. آبنمایی که شکل یک پرنده است و سنگ ریزه‌هایی که کف حیاط را پوشانیده‌اند و راه رفتن روی آن‌ها صدای بشدت خاطره انگیزی را تولید می‌کند. این رستوران قدیمی که حدفاصل خیابان عضدی و خیابان حافظ قرار دارد از اولین رستوران‌های نو آور و فرنگی مآب در زمان خود بوده است. جایی که از استیک و فیله کبابی تا شنیتسل مرغ و کرم کارامل برای مهمانانش سرو می‌کند. هر چه در سال‌هایی اخیر رستوران‌های بی هویت و غیر اصیل دیده‌ایم تجربه رستوران سورن می‌تواند این حس خوب را به ما بدهد و ما را مرید و شیفته خودش کند.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات رستوران سورن اینجا را کلیک یا لمس کنید

۲-کافه نادری

بعدی قبلی

بعدی قبلی

بدون شک کافه نادری بخشی از میراث فرهنگی تهران است. کافه نادری فقط مطعلق به مالک آن نیست و همه مردم شهر سهمی از آن دارند. کافه یا بهتر بگوییم کافه رستوران قدیمی که از ۸۰ سال پیش پاتوق اهل فرهنگ و هنر بوده و بسیاری از دورهمی‌ها و اتفاقات مهم فرهنگی نسل‌های پیشین ما در این فضا اتفاق افتاده است. کمتر فیلم و سریالی است که در گذشته اتفاق افتاده باشد و نام و سکانسی از کافه نادری نبرد. البته که مدیریت ضعیف و برخود دور از ادب پرسنل و هزاران اتفاقات بد و غیر میهمان نوازانه نتوانسته از محبوبیت این کافه کم کند و همچنان بسیاری از طرفداران پرو پاقرص این کافه هستند. اگر سری به کافه نادری زدید قهوه ترک، کافه گلاسه و استیک شاتوبریان از مواردی است که حتما باید در آن تجربه کنید. گزاارش کاملی از این کافه قنادی را در اینجا بخوانید.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات کافه نادری اینجا را کلیک یا لمس کنید

۳-کافه قنادی اوریانت

بعدی قبلی

بعدی قبلی

مالکین این کافه قنادی که از هموطنان ارامنه هستند به واقع یک میراث دار واقعی بوده‌اند که پس دهه‌ها و اتفاقات کوچک و بزرگی در این حوالی اتفاق افتاده همچنان این مکان را آن هم با ظاهر قدیمی اما اصیل آن حفظ کرده‌اند. زمانی که به کافه قنادی اوریانت رفتید فکر نکنید که یخچال و لوستر و تابلو‌ها دکوری هستند ،نه تمام آنها اصل قدیمی و متعلق به همین شیرینی فروشی هستند. پیروک‌های تازه، شکلات‌های پرتقالی و قهوه ترک از ویژه‌های این کافه قنادی هستند که حتما باید آن‌ها را امتحان کنید. گزارشی از کافه قنادی اوریانت را از اینجا بخوانید.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات کافه قنادی اوریانت اینجا را کلیک یا لمس کنید

۴- رستوران قدیمی هتل سوییس (رستوران هتل فردیس)

بعدی قبلی

بعدی قبلی

هتل فردیس که در گذشته به هتل سوئیس معروف بوده یک رستوران دارد که در تشریفات میهمان نوازی بینظیر است. رستورانی که از دم در تا سرآشپز آن همه حرفه‌ای به معنای واقعی هستند و هرکسی در این مجموعه و در هر جایگاهی که هست یک حرفه‌ای به تمام معنا است که هدف اصلی‌اش جلب رضایت شماست. از میهمان داری که با کت سفید و بسیار تمیزش به سراق شما می‌آید تا آشپزی که به تکه استخوان شنیتسل مرغی که از آشپزخانه‌اش بیرون می‌آید کاغذهای سفید فرفری را می‌بندد همه یک اتفاق تاریخی در زمینه غذا و میهمان نوازی است که جلوی چشمان شما مشتریان رخ می‌دهد. رستوران هتل فردیس یکی از آداب‌دان ترین رستوران‌های ممکن در تهران است.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات رستوران هتل سوئیس اینجا را کلیک یا لمس کنید

۵-رستوران موفتار

بعدی قبلی

بعدی قبلی

این رستوران اصیل و کلاسیک فرانسوی که نام خود را از خیابان معروف موفتار واقع در پاریس گرفته است. خیابانی باریکی که پر از کافه و رستوران است و پاتوق اهالی فرانسه و توریست‌ها. موفتار هم از آن رستوران های آداب دادن است. معروف است که دو منو در موفتار وجود داشته یکی برای خانم‌ها که بدون قیمت بوده و دیگری برای آقایان که قیمت داشته . در این رستوران غذاها کاملا با اصول میهمان نوازی سرو می‌شود یعنی در ابتدا کودکان سپس خانم و آقای سالمند و در آخر خانم و آقای جوان. این رستوران هم استیک‌های معروف و هم بیف استروگانوف‌های پر طرفداری دارد که اگر سری به آن زدید حتما آن‌ها را تجربه کنید.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات رستوران هتل سوئیس اینجا را کلیک یا لمس کنید

۶-رستوران آنتروکوت

بعدی قبلی

بعدی قبلی

نام رستوران آنتروکوت را احتمالا کمتر شنیده باشید رستورانی که مدعی است نماینده یک برند معروف استیک فروشی فرانسوی است و غذای اصلی آن هم استیک آنتروکوت با سس مخصوص وسیب زمینی سرخ شده است. اینجا رستوران دنجی است که با ظاهر، طراحی و دکور اصیل خود یک رستوران فرانسوی کلاسیک را تداعی می‌کند که تجربه غذایی خوبی می‌توانید در آن داشته باشید. منوی این رستوران شامل یک مدل استیک آنتروکوت، چند مدل غذای دریایی، سوپ و دسر و سالاد مخصوص است که اکثرا کیفیت خوبی دارند اما قیمتی بالاتر از حد انتظار دارند.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات رستوران آنتروکوت اینجا را کلیک یا لمس کنید

۷-پیتزا پنتری

بعدی قبلی

بعدی قبلی

بله همیشه سر اولین بودن اختلاف است. پیتزا پنتری یکی از مدعیان اولین پیتزا فروشی در ایران وتهران است و این خود نشان می‌دهد که این رستوران قدیمی و چقدر سابقه دارد. رستورانی که در زیر زمین یک ساختمان قدیمی در ابتدای خیابان ویلا قرار دارد و سالیان درازی است که غذاهای فرنگی و مکزیکی برای مشتریانش سرو می‌کند. فضای نسبتا کم نور و با دکوری که انگار ۵۰ سال است در آن تغییر نداده‌اند تا زمان را در آن متوقف کنند. شنیتسل مرغ، استیک مرغ و لازانیا از بهترین غذاهای این پیتزا فروشی است که حتما باید آن‌ها را تجربه کنید.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات پیتزا پنتری اینجا را کلیک یا لمس کنید

۸-رستوران هتل قناری

بعدی قبلی

 

بعدی قبلی

هتل قناری و رستوران قدیمی معروفش از رستوران‌های معروف تهران هستند. این رستوران هم غذای فرنگی سرو می‌کند و هم غذای ایرانی، قیمه‌های آن به قدری معروف و خوشمزه هستند که در نظر سنجی بهترین قیمه مجله فیدیلیو رتبه نخست را بدست آورده‌اند. استیک‌های خوشمزه، پیش خوراک‌ها و اردوها، سرویس خوب و محیطی جذاب و نوستالژیک از ویژگی‌های رستوران هتل قناری است که حتما حتما باید آن را به لیست مکان‌های رفتنی اضافه کرد.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات رستوران هتل قناری اینجا را کلیک یا لمس کنید

۹-رستوران هتل اسکان

بعدی قبلی

بعدی قبلی

اگر شما هم اسم رستوران شار را شنیده‌اید و آن را قبلا تجره کرده‌اید حتما از طرفداران آن هستید و اگر هم تا به حال این اسم را نشنیده‌اید باید بگوییم که یک لذت غذایی را از دست داده‌اید. خوبی رستوران هتل ها اتفاقی است به نام میهمان نوازی رسمی و تشریفاتی که کمتر در رستوران‌های معمولی می‌توان آن را تجربه کرد. هتل اسکان در حوالی خیابان فرصت (شهید موسوی) هم یکی از این دست رستوران‌هاست که شما می‌توانید تجربه یک شام رویایی را در آن داشته باشید. منظورمان از شام رویایی صرف یک وعده غذایی در یک جایی لوکس نیست بلکه یک وعده غذایی بسیار لذیذ و خوشمزه و حرفه‌ای است که شما را وابسته به آن خواهد کرد. کمتر کسی است که این رستوران هتل اسکان را تجربه کرده باشد و از آن راضی نباشد.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات رستوران هتل اسکان اینجا را کلیک یا لمس کنید

۱۰-رستوران زرچ

بعدی قبلی

بعدی قبلی

رستوران زرچ آخرین رستوران قدیمی است که در این گزارش ۱۰ تایی به شما معرفی می‌کنیم. رستورانی قدیمی با منوی از غذاهای ایرانی و فرنگی و سرویس و برخود خوب و غذای خوشمزه. ما ایرانی‌ها وقتی از غذایی خوشمان بیاید دیگر کمتر ریسک امتحان غذایی جدیدی را انجام می‌دهیم، برای همین است که اکثر رستوران‌های فرنگی قدیمی که هنوز هم فعال هستند در منوی خود استیک فیله مینینون یا شاتو بریان دارند و شنیتسل مرغ و بیف استراگانوف آن‌ها جزو محبوب‌ترین هایشان هست. زرچ هم از این قاعده مستثنا نیست و یک رستوران فرنگی کلاسیک به معنی واقعی است.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات رستوران زرچ اینجا را کلیک یا لمس کنید

 

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.