خانه / پیشنهاد سردبیر / یک کرپ منحصر به فرد در «کرپ کافه»
کرپ کافه

یک کرپ منحصر به فرد در «کرپ کافه»

بسیاری از کافه‌های تهران کرپ و قهوه را به عنوان گزینه‌ای در منوی خود قرار داده‌اند اما شاید هیچ کدام از آنها  انحصارا نگاه تخصصی به این دسر و نوشیدنی دلچسب نداشته باشند.

کرپ کافه که اولین شعبه‌اش از خرداد پارسال در پردیس زندگی افتتاح شده و شعبه دوم آن هم حوالی پارک قیطریه قرار دارد، بهترین مکان برای آنهایی است که انتظار بالایی از کرپ و قهوه دارند. با مجله فیدیلیو و یک گزارش خواندنی از این کافه همراه باشید.

کافه‌ای با کاراکتر خاص

بعدی قبلی
بعدی قبلی

حافظ صفایی مدیر اجرایی کرپ کافه در این باره می‌گوید: از زمستان 94 برنامه اجرایی کافه را نوشتیم و بعد از سه ماه برنامه ریزی و بررسی حدود 70 لوکیشن، پردیس زندگی را به دو دلیل به عنوان شعبه اصلی انتخاب کردیم. دلیل اول این که در غرب تهران به سختی می‌توان یک کافه حرفه‌ای پیدا کرد و اغلب کافه‌های حرفه‌ای تهران در سعادت آباد، شهرک غرب و یا مرکز شهر افتتاح شده‌اند و رونق گرفته‌اند. دومین دلیل هم این است که اکثر کافه‌ها هویت و کاراکتر مناسبی برای کافه در نظر نمی‌گیرند.

همان طور که از طراحی دکور می‌توان این را دریافت، شعبه اصلی کرپ کافه کانسپت لابراتوآری دارد به همین خاطر نام Crepe coffe lab را انتخاب کردیم و یا برای شعبه دوم که در قیطریه به صورت بیرون بر فعالیت می‌کند نام Take away coffe را برگزیدیم و سومین شعبه هم که به زودی در کیش افتتاح می‌شود هویت مستقلی دارد که به دلیل صنعتی بودن دکور نام Crepe industrial coffe برای آن انتخاب شده است. در تمامی‌ شعبات از سه رنگ اصلی آبی، مشکی و زرد به عنوان رنگ‌‌های اصلی استفاده شده که در تابلو‌هایی که روی دیوار نصب شده می‌توان این نکته را دریافت.

کرپ چیست؟

[aparat id=”gQj78″]

کرپ یک نان بسیار نازک، سلامت و خوشمزه فرانسوی است. کلمه کرپ به فرانسوی به معنی پیچاندن است. نان بعد از درست شدن با مواد مختلف پیچانده شده و سرو می شود. اما در تمام شعبات کرپ کافه در حضور مشتری کرپ ها به دلخواه میهمانان درست می شود و به صورت داغ سرو می شوند. کرپ کافه با منوی خاصی که در نظر گرفته از صبحانه تا شام کرپ های مختلفی اعم از کرپ بوقلمون و کرنبری تا کرپ نوتلا بر مشتریانش تهیه می‌کند.

دنیایی از کرپ‌های متنوع

بعدی قبلی
بعدی قبلی

کرپ‌های غذایی و کرپ‌های شیرین به گفته صفایی در کرپ کافه به طور کلی در دو مدل کرپ تخصصی ارائه می‌شود. کرپ‌های غذایی و کرپ‌های شیرین که معمولا به انتخاب مشتریان در کنار قهوه سرو می‌شود.

به گفته صفایی کرپ‌های غذایی را طوری انتخاب کرده‌ایم که تمامی ‌طیف‌ها را پوشش دهد. به طور مثال برای لاکتووجترین‌ها، وجترین‌ها و حتی برای عاشقان گوشت هم کرپ‌هایی در نظر گرفته شده است. همچنین برای آن دسته از عزیزانی که به سالاد سزار علاقه دارند کرپ سزار را در نظر گرفته‌ایم.

قهوه‌های تازه رست شده با طعم خاص

صفایی در مورد قهوه‌ها می‌گوید: در کرپ کافه روی قهوه‌های دمی‌ به صورت جدی و تخصصی مانور داده می‌شود و برای تهیه تمامی‌ آن‌ها از آب آشامیدنی واتا استفاده می‌شود که در بین آب‌هایی که به صورت بطری عرضه می‌شود دارای بالاترین کیفیت است.

معیار‌هایی مثل سختی کل آب یا ذرات جامد معلق در آب، نیترات، منیزیوم و … را بررسی کردیم تا بتوانیم عصاره گیری بهتری برای چای و یا قهوه داشته باشیم.

برای قهوه‌ها کارخانه تخصصی رُست قهوه در منطقه صنعتی شمس آباد در نظر گرفته شده است که توسط سیامک ایرانی هر 5 روز یک بار رست می‌شوند. این قهوه‌ها از منطقه بوگیسو واقع در کشور اوگاندا کشت می‌شوند.

قهوه‌ها از ارتفاع 2000 متری برداشت می‌شود. هر ارتفاعی روی عطر و طعم قهوه اثر می‌گذارد. هر چقدر ارتفاع بیشتر می‌شود دسترسی به مزرعه سخت‌تر است و در حقیقت آب و هوا خیلی مناسب‌تر و خاک غنی‌تر است. پس چگالی مغز دانه‌های قهوه متراکم‌تر و قهوه در نهایت مغذی‌تر است.

طبیعتا همه برند‌های تجاری برای این که در هزینه تولید صرفه جویی کنند و قیمت منطقی‌تری حاصل شود از قهوه‌هایی استفاده می‌کنند که نهایتا در ارتفاع 600 متری قرار دارند.

یکی از اشکالات اصلی قهوه‌های تجاری این است که تا به مصرف کننده نهایی برسند حدودا 3 الی 6 ماه از زمان  کشت آنها می‌گذرد. قهوه تا 10 روز اول خواص دارویی دارد. از روز دهم تا سی‌ام عطر و طعم قهوه رو به تکامل می‌رود و بعد از ماه اول با قهوه ای رو به رو می‌شویم که صرفا کافئین به بدن می‌رساند و فاقد خواص و عطر و طعم یک قهوه فوق العاده است.

این در حالی است که در کرپ کافه شما با قهوه‌ای مواجه هستید که عطر و طعم و خواصش به صورت کامل حفظ شده است.

فرهنگ سازی در زمینه مصرف قهوه

[aparat id=”QBRrJ”]

وی در مورد تاسیس کرپ کافه می‌گوید: یکی از اولین اهداف ما برای تاسیس این کافه فرهنگ سازی در زمینه مصرف قهوه است تا بتوانیم قهوه را از لیست نوشیدنی‌های لوکس خارج کنیم و مصرف آن را در میان مردم جا بیندازیم.

با این که خودمان برای رست قهوه از یک دستگاه 180 میلیون تومانی استفاده می‌کنیم قهوه سینگلی که توسط ما ارائه می‌شود به جای 200 هزار تومان برای هر کیلو با مبلغ 100 هزار تومان برای هر کیلو به دست مشتری می‌رسد. ضمن این که در منوی کرپ کافه برای قهوه اسپرسو تنها مبلغ 7 هزار تومان در نظر گرفته شده است که قیمت بسیار مناسبی است.

هر فصل هم سعی می‌کنیم که قهوه‌های جدید را رست کنیم تا مشتریان عزیز طعم‌های جدید را تست کنند. به عنوان مثال به زودی قهوه‌هایی از اتیوپی،کلمبیا و قهوه‌های بالای 90 در صد به سبد کالایی کرپ کافه اضافه می‌شود.

در حال حاضر از 9 آیتم از جمله ماسالا چای، پودر‌های‌هات چاکلت، پودرهای وایت چاکلت، سس شکلات، سس شکلات سفید و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کُلدبرو کرپ کافه یک نوشیدنی هیجان انگیز

امضای کرپ کافه آیتمی ‌به اسم کُلدبرو است. قهوه ای که 17 ساعت با یخ دم می‌کشد و از سه لیتر یخ دو لیتر عصاره به دست می‌آید. کافئین این نوشیدنی خیلی بالاست و هر کدام از این نوشیدنی‌ها را در بطری‌های 100 میلی لیتری ارائه می‌کنیم. به دلیل این که گرما روی قهوه اثر نگذاشته است آنتی اکسیدان فوق العاده بالایی دارد.

علاوه بر این در کرپ کافه مشتری یکی از دمنوش‌ها را انتخاب می‌کند و با توجه و طبع و مزاجش توسط ما نوشیدنی مورد نظر به او پیشنهاد داده می‌شود تا دمنوش مورد نظر سازگاری بیشتری با شرایط مشتری داشته باشد.

حمایت از تیم ملی قایقرانی بانوان

[aparat id=”jqV2s”]

یکی از زمینه‌های اصلی فعالیت کرپ کافه حمایت از تیم ملی قایقرانی بانوان ایران است که سال 94 در مسابقات آسیایی به مقام اول رسید. شهریور ماه گذشته نیز با هزینه کرپ کافه به عنوان اسپانسر وارد مسابقات جهانی ساراکوزا ایتالیا شدند.

تا چهار سال پیش مصرف کافئین دوپینگ محسوب می‌شد ولی قوانین مربوط به دوپینگ تغییر پیدا کرد و ورزشکاران می‌توانند از کافئین به عنوان خوراکی استفاده کنند.

صفایی می‌گوید: به همراه برادرم حسین صفایی که شریک تجاری من است و یکی از فعالیت‌های اصلی‌اش قایقرانی است تصمیم‌‌ گرفتیم کلدبرو را به عنوان نوشیدنی مجاز برای این ورزشکاران به مربی تیم ملی توصیه کنیم. بعد از این که مربی متوجه اثر مثبت استفاده از کلدبرو در نتیجه تمرینات شد به همه بازیکنان تیم استفاده از آن را توصیه کرد.

تشکر از حامیان صنعت قهوه

صفایی در پایان از تمامی ‌افرادی که در زمینه صنعت قهوه در طول چند سال اخیر فعالیت کرده‌اند تشکر می‌کند و می‌گوید: اگر زحمات افرادی چون محمد آقامحمدخانی نبود تمامی‌ اتفاقاتی که در طول دو سه سال اخیر رخ داده و موجب پیشرفت صنعت قهوه در کشور شده به هیچ وجه رخ نمی‌داد.

برای اطلاع از منو و آدرس شعبه پردیس زندگی اینجا کلیک کنید

برای اطلاع از منو و آدرس شعبه قیطریه اینجا کلیک کنید

 

 

درباره محمد وحیدپور

مدت هاست رستوران گردی یکی از علایق اصلیم محسوب میشه و فیدیلیو یکی از مهم ترین گزینه هام توی انتخاب رستوران ها بوده. به نظرم توی شرایطی که تهران پر از رستوران های جور و واجوره وجود سایتی که بتونه با جزییات رستوران ها و کافه ها رو معرفی کنه کاملا ضروری و مفیده.