خانه / ورود غیر حرفه‌ای‌ها ممنوع / ویژگی‌های یک مدیر موفق رستوران
مدیر موفق رستوران

ویژگی‌های یک مدیر موفق رستوران

 اغلب مدیران رستوران، مالک آن هم هستند. از این رو مالکان توقع دارند که با آن‌ها با احترام برخورد شود و به اعضای تیم رستوران‌شان نیز احترام ویژه‌ای گذاشته شود. یک مدیر موفق رستوران ویژگی‌هایی دارد که همه آن جنبه مدیریتی ندارد، بلکه در همه زمینه‌ها بهتر است رعایت شود. با بخش ورود غیرحرفه‌ای‌ها ممنوع مجله فیدیلیو همراه باشید تا به یک مدیر موفق برای رستوران‌تان تبدیل شوید.

مدیر موفق رستوران

مدیر موفق رستوران چه ویژگی‌هایی دارد؟

از جمله ویژگی‌هایی که انتظار می‌رود هر مدیری برای رسیدن به جایگاه یک مدیر موفق داشته باشد و یا در خود تقویت نماید عبارتند از:

  • خوش برخورد و با فرهنگ باشند.
  • به تمام اعضای تیم احترام بگذارند و با احترام برخورد کنند.
  • عملکرد مدیر رستوران نباید به گونه‌ای باشد که صرفا بخاطر پرسنل مورد احترام و اعتبار سایرین باشد.
  • باید بهترین تصمیم گیرنده برای کارمندان و امور رستوران باشد.
  • مدیر رستوران باید بخاطر موفقیت‌های بزرگ به کارگرانش هدیه و پاداش داده و از آن‌ها قدردانی کند.
  • باید بخاطر کارش دارای قدرت شود نه بخاطر مجوز قانونی.
  • حس خلاقیت در کارگران را افزایش دهد.

مدیر موفق رستوران

نکات طلایی برای یک مدیر موفق رستوران

با بکارگیری موارد ذیل در می‌یابید چگونه می‌توان از پتانسیل‌های شغل رستوران داری بهره برد:

اشتیاق و انگیزه: در خود اشتیاق ایجاد کرده و آن را به اطرافیان منتقل نمایید. موفقیت بدون انگیزه و تشویق غیر ممکن است. شما در جایگاه مدیر و مالک رستوران حکم الگو برای سایر پرسنل را دارید و نحوه برخورد و احساس درونی شما به شدت بر سایر پرسنل تاثیرگذار خواهد بود. سخت کوشی به تنهایی درآمدزا نیست، بلکه ایجاد انگیزه، انرژی مثبت و ایجاد جوی شاد و صمیمی‌ همراه با حمایت از کارمندان موفقیت دائمی‌ را به دنبال خود می‌آورد. همه ما انسان هستیم و درصد خطا وجود دارد، اما ایجاد محیطی شاد در موفقیت کاری نقش بسزایی دارد.

رقابت، خلاقیت و نوآوری: رقابت سبب ارتقاء و پیشرفت در کار می‌شود. رقابت باعث می‌شود تا غذا بهتر و با کیفیت‌تر شود. غذای شما باید از غذای رقیب‌‌تان بهتر باشد. رقابت سبب خلاقیت می‌شود و این قویترین عامل در ایجاد انگیزه تجارت است. بخشی از این خلاقیت مربوط به منو می‌شود.

لیست منو نباید طولانی باشد. رستوران‌هایی که منوی کوتاه دارند مشتری بیشتری را جلب می‌کنند، اما این به معنی تغییر منو نیست. پرفروش‌ترین غذاها را در منوی خود نگه دارید و در سایر گزینه‌های منو تغییراتی به وجود آورید.به یاد داشته باشید ساده ترین و راحت‌ترین غذاها در عین حال فروش بیشتری دارند.

پایداری و وفاداری: اگر آمادگی مدیریت ندارید و یا نمی‌خواهید مدت زمان طولانی در رستوران سپری کنید کلا این حرفه را فراموش کنید،  چون با موفقیت همراه نیست. مشتریان و کارمندان به حضور پررنگ شما امیدوارند. مشتریان احساس راحتی و دلپذیری بیشتری با حضورتان حس می‌کنند چرا که می‌توانند در مواقع لزوم با مراجعه به بخش مدیریت انتقاد یا پیشنهاد خود را ارائه کنند.

مشاهده کار و فعالیت از دید مشتری

مهمترین بخش رستوران‌داری مشتری‌مداری است. اگر مشتری را راضی نگه ندارید، پس روند فعالیت شما درست نیست و جواب نداده است. اینکه مشتری احساس رضایت خاطر کند بسیار با اهمیت است. تصور کنید خودتان مشتری رستوران هستید و می‌خواهید سفارش دهید، در این صورت جزئیات بیشتری به چشم‌تان می‌آید و متوجه کاستی‌های کار و سرویس دهی خود می‌شوید. به خاطر داشته باشید مشتری سلطان است و بدون حضور مشتری، تیم رستوران شما ارزشی نخواهد داشت. بنابراین تمام انرژی خود را صرف سازماندهی عالی کنید. اگر سلطان از مقر پادشاهی خویش راضی باشد دوباره  به قصر خود سر می‌زند.

[et_bloom_inline optin_id=optin_3]

درباره آوا فوشریان

من علاقه زیادی به کافه و رستوران دارم. نه صرفا بخاطر غذا و خوراکی. بلکه به دلیل دور هم بودن و اتفاق های خوبی که تو اینجور جاها برام میفته. انرژی زیادی هم برای تجربه طعم ها و مکان های جدید دارم. همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم.

2 نظرها

  1. مجتبی هاشمی

    مالکین رستوران در ایران فقط به فروش بالا به هر قیمتی فکر میکنن حتی اگه به قیمت صلب ارامش مشتری در رستوران باشه فروش بالا یعنی مشتری زیاد مشتری زیاد یعنی زمان کمتر برای سرویس دهی ازدحام جمعیت در رستوران ازدحام پرسنل در رستوران و زمان کمتر برای کیفیت غذا به همین دلیل هیچ وقت ایران تو صنعت رستوران داری حرفی برای گفتن نداره چون مدیرانش فقط به فروش بالا فکر میکنند و فروش بالا اولین الویتشون هست هاشمی هستم رستوران ضیافه

  2. مجتبی هاشمی

    با سلام تشکر میکنم از اطلاعات مفیدی که در اختیار گذاشتین ولی این اطلاعات فقط برای ما مهماندارها جنبه اطلاعات عمومی داره چون توی ایران هیچ رستورانی نداریم که به این نکات توجه کنه یا استانداردهای رستورانش با این کیفیت باشه همه فقط به خاطر پول و فروش بالا کار میکنن
    و ارامش مهمان در اولویت های خیلی پایینشون قرار داره