خانه / تاپ / گیاه پنجه بودا و خواص شگفت انگیز آن
گیاه پنجه بودا

گیاه پنجه بودا و خواص شگفت انگیز آن

 

مدت زمان مطالعه این مقاله :۵ دقیقه

 

گیاه پنجه بودا یکی از شگفت انگیز ترین میوه ها در جهان می باشد که ظاهر و شکل بسیار خاصی دارد. دست بودا میوه ای معطر می باشد که شاخک های بلند و زردی دارد و به شکل انگشت دست می باشد به همین سبب به آن دست بودا یا گیاه پنجه بودا گفته می شود. این میوه دارای خواص بی نظیری است که باعث شده است موارد مصرف مختلفی داشته باشد.  

در مورد تاریخچه گیاه پنجه بودا می توان بیان کرد که این گیاه در اواخر قرن نوزدهم در کالیفرنیا پیدا شد و تا چند سال بعد نیز تنها برخی از افراد آن را می شناختند و یا از آن استفاده می کردند. اما از سال 2008 به بعد زمین های زیادی شروع به کاشت این میوه کردند و بسیاری از افراد با آن آشنا شدند و توانستند از آن استفاده کنند. 

 

گیاه پنجه بودا

خواص بی نظیر گیاه پنجه بودا

این گیاه دارای خواص بی نظیری است که بسیاری از آن ها شامل خواص پزشکی می باشد. از مهم ترین این خواص می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کنترل فشار خون

یکی از مهمترین خواص گیاه پنجه بودا، کنترل فشار خون می باشد. افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند، در معرض خطر سکته ی قلبی و مغزی هستند. این افراد برای کنترل فشار خون خود می توانند از دست بودا و عصاره ی آن استفاده کنند تا گردش خون در بدن آن ها افزایش پیدا کند بتوانند کنترل بهتری روی فشار خود داشته باشند.

کاهش درد

یکی از دیگر خواص این گیاه، کاهش درد می باشد زیرا این میوه دارای خواص ضد التهابی می باشد و باعث می شود که درد های شما به صورت چشمگیری کاهش پیدا کند. علاوه بر آن این گیاه می تواند کبودی های ایجاد شده روی بدن را نیز کاهش دهد. 

کاهش سرفه

کاهش سرفه یکی از خواص مهم این گیاه می باشد زیرا این گیاه در دسته ی مرکبات است و می تواند برای سرفه، خلط، سرماخوردگی و موارد مشابه مفید باشد. برای تاثیر بیشتر این میوه، می توان آن را درون آب قرار داد تا به خوبی نرم و خیس شود بعد آن را استفاده کرد. 

خواص دیگر

از دیگر خواص دست بودا می توان به افزایش سیستم ایمنی بدن، رفع درد های قاعدگی، درمان یبوست، رفع ناراحتی های معده ، از بین بردن نفخ و اسهال و …. اشاره کرد. خواص بیشمار این گیاه باعث شده است که این گیاه موارد مصرف بیشماری نیز داشته باشد. 

مناطق مناسب برای کشت

این میوه در مناطقی بهتر رشد می کند که دارای آب و هوای معتدل یا گرم باشد. به طور مثال اگر در منطقه ای پرتقال و لیمو به خوبی رشد کند، گیاه پنجه بودا نیز می تواند به خوبی رشد کند. در نتیجه نمی توان آن را در هر منطقه ای کاشت و استفاده کرد. رویش این میوه مانند بسیاری از میوه های دیگر از زمستان شروع می شود تا به احتمال زیاد تا بهار می توانید از آن استفاده کنید. 

 

گیاه پنجه بودا

درباره safoora makhmalbaf