خانه / کافه و رستوران / گردبال رستورانی که همه غذاهایش گرد است

گردبال رستورانی که همه غذاهایش گرد است

گردبال ، رستورانی پر از غذاهای گرد است. این روزها رستوران‌هایی در سطح شهر تهران هستند که نه می‌توان آن‌ها را زیر مجموعه رستوران‌های ایرانی قرار داد و نه فرنگی. سبک این رستوران‌ها تلفیقی هستند. گاه غذای ایرانی را با فرنگی ترکیب کرده‌اند و گاه با طراحی خلاقانه غذای خود، شناسایی غذایی ایرانی از فرنگی را برای شما سخت و دشوار می‌کنند. دغدغه اصلی مالکین این رستوران‌ها تنها فروش غذا نیست بلکه می‌خواهند در کنار ارائه غذا و سرویس نو کلیشه‌های موجود در بازار غذا و خوراکی را بشکنند. با مجله فیدیلیو همراه باشید تا شما را با یکی از این رستوران‌های نوآور آشنا کنیم.

از میت بال تا گردبال

تیرماه سال 95 ایده شروع کسب و کار غذایی به ذهن آقای کیخان‌زاده ، مدیر رستوران گردبال، می‌رسد. اما فقط راه انداختن یک رستوران معمولی مانند ده‌ها رستوارنی که هر روز در تهران افتتاح می‌شوند در ذهن او نبوده است. پس تصمیم می‌گرید تا از ایده‌های غذایی خود استفاده کند و منوی رستوران خود را در قالبی نو به میهمانان خود ارائه دهد.

یکی دیگر از اهداف اصلی رستوران گردبال ارائه غذاهای سالم و تازه پز و حذف مواد فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس تا حد امکان است. همچنین در گردبال ارائه غذاها به سبکی بوده است که هم برای مشتریان داخلی رستوران جذاب باشد و هم قابلیت ارائه بعنوان فینگرفود یا غذاهای انگشتی جهت سرو در دورهمی‌ها و مراسم و میهمانی‌ها باشد تا جایگزین سالمی برای اسنک‌های ناسالم شود.

گردبال و احتمال بارش کوفته قلقلی

گردبال

می پسندم چون:

تنوع خوب منو و ظاهر متفاوت غذاها

کیفیت خوب و تازه پز بودن سفارشات

برخود مناسب پرسنل

اگر بار اولی باشد که گذرتان به اینجا افتاده باشد ممکن است فکر کنید این مغازه یک قنادی لوکس است و یا اینکه با توجه به نحوه ارائه غذا فکر کنید که کلاس قیمتی بالایی داشته باشد. اما بهتر است در را باز کرده و وارد سرزمین گردبال شوید تا تصویر دقیقی از این رستوران جالب پیدا کنید.

گردبال فضای کوچک و دنجی دارد، گنجایش آن تقریبا 14 نفر است. برخورد پرسنل بسیار خوب است و اگر تجربه اولتان باشد به خوبی شما را در مورد منو راهنمایی خواهند کرد. به هر حال در منوی گردبال آیتم‌هایی وجود دارند که به احتمال زیاد به گوش برخی از غذا دوستان نخورده است.

در ویترین گردبال چند سینی چوبی است که رویشان تعدادی غذای گرد برای نمونه گذاشته‌اند تا بیشتر با سبک آن‌ها آشنا شوید. موسیقی مناسب و ظرف سرو غذا در کنار طراحی داخلی و ظاهر خاص غذا همگی یک تجربه جدید و خوب را برای شما رقم خواهند زد.

میت بال با سس تری یاکی و نان مخصوص

نمی پسندم چون:

فضای کوچک و ظرفیت 2 تا 3 گروه

ظاهر و رنگ یک سری از پیش غذاها شبیه به هم است

تغییر در دستور اصلی غذا باعث شده تا طعم و مزه برخی از گزینه‌ها شبیه به هم باشد

گردبال منوی پرو پیمانی دارد که شامل پیش غذا، خوراک (غذای اصلی)، سالاد، پیتزا و ساندویچ می‌شود. وجه مشترک تمام این غذاها این است که ماده اصلی غذا بصورت و گرد و سبک خاص گردبال تهیه شده است. مثلا گوشت و مرغ مصرفی در ساندویچ ها و پیتزاها همگی گردبالی یا به قول خودمان کوفته قلقلی هستند (البته در طعم و مزه شباهتی به کوفته ندارند).

بیشترین تنوع منو در بخش پیش غذا است و بسته به تعدادی که سفارش می‌دهید و ظرفیتی که دارید ممکن است با همان پیش غذا سیر شوید. در گردبال سعی شده غذاهای ایرانی مثل کشک بادنجان و میرزا قاسمی و کوکو در کنار غذاهایی از دیگر نقاط جهان مانند حمص و باباگانوش و وجی بال و ریزوتو و … همگی گرد گرد سرو شوند. هر پرس معمولی 8 عدد و پرس های میکس شامل 12 عدد گردبال هستند.

غذای اصلی شامل یک سری تاپینگ‌های ثابت مانند میت بال و چیکن بال با بیس و پایه‌های مختلف مانند پوره سیب زمینی و پاستا و نان مخصوص است که شما قدرت انتخاب دارید تا در میان این 3 پایه غذایتان یکی را انتخاب کنید.

برخی از طعم ها و مزه ها برای ما ایرانی ها تا حدودی جدید هستند و ممکن است تا حدودی خوشایند نباشد مانند سس تری یاکی یا مارینار سس. در گردبال سعی شده تا این طعم و مزه تا حدودی به ذائقه ما نزدیک‌تر شود تا حس عجیب یا ناخوشایندی پس از اولین تجربه نداشته باشیم. منوی گردبال در کل تقریبا اقتصادی محسوب می‌شود و همه گزینه‌ها زیر 30 هزار تومان هستند.

مخصوص گردبال

یکی از بخش هایی که گردبال در آن فعال است ارائه پیش غذاهای گرد خود بعنوان فینگر فود است. فینگر فودهای جالب و جدید و جذاب و سالم که اگر بخواهید می‌توانید برای مهمانی‌های خود سفارش دهید. تنها 30 دقیقه پس از سفارش هر تعداد گردبال که بخواهید آماده ارسال برای شما خواهند بود.

در کل گردبال به جهت خلاقیت و نوآوری که در غذایی خود خرج کرده حتما ارزش رفتن را دارد قطعا نمی‌شود همه سلیقه ها را از خود راضی کرد ولی اکثر مشتریان گردبال ازین تجربه راضی بوده و هستند و گردبال را به دیگران هم پیشنهاد می‌دهند. پس اگر شماهم به گردبال رفتید تجربیات خود را با ما و دوستانتان در مجله فیدیلیو در میان بگذارید.

برای دیدن منو و آدرس این رستوران اینجا کلیک کنید

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.

یک نظر

  1. علیرضا حیدری

    عکس آخر چقدر به نظرم آشناست، فکر کنم خودم گرفتمش و تو فوراسکویر گذاشتم :(( کاش متن اوریجینالتون رو با عکس های اورجینال همراه می کردین. استفاده از عکس های دیگران بدون اجازه حتی اگه عواقب قانونی نداشته باشه اخلاقی نیست.