خانه / پیشنهاد سردبیر / کدام رستوران‌ها گران‌ترین استیک تهران را سرو می‌کنند؟

کدام رستوران‌ها گران‌ترین استیک تهران را سرو می‌کنند؟

استیک از غذاهایی است که تهیه آن در خانه و بدون تجهیزات سخت است. از طرفی مراحل آماده سازی استیک از انتخاب قسمت مناسبی از گوشت، مدت زمانی که از تازگی گوشت می‌گذرد، موادی که برای مزه دار کردن به آن اضافه می‌شود و بسیاری جزییات دیگر از نکاتی است که رعایت آن نیاز به دانش آشپزی دارد. نکاتی که در طعم و کیفیت نهایی بسیار تاثیر گذار است. بنابراین برای تجربه طعم یک استیک استاندارد بهتر است که به رستوران برویم.

آنچه از انواع استیک در منو رستوران‌ها رایج است تی بن استیک، ریب آی استیک، استیک تبری، فیله مینیون، لمب چاپس و … است. هر کدام از این استیک‌ها مربوط به قسمت جداگانه ای از گوشت هستند و اسم گذاری هم بر اساس آن انجام شده. مثلا تی بن استیک به این دلیل که در  نحوه برش یک تکه استخوان به شکل حرف T ظاهر می‌شود این نام را دارد. در کنار گوشت قرمز هم بشقاب‌های گریل دریایی، استیک مرغ و بشقاب‌های میکس گریل در منو‌ها وجود دارد که آن هم طرفداران خاصی دارد.

قبل از مشاهده این مطلب از شما دعوت میکنیم برای مشاهده ویدئو زیر (برای نمایش آی پی خود را تغییر دهید)

از طرفی علاقه مندی به انواع استیک در بین ما ایرانی‌ها در سال‌های گذشته باعث شد تا رستوران‌هایی با محوریت استیک و با عنوان‌های مختلفی مثل خانه استیک یا استیک‌ هاوس شکل بگیرند. در این رستوران‌ها اساس منو بر پایه انواع استیک بسته شده و در کنار آن سالاد و پیش غذا هم سرو می‌شود.

در این مطلب از مجله فیدیلیو به شما می‌گوییم گران‌ترین استیک‌ های تهران را کدام رستوران‌ها سرو می‌کنند و علت آن چیست؟

بعدی قبلی

گران‌ترین استیک

مم مد استیک ‌هاوس

این رستوران به تازگی در مجمتع آ اس پ تاسیس شده و در مدت کوتاهی مورد توجه طرفداران استیک قرار گرفته است. ویژگی این رستوران این است که تمام گوشت‌ها و مراحل طبخ از آشپزخانه قابل مشاهده است. در بدو ورود به رستوران تمام گوشت‌هایی که آماده طبخ هستند از پشت دیوار شیشه ای دیده می‌شوند و از همه آن‌ها جالب تر دنده‌های کاملی است که از سقف آویزان شده. بخش دیگری از جذابیت این رستوران به طراحی دکوراسیون و میز و صندلی‌ها مربوط می‌شود.

منو این رستوران شامل سینی مزه برای پیش غذا و سالاد است. غذاهای اصلی انواع استیک را شامل می‌شود به علاوه مم مد برگر که تنها غذای متفاوت در منو است. اما در بین 11 نوع استیکی که در اینجا سرو می‌شود سه مدل آن بالاترین قیمت را دارد. دنده یونانی به قیمت 145 هزارتومان گرانترین آیتم این منو است. دنده کامل گوسفندی که ابتدا در آشپزخانه گریل می‌شود. بعد از آن بر سر میز تکه تکه می‌شود و اگر طبق سلیقه شما نیاز به پخت بیشتر داشته باشد در مقابلتان تورچ می‌شود.

استیک دالاس به قیمت 140 هزار تومان دومین ایتم گران این منو است که شمال 300 گرم فیله گوساله می‌شود. و سومین استیک گران به نام  مم مد اسپشیال است که 400 گرم فیله گوساله گریل شده و ورقه شده را در بشقابی از کره  با قیمت 130 هزارتومان برایتان سرو می‌کنند.

منو و ادرس مم مد استیک‌هاوس را در اینجا ببینید

خانه استیک پاسداران

اینجا یکی از اولین رستوران‌هایی است که با محوریت استیک تاسیس شد. منو خانه استیک پاسداران علاوه بر استیک شامل غذای دریایی و ساندویچ هم هست. پیش غذاها، نوشیدنی‌ها و دسرهای مفصل تری هم نسبت به خانه استیک‌های دیگر دارد. گرانترین استیک در این رستوران لمب چاپس به قیمت 150 هزارتومان است. شامل 500 گرم گوشت گوساله که با انواع دورچین سرو می‌شود.

دومین ایتم گران مربوط به استیک مخصوص است که به صورت دو نفره در ظرف چدن سرو می‌شود و شامل 250 گرم گوشت گوساله است. و در بین استیک‌های زیر صد هزارتومان هم فیله استیک با قیمت 78 هزارتومان سومین استیک گران اینجاست. البته در منو دریایی هم بالاترین قیمت برای میگو گریل به ارزش 84 هزارتومان به چشم می‌خورد.

با خانه استیک پاسداران در اینجا بیشتر آشنا شوید

لئون 1960

رستوران لئون یک رستوران فرانسوی ایتالیایی است که اولین شعبه اش در خیابان آبان جنوبی از سال‌های گذشته میزبان مهمانی‌های رسمی ‌و پذیرایی‌های سطح بالا برای مشتری‌ها بوده است. بعد از تاسیس مرکز خرید سام سنتر در خیابان فرشته هم این رستوران شعبه دومی ‌در این جا برقرار کرد. منو لئون بسیار متنوع است و انواع غذاهای فرنگی از جمله پاستا، پیتزا و استیک را دارد.

بعضی آیتم‌ها حتی با انواع مختلف برنج سرو می‌شوند و به همین دلیل نمی‌توان این رستوران را در دسته بندی خاصی قرار دارد. اما سه نوع از گرانترین استیک‌های لئون که حدود قیمت آن از 85 هزارتومان تا 120 هزارتومان است استیک مخصوص، استیک سرلون و لمب چاپس است. به جز لمب چاپس که با گوشت گوسفند تهیه می‌شود بقیه استیک‌ها از راسته یا فیله گوساله هستند و وزنی بین 250 تا 350 گرم دارند.

با لئون در اینجا بیشتر آشنا شوید

دیوان

رستوران دیوان از عجیب ترین رستوران‌های تهران است. وقتی به اینجا بروید باید انتظار هر چیزی را داشته باشید. عجایب این رستوران از منو که با عنوان غذای مدرن ایرانی است شروع می‌شود. در ابتدا ورود هم دکوراسیون و طراحی خاص از لوسترهای سلطنتی و تابلوهای کلاژ جلب توجه می‌کند. اما منو باز این رستوران که بدون قیمت است احتمالا بیشتر از هر چیز متعجب تان کند. به این معنا که مشتری‌ها تا لحظه ارائه صورتحساب از قیمت خبر ندارند و البته با توجه به خاص بودن این رستوران احتمالا مخاطبانی دارد که این موضوع برایشان بی اهمیت باشد.

با توجه به سطح بالا بودن قمیت‌ها در دیوان استیک آن هم جزو گرانترین استیک‌ها قرار می‌گیرد. البته این استیک با استیک‌های رستوران‌های دیگر فرق دارد. با کته و کره سرو می‌شود که ترکیبی از منو ایرانی و فرنگی است. فیله مینیون هم استیک دیگری است که در دیوان سرو می‌شود و به دلایلی که بیان کردیم قیمت آن مشخص نیست.

با رستوران دیوان در اینجا بیشتر آشنا شوید

آنتروکت

رستوران فرانسوی آنتروکت در خیابان شیراز تهران هم یکی از گرانترین استیک‌ها را به مبلغ 95 هزار تومان در منو خود دارد. این استیک فیله گوساله  200 گرم وزن دارد و با سس مخصوص انتروکت سرو می‌شود. شاید سطح بالا قیمت این رستوران بخاطر فرانسوی بودن آن باشد و البته بخاطر فضای خاصی که دارد. با این که آنتروکت در یکی از محله‌های نسبتا مرکزی تهران قرار دارد و به قول معروف بالای شهر حساب نمی‌شود اما فقط برای کسانی که قبلا به اینجا رفته اند شناخته شده است.

به طوری که اگر از مقابل آن رد شوید به طور عادی به چشمتان نمی‌آید. البته به جز این استیک 200 گرمی ‌نوع دومی‌ هم در این رستوران سرو می‌شود که 160 گرم است و قیمت آن کمی‌پایین تر است. اما در مجموع و با احتساب پیش غذا و نوشیدنی برای هر نفر مبلغی حدود 110 تا 120 هزار تومان در این رستوران در نظر بگیرید.

با رستوران آنتروکت در اینجا بیشتر آشنا شوید

بعدی قبلی

درباره آوا فوشریان

من علاقه زیادی به کافه و رستوران دارم. نه صرفا بخاطر غذا و خوراکی. بلکه به دلیل دور هم بودن و اتفاق های خوبی که تو اینجور جاها برام میفته. انرژی زیادی هم برای تجربه طعم ها و مکان های جدید دارم. همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم.