خانه / یک برند خوشمزه / کیک شکلاتی از جنسس کیندر
کیندر

کیک شکلاتی از جنسس کیندر

نام کیندر برای خیلی از ما با تخم مرغ شانسی‌های شکلاتی گره خورده است. تخم مرغ‌های شکلاتی که بچه‌ها به امید پیدا کردن یک اسباب بازی متفاوت در وسط تخم مرغ، شانس خود را با خرید آنها امتحان می‌کنند .

کیندر اما اکنون محصولات مختلفی را در بخش خوراکی‌ها و تنقلات شکلاتی، تولید و روانه بازار کرده است که در قسمت‌های بعدی سعی می‌کنیم هر کدام از محصولات خوشمزه این برند را به شکل جداگانه‌ای معرفی و بررسی کنیم. امروز اما در مجله فیدیلیو قرار است در مورد کیک شکلاتی کیندر صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

کیندر از کجا آمده است؟

علاقمندان  شیرینی و شکلات هیچ وقت از کنار محصولات کیندر بی تفاوت عبور نمی‌کنند. آشناترین محصول این برند، نوع خاصی از شکلات‌های دو لایه است که یک لایه شکلات شیری و یک لایه شکلات کاکائویی است.

Kinder، که یک کلمه آلمانی به معنی کودک است، یکی از برندهای شرکت بزرگ ایتالیایی Ferrero است که تخصصش در زمینه تولید شکلات و شیرینی است. انتخاب نام کیندر به معنی کودک نشان دهنده استراتژی این شرکت است که به نوعی بازار کودکان و نوجوانان را نشانه گرفته است.

یکی از محصول‌های فوق العاده کیندر کیک‌های شکلاتی آن است. اولین کیک شکلاتی این شرکت با نام Slice به بــازار آمد که طرفداران بسیاری پیدا کرد و شرکت را به تولید کیک جدیدی به نام delice انداخت. محصولی که در ادامه کمی ‌مفصل‌تر از آن برای شما می‌نویسیم.

محتویات Kinder delice

Kinder delice  از دو لایه کیک کم شیرین (Soft dark ) تشکیل شده که وسط آن با کرم‌های شیری معروف کیندر پر و کل کیک با یک لایه شکلات کم شیرین کیندر پوشیده شده است.

اولین برخورد شما با این کیک، بسته‌بندی آن است که دنباله رو نوع کلاسیک بسته بندی‌های این شرکت است. وقتی بسته‌بندی را باز می‌کنید، با کیکی مواجه می‌شوید که ظاهری دوست داشتنی دارد.

اگرچه این کیک نسبت به Slice کمی ‌بزرگتر است اما هنوز هم اندازه آن کمی‌کوچک به نظر می‌رسد. بخصوص با توجه به قیمت نسبتا بالای آن، قبل از آنکه بابت پولی که پرداخت کرده‌اید راضی شوید، کیک شما تمام شده است. بنابراین عجیب نیست که خیلی‌ها برای یک وعده دو کیک را یک جا می‌خورند .

لایه‌های اسفنجی Slice بسیار ترد و لطیف است. مزیت اصلی کیک‌های کیندر، کرم شیری وسط دو لایه اسفنجی کیک است که سال‌ها تجربه و تخصص در پشت فرمولاسیون آن قرار دارد .

اما اصلی‌ترین نقطه قوت کیک، لایه شکلات نیمه تلخ (Soft dark) دور کیک بوده که تمام سطح کیک را پوشانده است. این شکلات در دمای معمولی اطاق کمی ‌سفت و ترد است و اگر در جای گرم قرار گیرد سریع شل می‌شود.

شکر، روغن گیاهی، آرد گندم، تخم مرغ، شهد گلوکز، پودر شیر3 درصد بدون چربی، پودر شیر 5 درصد، شیر 3.5 درصد، کاکائو، لاکتوز، کربنات آمونیوم 9 درصد، آبلیمو، سویاستین و نمک، مواد تشکیل دهنده این کیک را شامل می‌شود.

از یک کیک شکلاتی چرب و شیرین نباید توقع چربی یا کالری پایین داشت. در یک بسته کیک که 42 گرم وزن دارد، 185 کالری، 1106 گرم چربی، 5/17 گرم کربوهیدرات، 205 گرم پروتئین به‌علاوه 35 میلی گرم سودیوم وجود دارد .