خانه / ورود غیر حرفه‌ای‌ها ممنوع /  کامیون سیار  غذا چه امکاناتی خارجی باید داشته باشد؟
کامیون سیار غذا

 کامیون سیار  غذا چه امکاناتی خارجی باید داشته باشد؟

یک کامیون سیار غذا اگرچه در ظاهر تفاوت‌های قابل توجهی با یک رستوران دارد اما اگر هدف کلی از راه اندازی آن را در نظر بگیریم، می‌بینیم که هدف یکسانی با راه اندازی یک رستوران را دنبال می‌کند. قصد دارد خدماتی را در راستای صنعت غذایی ارایه دهد.

صاحب کسب و کار کامیون سیار مواد غذایی باید شرایطی را فراهم آورد تا مشتری ضمن احساس رضایت از جایی که در آن حضور دارد، مجدد به آن مکان آمده و همچنین به سایرین نیز آنجا را پیشنهاد دهد. در مطلب قبلی در مورد مقدمات راه‌اندازی رستوران سیار یا همان فودتراک‌ها صبت کردیم. اکنون قصد داریم به امکانات مستقر در خارج از کامیون برای راحتی هر چه بیشتر مالک و مراجعه کنندگان اشاره کنیم. با بخش ورود غیرحرفه‌ای‌ها ممنوع مجله فیدیلیو همراه باشید تا با این امکانات آشنا شوید.

کامیون سیار غذا

ویژگی‌های خاص کامیون سیار غذا

بعد از انتخاب نوع کامیون سیار غذا مورد نظر و اضافه نمودن تجهیزات داخلی برای تهیه بهتر غذا و تجهیزات خارجی برای آراستن ظاهر کامیون و جلب مشتری بیشتر، باید به دنبال پرسنلی باشید تا بتواند با دیدگاه‌های شما کنار بیاید. هدف برقراری امکاناتی در فضای بیرونی کامیون سیار غذا است تا مشتری هر چه بیشتر احساس راحتی کند و از مراجعه به آن مکان پشیمان نشود. به گزینه‌هایی که می‌توانید به عنوان آپشن به کامیون اضافه کنید، در ادامه اشاره می‌کنیم:

گارانتی و دزد گیر

زمانی که از کامیون استفاده نمی‌کنید دزدگیر به شما کمک شایانی می‌کند و از محتویات کامیون محافظت می‌نماید. این حفاظ، درها، پنجره‌ها و دوربین‌های خارج از کامیون، اسپیکرها یا قطعات دیگر را محافظت می‌نماید. نصب دزدگیر روی کامیون برای خودتان نیز آرامش خاطر بیشتری را فراهم می‌کند.

پنل تلویزیون

با نصب این پنل در قسمت خارجی کامیون می‌توانید از آن برای تبلیغات، نشان دادن موقعیت، منو و اطلاعات مهم دیگر استفاده نمایید. به جای آنکه مشتری برای سوال پرسیدن در مورد زمان حاضر شدن سفارش خود به شما مراجعه می‌کند می‌توانید از برنامه درج شده بر روی پنل تلویزیون از آن آگاه شود. می‌توانید از پنل تلویزیون برای پخش موسیقی نیز استفاده نمایید.

سایه‌بان‌های تاشو برقی یا دستی

سایه‌بان‌های تاشو در دو نوع دستی و برقی وجود دارند که انتخاب نوع آن به سلیقه مالک باز می‌گردد. نصب این وسیله هم سایه‌بانی برای مشتری می‌شود و آنها را از باران، برف و حتی تابش آفتاب محفوظ می‌دارد و هم اینکه کارگران صدای مشتری را بطور واضح می‌شوند و می‌توانند سفارشات را بهتر دریافت کنند.

این مطلب را از دست ندهید: چگونه یک کافه رستوران سیار راه بندازیم؟

کامیون سیار غذا

ویژگی‌ها گرافیکی کامیون سیار غذا

پوستر تبلیغاتی

امروزه کسب و کارهای بسیاری با طراحان حرفه‌ای همکاری دارند. در بسیاری موارد برای تبلیغات کار حتی اقدام به چاپ عکس مشتریان می‌کنند (البته این کار صرفاً با کسب اجازه از مشتری امکان پذیر خواهد بود). این پوسترها دور کامیون چسبیده می‌شود و شامل لوگو و تصاویر، منو غذا، اسامی‌ تجاری و مطالب دیگر است.

تصاویر گرافیکی و تبلیغاتی مختص پنجره‌ها

این پوسترها باعث می‌شود تبلیغات در قسمت بیرونی پنجره‌ها هم دیده شود. در عین حال که مشتری تبلیغ را می‌بیند کارمندان به راحتی و به وضوح به بیرون از پنجره دید داشته باشند.

سرویس‌های مضاعف

بعضی از کامیون‌ها دوست دارند از هر دو سمت کامیون سیار غذا سرویس بدهند. بنابراین بر حجم و میزان سرویس خویش می‌افزایند. برای جذابیت هر چه بیشتر کامیون می‌توانید کارهای خلاقانه بیشتری هم در فضای بیرونی کامیون انجام دهید.

[et_bloom_inline optin_id=optin_3]

درباره الناز طالب زاده

سال هاست که در زمینه ترجمه برای روزنامه ها و نشریات و سایت های اینترنتی فعالیت دارم. این بار در حال کسب تجربه در بین محتواهای خوشمزه هستم. غذا خوردن و حتی در موردش صحبت کردن یکی از لذت هاست. خوشحالم بواسطه مطالبی که در این زمینه براتون ترجمه می کنم با هم در این لذت ها همراه هستیم.