خانه / تاپ / کافه کباب هیوا یک پرس غذای تهرونی در فضایی شمرونی
کافه کباب هیوا

کافه کباب هیوا یک پرس غذای تهرونی در فضایی شمرونی

خودتان را در میدان تجریش تصویر کنید، هوا هم کمی ابری و بارانی، نزدیک به شلوغی‌ها و صدای فروشنده‌های خیابانی و شما می‌دانید این آمبیانس بینظیر را باید با یک غذای دلچسب جاودانه کنید. خوب پیشنهادهای متنوع و گوناگونی در اطراف شما هستند، از انواع فست فود، غذاهای فرنگی و ساندویچ‌های خسته تا کافه‌های مختلف و گوناگون، ولی اگر به تجریش بیایید و کباب نخورید سرتان کلاه رفته است، البته این را هم بگوئیم که هر کبابی کباب تجریشی و اصیل تهرونی نیست. اگر دوست دارید بدانید یکی از بهترین پیشنهادات و انتخاب‌های ممکن این محدوده کجاست با مجلیه فیدیلیو همراه باشید تا با هم سری به کافه کباب هیوا یکی از بهترین رستوران‌های ایرانی محدوده تجریش بزنیم و این تجربه خوشمزه را به خاطره تبدیل کنیم.

کافه کباب هیوا فضایی آرام، محیطی کلاسیک و غذایی تهرونی

برند هیوا از قدیمی‌ها و خوش نام‌های محدوده تجریش است که ابتدا در حدود سه دهه پیش با فست فود هیوا شروع به کار کرد و موفقیت روز افزون این نام باعث شد که این مجموعه غذایی تجربه خود را در سبک دیگری امتحان کند. کافه کباب هیوا یک کانسپت جدید با حال و هوای شمرونی مدرن است که ناب‌ترین مزه‌های اصیل تهرونی را به میهمانانش ارائه می‌دهد.کافه کباب هیوا درست در یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های تجریش (خیابان مقصود بیک) قرار دارد.

در کنار مغازه‌ها و ساختمان‌های قدیمی این محدوده یک رستوران جذاب قرار دارد که تلفیقی از معماری سنتی و مدرن است. سالن کافه کباب هیوا در طبقه دوم رستوران قرار دارد. فضای دنج و راحت با حدود ۵۰ میز و صندلی که هم دید خوبی به این خیابان شمرونی داشته و هم در آن بار خوبی قرار دارد که بهترین نوشیدنی‌های دست ساز ایرانی را در کنار انواع قهوه‌ها ارائه می‌دهد. کافه کباب هیوا از حدود ساعت ۱۲ ظهر شروع به کار می‌کند و یکسره تا ۱۲ شب فعال است و مشغول پذیرایی از میهمانانش. آشپزخانه هیوا تعطیلی ندارد و در این بازه زمانی شما هر وقت که به آن سر بزنید یک پرس برنج یا پلوی تازه دم و یک سیخ کباب ناب در انتظار شماست.

این‌ سینی کباب شگفت‌انگیز

از نام این شعبه گروه غذایی هیوا مشخص است چه سبک غذاهایی در انتظار ماست. کافه کباب هیوا منویی ایرانی دارد و انواع کباب، که همیشه جزو پرطرفدارهای این منطقه جذاب بوده است، هم گل سرسبد منوی غذایی آن. اما یک دنیا غذای جذاب با عطر و طعم خانگی در این رستوران وجود دارد که بنده بعنوان نگارنده این مطلب و کسی که به کباب ارادت خاصی دارم آلبالوپلو و مرصع پلوی کافه کباب هیوا را بیشتر پیشنهاد می‌دهم، گرچه دوست دارم که یک سیخ کوبیده اصیل شمرونی زینت بخش بشقاب مرصع پلوی خوش رنگ و لعابم باشد.غذاهای کافه کباب هیوا طعم و مزه رستورانی ندارد، یعنی مزه ناب آن حس یک غذای خانگی مرغوب را به شما منتقل می‌کند، چرا که اکثر این خوراک‌های جذاب با رسپی مخصوص خانم ابوالقاسمی مدیر و مالک این نام غذایی جذاب تهیه شده است.

شما به محض ورود به کافه کباب هیوا با یک سینی ولکام جذاب روبرو می‌شوید. نان‌های کوچک تازه پخت، پنیر با ترکیبات جذاب و یک شات نوشیدنی اشتها آور که شما را آماده لذت بردن از یک پرس غذای خوشمزه می‌کنند. شاید برای شما هم جالب باشد اگر بدانید کافه کباب هیوا یکی از معدود رستوران‌هایی است که ماست و بورانی‌هایش دست ساز هستند، تمام سیروپ‌های مورد استفاده در نوشیدنی‌هایش را در همین رستوران و از مرغوب‌ترین مواد ممکن تهیه می‌کنند. کشک بادنجان، حمص، میرزا قاسمی و انواع بورانی بادنجان و اسفناج، مزه‌های خاص این رستوران هستند که در کنار سینی کباب، آلبالوپلو، باقالی پلو با گردن و یک عالمه غذای خوشمزه قرار است حال ما را از این رو به آن رو کنند.

تجربه جدیدی به نام دم و درمان

منوی کافه کباب هیوا اینجا ختم نمی‌شود شما بعد از صرف غذا باید چند آیتم خاص را حتما امتحان کنید. نخست « دم و درمان» است، یک اتفاق جدید که شما فقط در کافه کباب هیوا می‌توانید آن را تجربه کنید. چیزی شبیه به قلیان با این تفاوت که هر چه قلیان ضرر دارد این مفید فایده و مناسب برای سلامتی است. دستگاهی دمی با ساز و کاری شبیه به بٌخٌور که بجای دود، بخار عرقیجات سنتی را به شما می‌دهد و باعث آرامش و خنکی درونی شما می‌شود. در کنار این دم و درمان حتما انواع چای و دمنوش هیوا را امتحان کنید که در کنار باقلواها و شیرینی‌های تازه لذت غذای شما را به اوج می‌رسانند.

خاطره‌ای از جنس تجریش گردی

کافه کباب هیوا همیشه جزو بهترین‌ها در میان اکثر نظرسنجی‌ها برای انتخاب بهترین رستوران ایرانی بوده است. رستورانی که می‌توانید با خیال راحت دوست، خانواده و میهمانان خارجی خود را به آنجا ببرید و مطمئن باشید که همه بابت این انتخاب جذاب از شما تشکر خواهند کرد. در این کافه کباب یک دنیا طعم و مزه و چاشنی جذاب در انتظار ماست. البته از این گروه غذایی موفق یک هیوا کباب هم در محدوده یوسف آباد مشغول به فعالیت است که اکثر طعم مزه‌های اینجا را برای شما سرو می‌کنند. در آخر باید بگوییم اگر اهل خاطره‌ سازی در روزهای نزدیک‌ به آخرسال هستین، می‌توانید کافه‌کباب هیوا را‌ انتخاب کنید و تصویر به یادماندنی در ذهنتان بسازید.

برای مشاهده منو آدرس و مشخصات کافه کباب هیوا بر روی این لینک کلیک کنید

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.