خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / دَه کافه قنادی قدیمی تهران

دَه کافه قنادی قدیمی تهران

کافه قنادی ها در سال‌ ها پیش که هنوز تعداد کافه‌های شهر بسیار کمتر از تعداد کنونی بود، پاتوق مردم شهر برای یک دورهمی کوچک و گپ و گفتی صمیمانه بودند. محلی برای قرارهای دو نفره و خاطره سازی.

اکثر این کافه قنادی‌ها را هم اقلیت ارامنه اداره می‌کردند. آنان بودند که ما را با برخی از جذاب‌ترین شیرینی‌ها آشنا کردند و یک فنجان قهوه تلخ را با یک عدد شیرینی ناپلئونی فرد اعلا به دست مردم دانند و تبدیل شدند به بنگاه‌های شادمانی.

از دوران طلایی کافه قنادی‌های شهر تنها تعداد انگشت شماری همچنان پا برجا هستند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند. قنادی‌ها و کافه قنادی‌ هایی که برخی ظاهر قدمی خود را حفظ کرده‌اند و برخی هم با بی‌سلیقگی تمام ناخواسته سعی در از بین بردن نام و شهرت خودشان دارند.

البته مردم ما ثابت کرده‌اند که اگر به جایی وفادار باشند و آن محل همچنان محصولی خوشمزه به دستشان برساند تا ابد به آن خوشمزه فروشی وفادار خواهند ماند. مواردی همچون اخلاق بد مالکین و فروشندگان، تمیز و مرتب نبودن یا بهتر بگوییم بهداشتی نبودن آن محل و هزار عامل دفع مشتری تاثیری در نظر مشتریان وفادار نداشته و نخواهد داشت. با ما در این مطب همراه باشید چرا که در مجله فیدیلیو سعی داریم تا شما را با این قنادی‌های قدیمی و نوستالژیک بیش‌تر آشنا کنیم و کامتان را شیرین کنیم.

بعدی قبلی

کافه قنادی و شکلات فروشی مینیون

کافه قنادی و شکلات فروشی مینیون

کافه قنادی و شکلات فروشی مینیون

بعدی قبلی

کافه قنادی و شکلات فروشی مینیون

1 داستانی طولانی پشت سر کافه قنادی مینیون است. داستان مینیون با تاریخ جنگ جهانی گره خورده است، آن جا که پای مهاجرین اوکراینی به تهران باز می‌شود و از میان آنان خانواده بوقوسیان ( یا بوغوسیان ) با تاسیس یک نانوانی فعالیت خود را شروع می‌کنند. پس از گذشت مدت زمانی آن‌ها نانوایی را تبدیل به قنادی می‌کنند و این پلی می‌شود برای آشنایی مردم تهران با دلچسب‌ترین شیرینی‌ها و شکلات‌های اروپایی مانند گاتا، پیروک، ناپلئونی، مارسپان و … .

پس از مدتی سرو قهوه هم به خدمات این قنادی اضافه می‌شود و مینیون که به زبان فرانسه به معنی «بامزه» و «شیطون» است به یک کافه قنادی و شکلات فروشی تبدیل می‌شود. این قنادی از آن روز تاکنون هر روز شیرینی‌های تازه و خوشمزه به همراه شکلات‌های دست ساز که نمونه آن را در جای دیگری نمی‌توانید بیابید به شما مشتریان شیرینی دوست ارائه می‌دهد. البته این نکته را مهم باید اضافه کنیم که در مینیون سرویس دهی به مشتریان با اخلاق خوش و حوصله و صبر انجام می‌شود.

برای اطلاع از محصولات و آدرس کافه قنادی مینیون اینجا کلیک کنید

بعدی قبلی

بعدی قبلی

قنادی دانمارکی

2 قنادی دانمارکی واقع در خیابان ویلا یا نجات اللهی از قنادی‌های قدیمی پایتخت است که همانطور که از نامش پیداست در تهیه شیرینی دانمارکی تخصص ویژه‌ای دارد. دانمارکی‌های این قنادی از نوع کلاسیک و ساده آن هستند که در روز تا چندین نوبت به صورت ترد و تازه تهیه می‌شود و مردم از تمام نقاط تهران به خیابان ویلا می‌آیند تا شیرینی‌های دانمارکی خوشمزه و خوش خوراک این قنادی را تهیه کنند. یکی از علل موفقیت قنادی دانمارکی حفظ کیفیت در گذر زمان بوده است.

این قنادی علاوه بر دانمارکی‌های معروف خود کیک‌ها و شیرنی‌های‌تر خوشمزه‌ای هم دارد. اگر اهل شیرینی دانمارکی هستید و تا به حال به این قنادی نرفته‌اید پیشنهاد می‌کنیم حتما دانمارکی‌های قنادی دانمارکی را امتحان کنید.

برای اطلاع از محصولات و آدرس قنادی دانمارکی اینجا کلیک کنید

بعدی قبلی

بعدی قبلی

قنادی هانس

3 هانس قنادی عجیب و غریب و تا حدودی غیر عادی است چرا که در غیر ممکن‌ترین جای ممکن قراردارد. مکان این قنادی در میانه یک کوچه بن بست و در یک خیابان فرعی است. یعنی اگر کسی از قبل قنادی هانس را نشناسد و آدرس دقیق آن را نداشته باشد محال ممکن است گذرش به آن بیافتد. اما عطر شیرینی‌ها و تارت‌های خانگی، بوی خوش کره و … مشتریان را به اینجا می‌کشاند و باعث شده است که هر کس یک بار طعم شیرنی‌های تازه آن را تجربه کرده باشد آن را به دیگر دوستان و آشنایان هم معرفی کند.

از دیگر ویژگی‌های خاص قنادی هانس ساعت کاری آن است. فقط از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر! این زمان شما را مجبور می‌کند که اگر طالب تارت‌های تازه پز هانس هستید حتما خودتان را تا قبل از ظهر به اینجا برسانید تا لذت یک برش تارت و چای تازه دم عصرانه را از دست ندهید. قنادی هانس در ایام انتهایی سال که به عید نوروز منتهی می‌شود بسیار شلوغ است. پرتقال‌های شکری با روکش شکلات شیرنی‌های کره‌ای و انواع پیروک از محصولات معروف و محبوب مشتریان هانس هستند. گویا اخیرا هانس تا حدودی تغییر رویه داده و شعبه جدیدی در مجتمع ونک پارک هم افتتاح کرده است.

برای اطلاع از محصولات و آدرس قنادی هانس اینجا کلیک کنید

بعدی قبلی

بعدی قبلی

کافه قنادی لرد

4 این قنادی یا بهتر بگوییم کافه قنادی تنها ویژگی‌ای خود را که به خوبی حفظ کرده است تهیه شیرینی‌های خود با طعم گذشته است. پیروک با طعم‌های مختلف،گاتا، انواع شیرینی تر و … از محبوب‌ترین محصولات این کافه قنادی اند. لرد هم از کافه قنادی‌های است که مالکینی از هموطنان ارامنه آن را اداره می‌کنند به همین دلیل این قنادی نزد ارامنه عزیز بسیار معروف‌تر است و مشتریان ثابت بسیاری دارد که شیرینی‌های تر، تارت و کیک های اینجا را با هیچ قنادیی دیگری عوض نمی‌کنند.

اگر از نقاط ضعف قنادی لرد بخواهیم به شما بگوییم دلچسب نبودن ظاهر و نمای داخلی آن است که در گذر زمان هیچ تغییر خوبی در آن ایجاد نشده، این ها را بگذارید در کنار برخورد گاها نا‌مناسب پرسنل این قنادی که به تلخی قهوهای ارمنی است. این موارد را می‌شود از نظر کاربران صفحات مجازی که مشتریانی کم تعداد هم نیستند می‌توان متوجه شد. امیدواریم در آینده نزدیک برخورد پرسنل و دیگر ایرادات ظاهری قنادی لرد هم به خوبی پیروک‌های آن بشود.

برای اطلاع از محصولات و آدرس کافه قنادی لرد اینجا کلیک کنید

بعدی قبلی

بعدی قبلی

کافه قنادی فرانسه

5 کافه قنادی فرانسه از معروف‌ترین شیرین فروشی‌های پایتخت است. نزدیکی این قنادی به چهارراه  ولیعصر که پاتوق اهالی فرهنگ و هنر است باعث شده این جا به محلی برای صرف یک پای سیب و قهوه و گپ و گفتی در مورد مسائل روز فرهنگی میان جوانان و حرفه‌ای‌های این عرصه تبدیل شود.

بخش کافه فرانسه پر است از پوسترهای گالری‌های هنری و تئاتر روزی که در سالن‌های که در نزدیکی آن است اجرا می‌شود. کافه قنادی فرانسه در چند سال گذشته یک بار به دستور اداره اماکن بسته شد که در مورد علت توقیف این قنادی حرف و حدیث بسیار است. عده زیادی هم از کاربران دنیای مجازی که نظر خود در مورد این قنادی را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند از آن راضی نبوده و در مورد تازگی برخی از محصولات آن و بخصوص کیک‌ها گلگی داشته‌اند. به هر روی اینجا کافه قنادی فرانسه است که بیش از ۵۰ سال خاطره در دل خود جای داده است.

برای اطلاع از محصولات و آدرس کافه قنادی فرانسه اینجا کلیک کنید

بعدی قبلی

بعدی قبلی

قنادی بی بی

6 قنادی بعدی در این لیست به قدمت قنادی‌های پیشین نبوده و در حد آنان نوستالژیک نیست اما چند سال بعد حتما به یک قنادی خاطره انگیز تبدیل خواهد شد. قنادی بی بی یک کیک فروشی به شدت معروف است که کیک‌های شکلاتی آن زبان زد خاص و عام شده و شهرت آن مدت زمان نسبتا زیادی است که در شهر پیچیده است. البته که بی بی به جز کیک‌های خوشمزه‌اش چندین مدل شیرینی، در بعضی ایام شله زرد، حلوا و … هم به مشتریان ارائه می‌دهد.

بی بی تنوع در مدل کیک ندارد شاید تنها ۴ مدل کیک شکلاتی، نسکافه، پسته و … داشته باشد و حتی در ظاهر هم کار خاصی انجام نمی‌دهند و تمام کیک‌های این قنادی یک مدل تزئین می‌شود اما تمامی آن ها یک ویژگی دارند که مردم برای گرفتن کیک به اندازه مورد نظرشان کلی در صف منتظر می‌مانند و این ویژگی چیزی نیست جز تازگی و خوشمزگی کیک‌های بی بی.

برای اطلاع از محصولات و آدرس قنادی بی‌ بی اینجا کلیک کنید

بعدی قبلی

بعدی قبلی

قنادی شهرزاد

7 قنادی شهرزاد هم از قنادی‌های قدیمی شهر است که در محله یوسف آباد قرار دارد.کیفیت بالای شیرینی‌های شهرزاد در طول سالیان باعث شده تا با حفظ مشتریان خود شعبه دیگری را هم در حوالی میدان آرژانتین تاسیس کند. از شیرینی های محبوب و پر طرفدار شهرزاد می توان به چیز کیک، شیرینی کشمشی و کیک‌های شکلاتی اشاره کرد. از خوبی های قنادی شهرزاد این است که در تهیه محصولات خود از رنگ های غیر طبیعی استفاده نمی کند و همین امر باعث شده تا کیکها و شیرینی های آن رنگ و لعاب ویژه ای نداشته باشند اما قطعا سالم‌تر و دلپذیرتر هستند.

برای اطلاع از محصولات و آدرس قنادی شهرزاد اینجا کلیک کنید

بعدی قبلی

بعدی قبلی

کافه قنادی لادن

8 نام لادن از نام های محبوب میان قنادی‌های شهر است و چندین قنادی به نام لادن در سطح شهر می‌توان یافت که هیچ نسبتی هم با یکدیگر ندارند. کافه قنادی لادنی که می‌خواهیم به شما معرفی اولین و قدیمی‌ترین قنادی با نام لادن است که در محله امیریه قرار دارد. در گذشته این قنادی برو بیایی داشته و به معنای واقعی کافه قنادی بوده اما اکنون خبری از کافه نیست و فقط قنادی آن فعال است. نان خامه ای انواع شیرینی تر و خشک با قناد های قدیمی لادن طعم قدیمی و خوشمزه ای دارند که یاد آور روزهای خوش قدیم است.

 آدرس: میدان منیریه – چهار راه امیر بهادر تلفن:۵۵۳۸۰۲۰۷ 

بعدی قبلی

بعدی قبلی

کافه قنادی مرکزی

9 قنادی مرکزی از معدود قنادی‌هایی است که ویترینی پر از شیرینی رو به خیابان دارد. این ویترین که مملو از شیرینی‌های خاص و نوستالژیک است مانند شیرینی‌های زبان ۳۰ سانتی یا شیرینی سپه سالاری و … که با دیدن آن‌ها آب از دهان هر عابر پیاده‌ای جاری می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های قنادی مرکزی ارائه نون خامه‌ای‌هایی غول آسا یا بهتر بگوییم بمب خامه‌ای است. در کافه قنادی مرکزی قهوه و نسکافه هم سرو می‌شود. اگر گذرتان به خیابان جمهوری تقاطع سعدی افتاد می‌توانید از شیرینی‌های متنوع قنادی مرکزی میل کنید و یک جعبه هم برای خانواده و دوستان تهیه فرمایید و کامشان را شیرین کنید.

آدرس: خیابان جمهوری نرسیده به چهارراه سعدی ( مخبرالدوله)

بعدی قبلی

بعدی قبلی

کافه قنادی اوریانت

10 کافی است یک بار پای به این کافه قنادی بگذارید تا سفر در زمان را تجربه کنید. اوریانت به زیبایی هم ظاهر قنادی را به سبک اولیه و قدیمی آن حفظ کرده و هم طعم و مزه شیرینی‌ها را تا جای ممکن نوستالژیک نگاه داشته‌اند. این کافه قنادی خوراک خاطره بازها است که در کنار نوشیدن قهوه ارمنی تلخ و شیرینی یک پانچیک یا پیروک تازه پز و خوشمزه و تا حدودی اخلاق ترش پرسنل این قنادی یک عصر خاطره انگیز را برای خود بسازند. در اوریانت هم شکلات‌های دست ساز و شیرینی های مناسبتی مخصوص عید پاک و کریسمس تهیه و به هموطنان عزیز ارمنی ارائه می‌شود. گزارش کاملی از کافه قنادی اوریانت را می توانید در این لینک مطالعه بفرمائید.

برای اطلاع از محصولات و آدرس کافه قنادی اوریانت اینجا کلیک کنید

[et_bloom_inline optin_id=optin_4]

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.

یک نظر

  1. سلام
    به نظرم برخی قنادی های بسیار قدیمی و پابرجا مثل قنادی میهن در ضلع شمال غربی میدان منیریه از قلم افتاده است که قدمتی بیش از نیم قرن دارند!
    موفق باشید