خانه / کافه و رستوران / کافه ای با دکور دستساز!
کافه دستساز

کافه ای با دکور دستساز!

پا گذاشتن به کافه‌ای که حال و هوای کافه‌های انگلیسی را دارد می‌تواند برای خیلی‌ها جذاب باشد.کافه دستساز که با مدیریت امیر نصر از تابستان امسال افتتاح شد کافه‌ای دوست داشتنی و آرام بخش در منطقه سعادت آباد است. با مجله فیدیلیو و گزارشی در مورد این کافه همراه باشید.

وجود نمایشگاه در کافه

کافه دستسازنصر، مدیر این کافه در مورد شروع فعالیتشان می‌گوید: در ابتدای راه که زمستان 93 مجموعه دستساز شروع به فعالیت کرد، کار اصلی ما تولید و فروش مبلمان و اکسسوری بود. همه تولیدات ما توسط هنرمندان ایرانی ساخته شده است. در تابستان امسال تصمیم گرفتیم طبقه اول ساختمان را به عنوان کافه به این مجموعه اضافه کنیم. به همین دلیل هم اسم دستساز را برای کافه انتخاب کردیم.

طبقه وسط را برای دفتر مهندسی و طبقه بالا را به عنوان نمایشگاهی برای تولیدات دستساز در نظر گرفتیم. به جز ظروف و دستگاه‌های آشپزی که در کافه وجود دارد، بقیه وسایل از جمله میز و صندلی و طراحی‌های موجود در کافه همگی توسط عوامل دستساز ساخته شده است.

استفاده از برندهای معتبر قهوه

در دستساز از برندهای معتبر قهوه استفاده می‌شود. ضمن این که در زمان تهیه و نحوه تولید قهوه هم دقت خاصی صورت می‌گیرد. نصر در این‌باره می‌گوید: معمولا سعی می‌کنیم از محصولات ارگانیک استفاده کنیم. عموما قهوه‌ها یا سینگل اورجین هستند یا بلند ارگانیک.

سینگل اورجین یا تک خواستگاه، عبارتی مختصر اما دارای معنایی عمیق است. برخی اوقات در شکل ساده‌شده‌اش به‌کار می‌رود. یعنی قهوه‌ای که از یک «تولید‌کننده واحد»، «یک برداشت» یا «یک منطقه در یک کشور» تهیه شده است.

تک مزرعه و یا تک منطقه. یعنی قهوه از یک مزرعه، کارخانه و یا تولیدکننده آمده است. معمولا روی بسته‌بندی قهوه اطلاعات دقیق‌تری مانند نام منطقه یا حتی قطعه زمینی که قهوه در آن‌جا روییده را نیز مشاهده می‌شود.

در کافه دستساز از دستگاه‌های فوق حرفه‌ای برای تولید قهوه استفاده می‌شود. به طور مثال دستگاهی که در دستساز مورد استفاده قرار می‌گیرد همان دستگاهی است که درBarista champion ship

امسال استفاده شده است. ویژگی‌هایی از جمله تنظیم فشار بخار آب، زمان بندی تهیه شدن قهوه و … از امتیازاتی است که باعث تمایز این دستگاه شده است.

سرو غذاهای تازه و منوی کافه دستساز

کافه دستسازامیر نصر، در مورد سرو غذا هم در کافه دستساز می‌گوید: ما اساسا خرید تره‌باری نداریم. تمام موادی که تهیه می‌کنیم تازگی خاصی دارد و به مقدار مورد نیاز روزانه تهیه می‌شود. حتی آماده سازی روزانه هم در حد یک یا دو آیتم بوده و چیزی به عنوان پیش پخت انجام نمی‌گیرد. همان طور که در منو هم ذکر شده حدود 20 دقیقه برای آماده شدن سفارش‌ها زمان لازم است. ضمن آن که مشتریان هم می‌توانند به آشپزخانه مراجعه کنند و مراحل تهیه سفارش خود را از نزدیک ببینند.

از جمله مواردی که در منوی دستساز به چشم می‌خورد می‌توان از پاستا تنوری،کراسان تخم مرغ با اسموتی و یا قهوه روز، بشقاب گرم دست ساز که شامل 100 گرم فیله گوساله تفت داده شده با پیاز خلالی و قارچ، دو عدد تخم مرغ نیمرو، کریسپ سیب زمینی و گوجه رست شده است، انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد و کیک و شیرینی و دسر نام برد.

مدیر کافه دستساز می‌گوید: در حال حاضر در کنار کافه در حال طراحی یک رستوران به سبک و سیاق طهران قدیم هستیم که طبق برنامه‌هایی که در نظر داریم  طراحی  آن تا پایان زمستان امسال به پایان می‌رسد و از سال آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

 

 

 

 

درباره محمد وحیدپور

مدت هاست رستوران گردی یکی از علایق اصلیم محسوب میشه و فیدیلیو یکی از مهم ترین گزینه هام توی انتخاب رستوران ها بوده. به نظرم توی شرایطی که تهران پر از رستوران های جور و واجوره وجود سایتی که بتونه با جزییات رستوران ها و کافه ها رو معرفی کنه کاملا ضروری و مفیده.