خانه / کافه و رستوران / خانه خوانش، پاتوقی فرهنگی در یک خانه قدیمی
خانه خوانش

خانه خوانش، پاتوقی فرهنگی در یک خانه قدیمی

خانه خوانش اگرچه کافه‌ای جدید التاسیس است؛ اما بین این جدید بودن و طراحی کافه یک تضاد بزرگ؛ اما زیبا به چشم می‌خورد. این کافه در واقع یک خانه قدیمی است. یکی از خانه‌های قدیمی که الان کافه شده‌اند. با همان طراحی ویژه خانه‌های حیاط‌ دار با حوض‌های کاشی کاری شده و گلدان‌های شمعدانی لب حوض. کافه‌ای در دل کوچه پس کوچه‌های خیابان بهار شمالی که عجیب رنگ و بوی خانه‌ای صمیمی را دارد.

اگر چه این روزها از این دست کافه‌ها در تهران زیاد به چشم می‌خورد؛ اما خانه خوانش هم دوست داشتنی‌های ویژه خودش را دارد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر گذرتان به خیابان بهار شمالی افتاد سری به این کافه بزنید و البته قبل از آن با گزارش کشف ماه ما در مجله فیدیلیو همراه شوید و درباره این کافه بیشتر بدانید.

 

خانه خوانش یک خانه به تمام معناست

بعدی قبلی
بعدی قبلی

نمی‌پسندم:

محدودیت آیتم‌های منو

بوی غذا در محیط

خانه خوانش یک خانه قدیمی است که مدیرانش هیچ تغییری در طراحی ساختمان آن نداده‌اند و حتی از بازسازی هم در آن خبری نیست و تنها به نونوار کردن اساس خانه و اضافه کردن میز و صندلی و برخی تزئینات بسنده کرده‌اند. البته تزئینات داخلی کافه بسیار زیباست و اگر به لمیدن در یک محیط دنج و آرام علاقمندید، قطعا ساعت‌ها میهمان این کافه خواهید بود.

جالب اینجاست که حتی محل آشپزخانه هم در این خانه تغییری نکرده است و تمام و نوشیدنی‌ها در همان آشپزخانه قدیمی آماده می‌شود. این موضوع یکی از دلایل جذابیت این کافه از نظر مشتریانش است.

البته ممکن است در وهله اول و هنگام ورود به این خانه کمی بین رفتن و نرفتن به داخل خانه مردد شوید. زیرا کافه خانه خوانش از بیرون شباهتی به کافه ندارد و حتی امکان دارد وقتی وارد حیاط خانه با آن حوض کاشی کاری شده‌اش می شوید، از تعداد محدود میز و صندلی‌ها متعجب شوید. اما پیشنهاد می‌کنیم دل را به دریا بزنید و وارد خانه خوانش با ان محیط گرم و صمیمی‌اش شوید.

رفتار خوب و صمیمانه پرسنل این کافه هم مزید بر علت شده و موجب می شود شما در مدتی که در این کافه حضور دارید حس کنید میهمان خانه‌ای صمیمی شده اید. یک نکته مثبت مهم دیگر در این کافه ممنوع بودن استعمال دخانیات در داخل خانه است که در گزارش کافه‌های بدون زیر سیگاری هم به آن‌ها اشاره کردیم. به این ترتیب اگر قسد کشیدن سیگار و صرف فنجانی قهوه دارید تنها می‌توانید از میزهای داخل حیاط استفاده کنید.

خانه خوانش و طعم های خانگی

بعدی قبلی
بعدی قبلی

می‌پسندم:

محیط دنج و آرام

دکور و فضای قدیمی

ممنوعیت استعمال دخانیات

خانه خوانش سادگی و اصالت را در منوی خود به خوبی به نمایش گذاشته است. در منوی این کافه زیبا انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد شامل دمنوش‌های گیاهی، چای و قهوه در کنار نوشیدنی‌های سرد و خوش طعم سنتی وجود دارد. سردنوش‌هایی مانند یخ در بهشت، خیارسکنجبین، نعناع لیمو در کنار عریقیجات سنتی که این روزها طرفداران بسیاری دارد.

در کنار این نوشیدنی ها هم می‌توانید از کیک‌های خانگی و تازه این کافه انتخاب کنید که پیشنهاد ما به شما کیک هویج و گردو و چیز کیک کارامل است. اگر اهل بستنی و شیک هستید هم می‌توانید خود را صرف این خوشمزه‌های سرد میهمان کنید.

غذاهای خانه خوانش هم طعم و بوی خانگی دارد و شامل کوکوسبزی، کشک بادمجان، کوکوسیب زمینی، کتلت، آبدوغ خیار و البته پاستا با دو انتخاب سبزیجات و مرغ و خامه است. سالاد هم که پای همه کافه‌هاست. در این کافه صبحانه هم سرو می‌شود که شامل املت، نیمرو و بشقاب شور و شیرین است.

اگر چه منوی ساده و محدود این کافه از نقاط ضعف آن به حساب می آید؛ اما غذا و نوشیدنی‌ها طعمی خوب دارند و تمیزی چنگال و لیوان‌ها نشان از وسواس گردانندگان این کافه دارد. این موضوعی است که در بسیاری از کافه‌ها رعایت نمی‌شود.

برای مشاهده آدرس و منو این کافه اینجا را کلیک یا لمس کنید

[et_bloom_inline optin_id=optin_4]

درباره مریم عسگری

برای من به عنوان یک روزنامه‌نگار که پانزده سال است در حوزه‌های آی‌تی و تکنولوژي، مسکن، خودرو و بانکداری الکترونیک فعال هستم، نوشتن درباره خوردنی و نوشیدنی‌ها لذتی صد چندان دارد. دلیل هم کاملا مشخص است. من یک روزنامه نگار شکمو هستم. بزرگترین لذت زندگیم آشپزی و خلق غذا و مزه‌های جدید، کشف رستوران‌، کافی شاپ و قنادی‌های مختلف و امتحان کردن هر نوع غذای جدید است. پس سعی می‌کنم اینجا تجربه‌هامو با شما از راه همکاری با فیدیلو در میان بذارم.