خانه / کافه و رستوران / کافه‌ای به سبک قنادی‌های فرانسوی
کافه بان

کافه‌ای به سبک قنادی‌های فرانسوی

در محدوده خیابان میرزای شیرازی کافی‌شاپ‌های زیادی میزبان کافه‌ دوست‌ها هستند؛ اما کافی‌شاپ تازه تاسیس کافه بان در مدت کوتاهی که از فعالیتش می‌گذرد حسابی معروف و البته محبوب شده است.

بخشی از محبوبیت این کافه به نان‌هایی مربوط می‌شود که دستپخت نانوا یا شیرینی‌پز حرفه‌ای این کافش‌شاپ است که البته در آشپزخانه مرکزی آمده می‌شوند و بخش دیگر هم از طراحی و دکور خاص این کافه ناشی می‌شود که آدم را به یاد کافه‌قنادی‌های فرانسوی می‌اندازد.

کافه بان در خیابان میرزای شیرازی، اواسط خیابان خدری واقع شده است و محلی دنج است که مناسب گپ و گفت‌های دونفره بوده و نه بیشتر. چرا؟ در ادامه و با بخش کشف ماه مجله فیدیلیو همراه باشید تا در مورد این کافه بیشتر بدانید.

از طعم تلخ قهوه تا شیرینی نان‌های تازه

بعدی قبلی
کافه قنادی بان
اسلاید ۲ | محتوای شما
کافه بان
کافه نانوایی بان
کافه بان
اسلاید ۳ | محتوای شما
اسلاید ۳ | محتوای شما
بعدی قبلی

می‌پسندم:

نان و شیرینی داغ و تازه

تنوع آیتم‌های منو

کافه بان منوی متنوع و البته خوشمزه‌ای دارد. از آن منوهایی که انتخاب را برای ما که در یک عصر گرم تابستانی به آن مراجعه کردیم سخت کرد و احتمال می‌دهیم برای شما هم همینطور باشد.

در منوی این کافه انواع نوشیدنی گرم شامل قهوه، دمنوش، چای سرو می‌شود. تنوع قهوه، دمنوش و چای‌های کافه بان به بیش از ۲۰ نوع می‌رسد.

نوشیدنی های سرد هم شامل انواع آبمیوه تازه و طبیعی، موهیتو، اسموتی و شیک است که پیشنهاد می‌کنیم آیس چاکامل را امتحان کنید.

اگر هم به طعم میوه‌های ترش علاقمندید روسو اسموتی که ترکیبی از میوه‌های قرمز و خوش طعم با بستنی است را سفارش دهید.

علاوه بر این شرینی، کیک و نان‌های خوش طعم و البته تازه این کافه واقعا خوردن دارد و توصیه می کنیم کنار نوشیدنی‌تان، چه سرد و چه گرم حتما آنها را امتحان کنید. دست کم چیز کیک، کیک هویج، تارت شکلاتی و البته پای سیب و دارچین کافه بان را از دست ندهید.

اگر به شرینی علاقه چندانی ندارید هم اصلا نگران نباشید، کافه بان برای شما شورینی خاصی تدارک دیده است که می‌توان به انواع پای، ساندویچ‌های کوچک بیکن و سبزیجات و همچنین پای سالمون و پنیر اشاره کرد.

سالادهای بان نیز هم از نظر طعم و کیفیت و هم از نظر دیزاین واقعا وسوسه‌ کننده هستند. به غیر از این‌ها انواع غذاها شامل تست‌های کوچک بادمجان دودی، رست بیف و گوشت دودی در کافه بان سرو می‌شود.

برای صبحانه دوست‌ها هم کافه بان صبحانه مفصلی در نظر گرفته است که البته به مشتریان سحرخیز برای مدتی معین تخفیف ۲۰ درصدی در نظر گرفته می‌شود.

کافه بان کافه‌ای به سبک کافه ‌قنادی‌های پاریس

بعدی قبلی
کافه بان
کافه بان
کافه بان
کافه بان
کافه بان
کافه بان
بعدی قبلی

نمی‌پسندم :

داشتن فضا و میزهای کوچکی

در کافه بان همه چیز با وسواس زیاد و سلیقه خوبی در کنار هم قرار گرفته است. از تم چوب کافه گرفته تا رنگ قهوه‌ای دکور و البته چراغ‌های روشنایی که در قاب‌های فلزی عجیبی پنهان شده‌اند همه و همه نشان از سلیقه صاحبان کافه دارد.

قفسه‌های کیک و شیرینی هم از پشت ویترین به خوبی مسوولیت خود را برای جلب توجه رهگذران انجام می‌دهند.

در مورد طراحی داخلی هم باید بگوییم که این کافه در یک طبقه با حدود ۱۵ صندلی و یک نیم طبقه با حدود ۶ تا نهایتا ۸ صندلی میزبان شماست که همین فضای کم یکی از نقاط ضعف آن به شمار می‌آید. اما در همین فضای کوچک مبل‌های بسیار راحت گلگلی و میزهای چوبی زیبا محیطی دنج و راحت برای مشتریان فراهم کرده است.

با توجه به فضای کم و میزهای کوچک کافه، پیشنهاد می‌کنیم برای گپ و گفت‌های ۲ تا نهایتا ۳ نفره به این کافه مراجعه کنید. زیرا میزها اکثرا ۲ تا ۳ نفره هستند و اگر تعدادتان زیاد باشد ممکن است ناچار شوید مدتی در انتظار بمانید تا چند میز خالی شود تا بتوانید از خدمات کافه بان بهره‌مند شوید.

در هر صورت کافه بان تجربه خوبی از یک کافه‌گردی را برایتان رقم می‌زند. به شرطی که اهل ایرادهای عجیب و غریب نباشید! در مورد قیمت هم باید بگوییم که قیمت‌ها نسبت به کیفیت غذا و نوشیدنی‌ها مناسب است. پس  وقت را تلف نکنید و اگر اهل کافه‌گردی و کشف کافی‌شاپ‌های خوب و جدید است، کافه بان را امتحان کنید.

برای اطلاع از آدرس و منو کافه بان اینجا کلیک کنید

درباره مریم عسگری

برای من به عنوان یک روزنامه‌نگار که پانزده سال است در حوزه‌های آی‌تی و تکنولوژي، مسکن، خودرو و بانکداری الکترونیک فعال هستم، نوشتن درباره خوردنی و نوشیدنی‌ها لذتی صد چندان دارد. دلیل هم کاملا مشخص است. من یک روزنامه نگار شکمو هستم. بزرگترین لذت زندگیم آشپزی و خلق غذا و مزه‌های جدید، کشف رستوران‌، کافی شاپ و قنادی‌های مختلف و امتحان کردن هر نوع غذای جدید است. پس سعی می‌کنم اینجا تجربه‌هامو با شما از راه همکاری با فیدیلو در میان بذارم.