خانه / کافه و رستوران / کافه محبوب من / کافه ایوان، ایوانی رو به عمارت
کافه ایوان

کافه ایوان، ایوانی رو به عمارت

حال و هوایی که در فضای داخلی و منوی کافه ایوان به چشم می‌خورد تلفیق سنت و مدرنیته است. سنت و مدرنیته هر دو سبکی خوب و قابل احترامند که اگر بخواهند با هم تقابل کنند جنگی سخت در پیشِ رو خواهند داشت. با مجله فیدیلو همراه باشید تا از حال و هوای کافه ایوان با خبر شوید.

در کافه ایوان غافلگیر شوید

در قلب خیابان منوچهری مرکز خریدی به نام مرجان واقع شده‌است که در گوشه‌ای از طبقه همکف آن کافه‌ای با نام «کافه ایوان» با منظره‌ای مشرف به عمارت قدیمی مشیر الدوله وجود دارد.

ایوان معادل فارسی کلمه بالکن و تراس در زبان فرنگی است. صاحب کافه آقای نیک صفت است که چهار پنج سالی می‌شود کافه خود را افتتاح کرده. نامش برازنده اش است. چرا که کافه ایوان در فضای ایوان مانندی قرار دارد، یعنی بخشی از کافه فاقد دیوار بوده و مشرف به حیاط است. بنایی که مشرف به کافه بوده، عمارتی قدیمی است که در سال 1247 توسط «نیکلای مارکوف» روسی بنا شده ‌است. منظره‌ای که در کمتر کافه‌ای می‌توانید آن را داشته باشید و از آن لذت ببرید. شعار جالبی هم دارند. « از طهران تا تهران با کافه ایوان».

موسیقی مناسب و منظره‌ای کم نظیر حس خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورند. حالا وقت آن رسیده تا منوی کافه را مرور کنیم. تلفیقی بودن سبک کافه ایوان را حتی در منوی آن نیز می‌توان مشاهده کرد. از شربت های سنتی تا هات چاکلت فندوقی. از میرزا قاسمی تا پاستا و همبرگر. منوی ایوان برای یک کافه قابل قبول است اما در این میان گزینه‌هایی به چشمتان می‌خورد که با دیدن آن‌ها متعجب خواهید شد.

در بخش نوشیدنی‌ها آیتمی دارند با نام تهران قدیم که در توضیحات آن نوشته است شما را متعجب خواهد کرد. آیتم دیگر تهران جدید نام دارد که در توضیحاتش نوشته شده «شما را سورپرایز خواهد کرد».

مواردی این چنین در منو وجه تمایز خوبی را میان منوی کافه ایوان و منوهای معمولی ایجاد می‌کند. در انتهای منو هم صفحه‌ای قرار دارد که توضیحاتی از کافه، عمارت مشیرالدوله و موسیقی‌ای که بخشی جدا نشدنی از این کافه است را ارایه می‌دهد.

کافه‌ای با برنامه‌های جذاب

کافه ایوان از دیگر امکاناتی که ایوانی‌ها در اختیار مشتریان خود قرار داده‌اند سرگرمی‌هایی است که برای گرما بخشیدن به معاشرت‌های دوستانه و سپری شدن زمان تا آماده شدن سفارش شما در نظر گرفته‌اند.

اگر در تابستان به این کافه سر بزنید با توجه به موقعیت مکانی، مشرف به حیاطی حوض دار و در کنار درختان، نسیم خنکی به شما می‌خورد و اگر در فصل سرما گذرتان به آن جا بیافتد سیستم گرمایشی آن‌‌ چنان گرمای مطبوعی دارد که سخت بتوانید از آن دل بکنید.  با مرور صفحه ایوان کافه در اینستاگرام می‌فهمید که مدیران این کافه برای هر فصلی برنامه‌ای دارند. مانند فصل پاییز که کف کافه پوشیده از برگ‌های خشک درختان بود.

این کافه را می‌توان از میراث داران نسل کافه‌های طهران قدیم به مرکزیت خیابان لاله‌زار نامید که تلاش می‌کند مشتریان خود از هر نوع ذایغه‌ای را در فضایی صمیمی و مکانی که به قول خودشان زیر گوش شماست راضی نگاه‌دارد.

آدرس و منوی کافه ایوان

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.