خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / ۱۰ کافه که می‌توان در آن‌ها طعم کیک خانگی را چشید
کیک خانگی

۱۰ کافه که می‌توان در آن‌ها طعم کیک خانگی را چشید

کیک چی دارید؟ : “براونی داریم، چیزکیک داریم، پای سیب و کیک هویج هم داریم البته کیک خانگی هم داریم.” این مکالمه مشترکی است که بین همه کافه‌دارها و مشتری‌ها تکرار می‌شود. آنقدر مشترک که حتی اگر منو را نبینید هم می‌توانید کیک سفارش دهید.

انگار الگو تکراری برای همه کافه‌ها وجود دارد و حتی کیک وشیرینی‌هایشان را هم از چند شیرینی فروشی معروف و مشترک تهیه می‌کنند. حتی بعضی کارگاه‌ها وجود دارند که قنادی نیستند و فقط برای کافه‌ها و رستوران‌ها تولید می‌کنند. به همین دلیل هم ممکن است یک طعم مشترک را در چند کافه بچشید و بعد از مدتی از آن خسته شوید. این بار در مجله فیدیلیو ۱۰ کافه را به شما معرفی می‌کنیم که کیک‌ها و نان‌ها را در محل کافه می‌پزند و طعم کیک‌ خانگی و ساده را به مشتری‌ها ارایه می‌کنند.

کیک خانگی

هایکو

1 هایکو کافه‌ای در خیابان کریمخان است که قبلا هم از آن در مطلب ۱۰ کافه بدون زیر سیگاری نوشته بودیم. اینجا کافه‌ای است که خوبی‌هایش بر بدی‌هایش سنگینی می‌کند و باعث می‌شود هر دفعه جزو گزینه‌هایتان باشد.

مثلا سالادها و غذاهای خیلی خوشمزه‌اش که ترکیب آن کاملا منحصر به فرد است. قهوه‌ای که دست چین و اسپشیالیتی است و در کافه‌های دیگر مشابه آن را پیدا نمی‌کنید. در نهایت هم کیک‌هایی که هر روز در کافه پخته می‌شود و به چند کافه دیگر هم ارسال می‌شود. کیک‌هایی مثل سیب و دارچین و براونی که از کیک‌های ساده اینجاست.

انواع چیزکیک که مطابق با میوه‌های فصل آماده می‌شود و کاپ کیک نوتلا و کارامل که اگر کیک کوچکتری را بخواهید انتخاب مناسبی است. همینطور نان کروسان که ترکیبی از خمیر هزارلا آغشته به کره است و در کافه با موز و نوتلا یا پنیر و گوجه به عنوان صبحانه سرو می‌شود. در ضمن همه کیک خانگی هایکو را می‌توانید به صورت بیرون بر تهیه کنید و در هر جایی که خواستید نوش جان کنید.

منو، آدرس و نظرات درباره هایکو را اینجا ببینید

کیک خانگی

سام کافه و کیک خانگی

2 سام کافه از پیشرو ترین  و اولین کافه‌ها در زمینه پخت کیک‌ خانگی و کوکی است. کیک‌های اینجا آنقدر خوش طعم است و آنقدر به طعم خانگی نزدیک است که چشیدن طعمشان خاطره‌های کودکی را یادآور می‌شود. کیک کره‌ای سام کافه، کوکی‌های نرم و با طعم قوی همینطور صبحانه‌‌های اینجا که با سبد نان‌های مخصوص سرو می‌شود از ویژگی‌هایی است که فقط در شعبه‌های سام کافه می‌بینید.

صبحانه به تازگی به منو سام کافه اضافه شده و با صبحانه‌های رایج کافه‌های دیگر فرق دارد. مثلا کیش سبزیجات جایگزین املت است و کروسان با پنیر و گوجه که زودتر از هر آیتم دیگری در کافه تمام می‌شود. همچنین اوتمیل برای صبحانه پیشنهاد خیلی مقوی است که به نظر خیلی‌ها خوشمزه‌ترین آن را در سام کافه می‌توانید نوش جان کنید.

منو، آدرس و نظرات درباره سام کافه شعبه فرشته را اینجا ببینید

کیک خانگی

کافه بان

3 کافه بان در خیابان سنایی کافه‌ای که برپایه بیکری تاسیس شده است. بیکری یعنی فضایی که در آن انواع نان و کیک به صورت تازه آماده و با انواع نوشیدنی سرو می‌شود. کافه بیکری‌ها در اروپا خصوصا آلمان و فرانسه بسیار رایج هستند و در تهران هم چند نمونه از آن‌ها را داریم.

جدیدترین این نمونه کافه بان است که حتی معماری آن هم  بسیار شبیه به بیکری‌های خارجی است. علاوه بر این شرینی، کیک و نان‌های خوش طعم و البته تازه این کافه واقعا خوردن دارد و توصیه می‌کنیم کنار نوشیدنی‌تان، چه سرد و چه گرم حتما آنها را امتحان کنید. دست کم چیز کیک، کیک هویج، تارت شکلاتی و البته پای سیب و دارچین کافه بان را از دست ندهید.

اگر به شرینی علاقه چندانی ندارید هم اصلا نگران نباشید، کافه بان برای شما شورینی خاصی تدارک دیده است که می‌توان به انواع پای، ساندویچ‌های کوچک بیکن و سبزیجات و همچنین پای سالمون و پنیر اشاره کرد. قبلا در مطلب کافه‌ای به سبک قنادی‌های فرانسوی مفصل در مورد کافه بان توضیح داده بودیم.

منو، آدرس و نظرات درباره کافه بان را اینجا ببینید

کیک خانگی

بونژور

4 بونژور کافه‌ای در میدان آرژانتین است که خود را تنها کافه فرانسوی تهران معرفی می‌کند. درواقع همینطور هم است. این را می‌شود از مادلن‌هایی که کنار قهوه سرو می‌کند فهمید. مادلن کلوچه‌های بندانگشتی فرانسوی است که در دستور تهیه خاصی دارد و نمونه آن را فقط در بونژور می‌توانید تست کنید.

علاوه بر این شیرینی‌های فرانسوی دیگری مثل انواع اکلر و ماکارون هم در بونژور پخت و سرو می‌شود. همینطور اینجا چیزکیک‌های شیشه‌ای دارد که مشابه آن را شاید در هیچ شیرینی فروشی نبینید. نان‌ها هم در بونژور به صورت روزانه و تخصصی آماده می‌شود که می‌توان گفت بهترین و اصیل‌ترین کروسان تهران به این کافه تعلق دارد.

منو، آدرس و نظرات درباره بونژور را اینجا ببینید

کیک خانگی

کارگاه جلاتو

5 کارگاه جلاتو را شاید به سوربه‌ها و جلاتوهایش بشناسید و شاید آنقدر غرق در تازگی و زنده بودن طعم این جلاتوها شده باشید که دلتان نخواهد هیچ گزینه دیگری از منو را امتحان کنید. اما باید بدانید که اگر تن به کیک‌ خانگی و چیزکیک‌هایی که در کارگاه پخته می‌شود بدهید قطعا در مراجعه بعدی انتخاب همه چیز برایتان سخت‌تر خواهد شد.

ویژگی کارگاه جلاتو این است که بهترین مواد اولیه را در آماده سازی محصولاتش به کار می‌برد. به همین دلیل هر برآیندی که داشته باشد طعم مطبوعی می‌دهد. حالا مهارت شیرینی ‌پز و کارکنان را هم به آن اضافه کنید و تصور کنید چه خوراکی‌های خوشمزه‌ای در انتظارتان است.

برای توضیح بیشتر همین بس که یک اسکوپ جلاتو وانیل ماداگاسکار اصل را روی یک برش براونی که با شکلات تلخ اصل بلژیک در کافه طبخ شده را تصور کنید و در اولین فرصت خود را برای تجربه این طعم به کارگاه جلاتو برسانید.

منو، آدرس و نظرات درباره کارگاه جلاتو را اینجا ببینید

کیک خانگی

شاپو

6 شاپو یک کافه تازه تاسیس در خیابان مشاهیر است که توسط یک زوج سرآشپز راه اندازی شده و به همین دلیل هم می‌توان با خیال راحت دل به خوراکی‌ها و غذاهای اینجا داد. خصوصا وقتی که می‌دانی دو سرآشپز روی تمام آیتم‌های منو با دقت وقت گذاشته و آن را طراحی کرده اند.

شاپو دکوراسیون مدرنی هم دارد که با وجود فضای کوچک حس صمیمیت در آن خواهید داشت. البته بیشتر مناسب قرارهای خصوصی و کاری است و برای پاتوق کردن یا کافه رفتن دسته جمعی شاید مناسب نباشد.

علاوه بر این ویژگی‌ها هر روز کیک‌ها به صورت تازه در کافه تهیه می‌شود و علاوه بر بوی خوش کیک خانگی تازه از فر درآمده مشتری‌ها را مهمان طعم منحصر به فردی هم می‌کند که برای تکرار این طعم تنها باید دوباره به شاپو برگردند.

آدرس: خیابان قایم مقام خیابان مشاهیر پلاک ۵۲

کیک خانگی

دنگ

7 کافه رستوران دنگ در خیابان شیخ بهایی کافه‌ای است که خانوادگی اداره می‌شود و فضای خانوادگی هم دارد. به اندازه‌ای که حتی انتخاب خانواده‌ها برای یک شام شبانه نیز هست. این کافه در نظر سنجی فیدیلیو برای تعیین بهترین کافه جهت برگزاری تولد هم رای آورده است و به نظر می‌رسد هم از نظر سرویس دهی و هم از نظر کیفیت غذا حرف‌های خوبی برای گفتن دارد.

شاید یکی از این ویژگی‌های مثبت که باعث شده کافه دنگ طرفداران زیادی داشته باشد هم پخت کیک خانگی و شیرینی در محل کافه باشد. تا اندازه‌ای که حتی برای تولدهایتان هم سفارش پخت کیک قبول می‌کنند و این نشان می‌دهد که شیرینی پز ماهر و قابلی در کافه دنگ مشغول به کار است.

منو، آدرس و نظرات درباره کافه دنگ را اینجا ببینید

کیک خانگی

شنف دیدار جای

8 بله تعجب نکنید. عبارتی که خواندید نام یک کافه است و به معنی جایی برای دیدن و شنیدن است. اما عجایب این کافه تنها به نامش ختم نمی‌شود. همین که وارد شوید با دکوراسیون و طراحی عجیب و غریب سالن مواجه می‌شوید.

پرتره‌هایی که روی دیوار است توجه‌تان را جلب می‌کند و بعد از آن هم کتاب‌ها و فنجان‌های آویزان. در ادامه برای انتخاب از منو هم کار سختی دارید. شنف دیدار جای منویی را ارایه کرده که شاید آیتم‌های آن را در کاقه‌های دیگر دیده باشید اما سبک سرو در اینجا خصوصا برای غذاها متفاوت است.

مثل سس‌های دست ساز و جدیدی که نمونه آن را در جای دیگر نخورده‌اید. سس پستو زیتون یا سس بادام و زرشک و … که هر کدام کنار یکی از ساندویچ‌ها یا سیب زمینی و … سرو می‌شود. در شنف دیدارجای کیک‌ خانگی و کوکی به صورت هر روزه در کافه آماده می‌شود که تجربه طعم آن‌ها در چنین فضایی می‌تواند هیجان انگیز باشد.

منو، آدرس و نظرات درباره شنف دیدار جای را اینجا ببینید

کیک خانگی

دوک

9 دوک یکی از هزاران کافه در محدوده چهارراه ولیعصر است که با ایجاد فضای خانگی سعی در جذب مشتری‌های ییشتر دارد. تا اندازه‌ای که شعار این کافه هم «حس خوب خونه» است و با غذاها و کیک خانگی سعی در ایجاد این حس دارد.

در کافه دوک با توجه به میوه‌های فصل و مواد اولیه که هفتگی تهیه می‌شود بعض کیک‌ها تغییر می‌کند. بنابراین هفته‌ای ۴ کیک خانگی جدید دارند که اگر مشتری ثابت کافه باشید حس تکراری بودن به شما دست نمی‌دهد.

بقیه کیک‌ها هم هویج و کرامبل سیب و دارچین یا انواع چیز کیک مثل چیز کیک تافی و اسنیکرز است که آن‌ها هم طبق برنامه و هر کدام در یک روز هفته آماده می‌شوند. بنابراین اگر به بهانه خرید کتاب یا دیدن تاتر به چهارراه ولیعصر رفتید و هوس کیک خانگی با قهوه کردید بد نیست به کافه دوک هم سر بزنید.

منو، آدرس و نظرات درباره کافه دوک را اینجا ببینید

کافه تهرون

10 کافه تهرون یکی از اون کافه‌های معروف هست که امسال فاز دوم فعالیت خودش رو در یک خانه قدیمی در خیابان ویلا شروع کرده است. قبلا در مطلب کافه تهرون و خانه‌ای نوستالژیک از دهه ۴۰ در مورد این کافه نوشته بودیم.

محیط کافه تهرون بخصوص بخش داخلی آن بسیار شبیه یک خانه است و با لوستر و آینه و کمد دیواری و تاقچه این کافه بسیار بیشتر فضای گرم و صمیمی یک خانه را برای شما تداعی می‌کند. حسی که اکثر مشتریان تجربه می‌کنند حس راحتی و آرامش است. این کافه هم خودش کیک‌های مورد نیاز مشتریانش را تهیه می‌کند که البته در کنار کیک‌هایی که در این کافه پخته می‌شود کلوچه و تارت هم پخته می‌شود.

منو، آدرس و نظرات درباره کافه تهرون را اینجا ببینید

[et_bloom_inline optin_id=optin_4]

درباره آوا فوشریان

من علاقه زیادی به کافه و رستوران دارم. نه صرفا بخاطر غذا و خوراکی. بلکه به دلیل دور هم بودن و اتفاق های خوبی که تو اینجور جاها برام میفته. انرژی زیادی هم برای تجربه طعم ها و مکان های جدید دارم. همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم.