خانه / ورود غیر حرفه‌ای‌ها ممنوع / چگونه یک فودتراک بخریم؟
فودتراک

چگونه یک فودتراک بخریم؟

در ادامه مطالبی که درباره راه اندازی فودتراک و امکانات بیرونی آن در مجله فیدیلیو برایتان نوشته بودیم حالا نوبت آن رسیده است که راهنمایی درباره خرید یک کامیون سیار تهیه غذا بدانید.

مهم ترین و با اهمیت‌ترین بخش در خرید فودتراک موضوع مالی است. در حالی که خرید کامیون تهیه غذا ارزان‌تر از راه اندازی رستوران است ولی هزینه آن از ۶۰ هزار تا ۲۵۰ هزار دلار است و بیشتر افراد در پی این هستند که ۷۰ هزار تا ۱۳۰ هزار دلار بیشتر هزینه نکنند.

البته این رقم در ایران بسیار متفاوت است. به عنوان مثال راه‌اندازی یک فولکس‌واگن به عنوان یک رستوران سیار بسته به امکانات و وسایل داخلی چیزی بین ۴۰ تا ۹۰ میلیون تومان قیمت دارد. برای خرید با توجه به هزینه بالای آن نیاز به وام دارید و اینکه از چه کسی خرید کنید. معمولا بخش‌های خصوصی بهترین گزینه هستند و اطلاعات مورد نیاز برای خرید را در اختیارتان قرار می‌دهند.

فودتراک نو یا دست دوم؟

یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تصمیمات خرید کامیون نو یا دست دوم است. با توجه به اینکه هر یک از این کامیون‌ها دارای مزایا و معایبی هستند، اما شما باید با توجه به بودجه خود تصمیم به خرید بگیرید.

امتیازات خرید ماشین نو

  • کامیون نو برخی از نیازهای ویژه و خاص شما را برآورده می‌سازد
  • خطر تعمیرات و خرابی به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد
  • نگران نوع مراقبت مالک قبلی کامیون نخواهید بود
  • دارای گارانتی خوبی خواهد بود
  • ظاهری تمیز، زیبا و جدید دارند

معایب خرید ماشین نو

  • کامیون‌های جدید گران هستند
  • ممکن است زمان تحویل کامیون طولانی باشد
  • اگر خواهان تغییر اندازه و سایز کامیون باشید، نیاز به پرداخت پول بیشتر هست

فودتراک

مزایای خرید کامیون دست دوم

  • کامیون دست دوم ارزان‌تر از کامیون نو هستند
  • تغییرات لازم در آن‌ها انجام شده و شما باید انتخاب کنید
  • مشکلات خرید تجهیزات وجود ندارد چون کامل است

معایب خرید کامیون دست دوم

  • خطر تعمیرات با هزینه هنگفت وجود دارد
  • نگرانی در مورد نوع مراقبت مالک قبلی هست
  • انتظار عمر زیاد این ماشین کمتر است
  • بسیاری از فروشنده‌ها مشکوک به نوع فعالیت کامیون هستند

 

کامیون اجاره‌ای

گزینه بعدی که در مقابل خرید کامیون قرار می‌گیرد استفاده از کامیون اجاره‌ای است که برای افراد تازه کار و کم تجربه و افرادی که نمی‌خواهند پول زیادی هزینه کنند مفید است. یکی از معایب کامیون اجاره‌ای سر آمدن زمان اجاره است. وقتی که شما پیشرفت کرده‌اید و درآمد خوبی دارید به هنگام پایان زمان اجاره دوباره باید زمان و پول هزینه کنید و یا به دنبال کامیون دیگری باشید.

از کجا کامیون تهیه غذا بخریم؟

بهترین مکان بخش‌های خصوصی و سایت‌های این محصول است. سعی کنید از کارخانه‌های معروف خرید کنید. این کارخانه‌ها بهترین محصول و با کیفیت بالا معرفی می‌کنند. البته سایت‌هایی نیز وجود دارند که صرفا در زمینه فروش این نوع کامیون‌ها فعالیت دارند. باید درخواست خرید خود را در سایت‌های مربوطه بنویسید.

درج درخواست خرید کامیون تهیه غذا

برای درخواست خرید که مرحله‌ای استرس زا است به کارخانه داران مشهور مراجعه کنید. آنها با معرفی محصول و توضیحات کامل نگرانی شما را کاهش می‌دهند. و به شما کمک می‌کنند تا از جزئیات بیشتر آگاه شوید.

شناسایی کامیون تهیه غذا

برای خرید باید بدانید کامیون شما دارای چه بخش‌ها و امکاناتی باشد. برای مثال کامیون قهوه باید دارای مخزن نگهداری آب جوش اضافی باشد و کامیون پیتزا پز حاوی فر پیتزا پزی و ژنراتور یا مخزن گاز پروپان باشد.

اندازه کامیون

اندازه فاکتور بسیار مهمی‌ در خرید است. باید به محفظه انبار مواد غذایی و جایگاه کارگران و بخش آشپزخانه توجه کنید. بسیاری از شرکت‌ها شاسی ماشین را تغییر می‌دهند تا برای مشتری راحت‌تر باشد.

موتور گازوئیلی یا دیزلی

موتور کامیون را انتخاب نمایید گازوییلی یا دیزلی. چون هر کدام معایب و مزایایی دارند. اکثرا افراد کامیون موتور دیزلی را به خاطر قدرت بیشتر انتخاب می‌کنند که نیاز به سرمایه اولیه بیشتری دارد، در حالی که کامیون گازوئیلی ارزان‌تر است، کامیون دیزلی سوخت کمتری مصرف می‌کند. موتور گازوییلی آرام حرکت می‌کند و دود کمتری دارد، در حالی که موتور دیزلی قدرت بالایی دارد و به راحتی تا ۳۰۰٫۰۰۰ مایل عمر مفید دارد و حرکت می‌کند.

درباره الناز طالب زاده

سال هاست که در زمینه ترجمه برای روزنامه ها و نشریات و سایت های اینترنتی فعالیت دارم. این بار در حال کسب تجربه در بین محتواهای خوشمزه هستم. غذا خوردن و حتی در موردش صحبت کردن یکی از لذت هاست. خوشحالم بواسطه مطالبی که در این زمینه براتون ترجمه می کنم با هم در این لذت ها همراه هستیم.