خانه / کلینیک غذا / بشقاب سبز / چند دستور ساده برای استفاده از قارچ در غذاهای گیاهی

چند دستور ساده برای استفاده از قارچ در غذاهای گیاهی

اگر خواهان غذاهای بدون گوشت هستید، قارچ بهترین دوست شما و جایگزین گوشت است. نه تنها طعم گوشت دارد بلکه دارای ویتامین و مواد معدنی مانند ویتامین D است و ممکن است به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک کند.

قارچ سبزی‌ است که در هر فصلی وجود دارد و استفاده از آن بسیار ساده است. کمتر کسی پیدا می‌شود که طعم آن را دوست نداشته باشد و برای کسانی که عاشق قارچ هستند فرقی ندارد به چه روش آماده شده باشد، همین که آن را بخورند برایشان کافی است. در بخش بشقاب سبز مجله فیدیلیو چند دستورالعمل  تهیه غذا با قارچ را آورده‌ایم که به راحتی می‌توانید آن را جایگزین غذاهای گوشتی کنید.

قارچ

 

اسفناج و سالاد ترشی قارچ

برای تهیه این غذا باید از مهارت های خود در تهیه ترشی کمک گرفته و یک شیشه ترشی قارچ برای سرو در کنار سالاد اسفناج خود تهیه کنید. سالاد ترشی قارچ اولین بار در مسافرخانه‌ای در شهر نیویورک تهیه شد. بدین صورت که قارچ‌ها را در روغن زیتون، سرکه، سبزی‌های تازه به همراه  ادویه‌جات ترشی می‌خوابانند.

با این روش طعم بی نهایت قوی و دلپذیری به دست می‌آید که مصرف آن در کنار سبزیجات برگ دار مانند اسفناج فوق العاده است. هنگام خوردن این ترکیب همواره عطر تندی به مشام می‌رسد و لذت آن را دو چندان می‌کند. این ترکیب را می‌توان همراه با یک ساندویچ یا یک فنجان سوپ سرو کرد!

قارچ

 

ساندویچ قارچ با برنج قهوه‌ای مکزیک و سس سالسا

ساندویچ قارچ برای یک شام بدون گوشت در هر یک از روزهای هفته عالی است. قارچ های وحشی را با انواع فلفل‌ها طعم دار کرده و با برنج قهوه‌ای مخلوط کنید، در آخر سس سالسا را به آن بیافزایید. ترکیب به وجود آمده آنقدر خوشمزه خواهد بود که نبود گوشت را احساس نمی‌کنید و در عین حال این غذا با داشتن پروتئین قارچ شما را سیر می‌کند.

قارچ

افزودن قارچ به منوی صبحانه

قارچ آنقدر در میان افراد محبوبیت یافته که همواره جایگاه ویژه خود را بر روی میز صبحانه حفظ می‌کند! شاید ساده‌ترین روشی که می‌توان برای دوستداران نیمرو و املت پیشنهاد داد، این باشد که هنگام طبخ نیمرو یا املت مقداری از هر نوع قارچ مورد علاقه‌تان را به آن اضافه کنید. یا بشقابی حاوی اسفناج، تکه‌های قارچ و جوانه گندم یا ماش در کنار سایر غذاهای صبحانه قرار دهید.

زمان تهیه این غذا 20 دقیقه است و در صورتی که تعداد مهمانان بیشتر شود به راحتی و آسانی می‌توان مقداری بیشتری از آن را تهیه کرد. به منظور کاهش میزان کالری و چربی به جای کره از روغن زیتون یا کنجد استفاده کنید.

 

درباره الناز طالب زاده

سال هاست که در زمینه ترجمه برای روزنامه ها و نشریات و سایت های اینترنتی فعالیت دارم. این بار در حال کسب تجربه در بین محتواهای خوشمزه هستم. غذا خوردن و حتی در موردش صحبت کردن یکی از لذت هاست. خوشحالم بواسطه مطالبی که در این زمینه براتون ترجمه می کنم با هم در این لذت ها همراه هستیم.