خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / چند راز ساده برای عكاسی از غذا

چند راز ساده برای عكاسی از غذا

عكاسی از غذا یکی از سوژه‌های جذاب این روزهای اینستاگرام است. خیلی از کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام علاقه زیادی به گرفتن عکس از غذای خود دارند. چه این غذا ار خود پخته باشند و خواه اینکه به رستوران رفته باشند. امروز می‌خواهیم در این مطلب مجله فیدیلیو رمز و راز عکاسی از با دوربین تلفن همراه را برای شما بنویسیم. البته در آینده هم بیشتر دراین باره خواهیم گفت.

نورپردازی

عکاسی از غذابرای نمایش غذای اصلی آخرین چیزی كه لازم دارید یك تصویر تمیز و آماده است. از فلش و نورهای زننده مستقیم استفاده نكنید.

درعوض غذا را كنار پنجره یا یك منبع نور ملایم‌تر قرار دهید تا ظاهری طبیعی‌تر داشته باشد. غذا نباید حالت نورانی داشته باشد بلکه باید طبیعی جلوه نماید.

 

از لوازم جانبی ساده در آشپزخانه استفاده كنید

مانند صنعت مد، عكاسی از غذا هم به لوازم جانبی نیازمند است. قاشق‌های چوبی را كنار سوشی یا سوپ قرار دهید.

از اشیا براق و نقره‌ای در كنار ظروف غذا کمک بگیرید. اضافه كردن قالب‌های كوچك یخ به مخلوطی از چند نوشیدنی و قطره‌های آب در اطراف لیوان نوشیدنی، ذوق و سلیقه آن را بیشتر كنید.

ایجاد تضاد در عکس‌ها

عكاسی از غذابرای عكاسی از غذاهایی با بافت نرم و لطیف ( مثل سوپ، بستنی و تاس كباب)، از ادویه‌هایی كه از نظر رنگ و بافت با غذا در تضاد هستند استفاده كنید تا عكس دارای جلوه بیشتری شود.

دانه‌های تمشک برای بستنی و شربت بسیار مناسب است و سبزیجات به رنگ سبز تیره مثل جعفری به سوپ جلوه می‌دهند.

استفاده از فیلترهای ساده برای عكس

استفاده از فیلترهای موجود در اپلیكیشن‌های مخصوص عكاسی، تاثیر زیادی در عكس دارد. اپلیكیشن‌هایی مثل VSCO و Camera plus برای ویرایش‌هایی مثل بریدن عكس و تغییر رنگ مناسب هستند.

با PicFrame و A Bbeautiful Mess می‌توانید به عكس قاب و كلیپ هنری اضافه كنید و با Whitagram یك لایه ی سفید موج دار بیرون عكس ایجاد كنید . Pic Stitch و Diptic هم برای كلاژ عكس مناسب است.

عكاسی از غذا فراتر از خوراکی باشند

نباید صرفا غذاهای داخل منو یا غذای سفارش داده شده را نمایش دهید. یك عكس از فضای گرم داخل رستوران، آشپزخانه یا میز غذاخوری‌ بگذارید.

از كاركنان رستوران درحالیكه مشغول كار هستند یا مهمان‌ها در حال صرف غذا ( البته با اجازه شخص مشتری) عكس بگیرید. به منظور جلوگیری از بازخورد منفی غذای ناسالم یا غیر بهداشتی، دقت كنید اگر از كاركنان عكس می‌گیرید، مطمئن شوید كه آنها همه جوانب را رعایت کرده باشند( مثلا دستكش پوشیده باشند یا لباس‌هایشان مرتب و تمیز باشد).

از قانون سه بخشی استفاده كنید

عكس گرفتن به شیوه‌ای كه سوژه در وسط یا جلوی كادر باشد را فراموش كنید و در عوض از قانون سه بخشی برای ساخت عكس‌های خیره كننده استفاده كنید.

همانطور كه در تصویر پایین نشان داده شده تصور كنید عكس شما ( هم افقی و هم عمودی) به سه قسمت تقسیم شده است، یعنی مجموعا ٩ قسمت دارید.

سوژه موردنظر را در نقاط برخورد این تقاطع‌ها( به رنگ قرمز در شكل) قرار دهید تا تعادل تصویر بیشتر شود، مانند تصویر فنجان قهوه در حال بخار نشان داده شده سمت چپ.

 

درباره الناز طالب زاده

سال هاست که در زمینه ترجمه برای روزنامه ها و نشریات و سایت های اینترنتی فعالیت دارم. این بار در حال کسب تجربه در بین محتواهای خوشمزه هستم. غذا خوردن و حتی در موردش صحبت کردن یکی از لذت هاست. خوشحالم بواسطه مطالبی که در این زمینه براتون ترجمه می کنم با هم در این لذت ها همراه هستیم.