خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / پیشنهاد فیدیلیو برای سفارش ناهار در ماه رمضان
ناهار برای ماه رمضان

پیشنهاد فیدیلیو برای سفارش ناهار در ماه رمضان

در ماه رمضان حال و هوای غذایی شهر به کلی عوض می‌شود. از اذان صبح تا اذان مغرب همه در تلاش برای تهیه افطار، شام و بعد از آن سحری هستند و به احترام روزه داران تمام اغذیه فروشی‌ها و رستوران‌های شهر بسته هستند و جنب و جوش کسب و کارهای غذایی تا زمان افطار از ریتم افتاده و در حال استراحت هستند. در این بین هستند افرادی که به دلایل شرعی یا هر دلیل موجه دیگر سعادت و امکان روزه دار بودن را ندارند و برای رفع نیازهای غذایی روزانه خود احتیاج به سفارش غذا دارند و خوب اکثرا هم نمی‌دانند که در ماه رمضان از کدام کافه و رستوران‌ها می‌توان سفارش داد و از آن‌ها انتظار چه سبک غذا  و خوراکی‌هایی داشت.

طبق قوانین کشور در این ماه کافه‌ و رستوران‌ها تنها مجاز به ارائه غذا و خوراک سرد هستند با این تبصره که آن‌ها امکان سرویس دهی در فضای کافه رستوران را نداشته و تنها بصورت بیرون بر می‌توانند غذا و سرویس خود را ارائه دهند. خوب در این بین گزینه‌ها محدود به چند سبک خاص می‌شوند که یا ماهیتا سرد هستند یا امکان ارائه و سرو آن ها بصورت سرد نیز وجود دارد. پر فروش‌ترین خوراکی در ماه رمضان انواع ساندویچ سرد است، از الویه، انواع کالباس و بیکن بگیرید تا سالادهای مختلف مثل سالاد یونانی و سالاد سبزیجات و البته سالاد سزار. خوب گزینه‌هایی که می‌توان انتخاب کرد نیز برایمان مشخص شد حال کجا می‌توان این خوراک‌ها را تهیه کرد. در این گزارش از مجله فیدیلیو  کسب و کارهای غذای سرد که در ماه رمضان فعال هستند را به شما معرفی می‌کنیم، با ما همراه باشید.

۱- باگت

باگت از نام‌های غذایی زنجیره‌ای خوب و پر طرفدار تهران است. این رستوران به پیتزاها و ساندویچ هایش معروف است، البته که برای روزهای رمضان و تا پیش از افطار خبری از پیتزا و مرغ سوخاری نخواهد بود ولی شعب باگت تمام آیتم‌های سرد منو که شامل ساندویچ‌ها و سالادها و آبمیوه‌ها می‌شوند را می‌تواند بصورت بیرون‌بر برای شما سرو کند.

برای مشاهده منو و نظرات و مسیریابی رستوران باگت میتوانید بر روی نام رستوران کلیک کنید

۲- سالاد بار فرشا

درست است که فرشا یک سالاد بار است و اکثر آیتم‌های منوی آن سرد بوده و ماهیت سالاد طور دارند اما در منوی آن ساندویچ و پاستا و آب میوه طبیعی هم به چشم می‌خورد. البته که در ماه رمضان هیچ کسب و کار غذایی اجازه میل کردن غذا را به مشتریانش نمی‌تواند بدهد اما بعضی از رستوران‌ها مثل سالاد بار فرشا اجازه سرو بیرون غذای سرد در این ماه را دارند و می‌توان بعنوان گزینه روی میز خوشمزه آن ها را در نظر گرفت.

سالاد بار فرشا قصد دارد با تولید غذاهای سالم و با کیفیت، به سلامتی و بالابردن رضایت همه ی مشتریان از خوردن یک وعده غذایی سالم کمک کند. این مجموعه در تلاش است غذاهایی با ارزش غذایی بالا به صورت کاملاً سالم و بهداشتی تولید و عرضه کند. همچنین فرشا قصد دارد در ماه مبارک رمضان با تولید غذاهای سرد و با بسته بندی مناسب به دوستانی که معذوریت (برای روزه گرفتن) دارند و هم چنین مسافرین عزیز تا قبل از افطار خدمات خود را ارائه کند. فرشا واقع در بلوار اباذر پایین تر از بیمارستان پیامبران، همه روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۳:۳۰ و در ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱:۳۰ بامداد آماده ی ارائه خدمات به دوستان عزیز می باشد.

برای مشاهده منو و نظرات و مسیریابی رستوران سالاد بار فرشا میتوانید بر روی نام رستوران کلیک کنید

۳کافه انزو

فرقی نمی‌کند آیس آمریکانو بخواهید یا قهوه دمی سرد، یا اینکه بخواهید برای یک روز در ماه رمضان غذای سرد دیگری از میان سالاد و ساندویچ انتخاب کنید. کافه انزو از از صبح تا پیش از فطار تمام آیتم‌های سرد منوی خود را برای شمایی که به هر دلیل شرایط روزه گرفتن را ندارید به صورت بیرون بر سرو می‌کند.

برای مشاهده منو و نظرات و مسیریابی کافه انزو میتوانید بر روی نام کافه کلیک کنید

۴-برگر ۱۳۵۸

برگر ۱۳۵۸ فست فود نیست، بلکه یک برگر شاپ تخصصی است که تمرکز خود را بر روی تولید و عرضه تخصصی همبرگر قرار داده است. برگر ۵۸ با تولید روزانه محصولات خود از مواد اولیه تازه و با کیفیت زیر نظر کارشناس بهداشت و تغذیه و عدم استفاده از مواد اولیه فراوری شده و دارای مواد نگه دارنده، تلاش خود را در راستای ارائه غذا های سلامت قرار داده است. در ایام ماه مبارک رمضان نیز یک منو سلامت شامل انواع سالادها و ساندویچ های سرد با پایه مرغ، تن ماهی و سبزیجات را ارائه میدهد. در نظر داشته باشید که قبل از افطار امکان سرو غذا در سالن وجود ندارد.

برای مشاهده منو و نظرات و مسیریابی برگر ۱۳۵۸ میتوانید بر روی نام رستوران کلیک کنید

۵-روزنانه

رونانه یک کسب و کار غذایی با ماهیت ارائه محصولاتی تازه و سالم است که سفارشات خود را بصورت بیرون‌بر سرو می‌کند. تمرکز روزنانه روی صبحانه، برانچ و ناهار سبک بوده و از ماه رمضان قرار است از فاز صبحانه و میان وعده وارد مرحله شام و غذاهای حجیم خوشمزه بشود. روزنانه از کسب و کارهای غذایی است که در ایام ماه رمضان اجازه سرو غذای سرد بیرون بر را دارد. در ضمن منوی اینجا متنوع و هوس انگیز است، انواع ساندویچ و کلاب و پانینی تا سالاد و آبمیوه سرد از آیتم‌هایی است که می‌توان در منوی روزنانه کشف کرد.

۶-کلانا

اینجا متعلق به برند نان آوران است و هدف از تاسیس آن ایجاد یک کافه نان زنجیره‌ای با غذاهای سالم و قیمتی مناسب و تنوعی قابل قبول است. اینجا از نودل گوشت و مرغ سرد تا انواع کلاب و ساندویچ رول به چشم می خورد. نان‌های مغز دار مختلف و نوشیدنی‌های طبیعی و در کل دنیایی از خوراکی و آشامیدنی جذاب که از صبح زود تا پیش از افطار می‌توانید سری به آن بزنید و کمی از غم ناتوانی در روزه گرفتن را بشوئید و ببرید.

برای مشاهده منو و نظرات و مسیریابی کلانا میتوانید بر روی نام مجموعه کلیک کنید

۷-نامی‌نو لند

حتما بسیاری از شما نام نامی‌نو را شنیده‌اید و الویه‌ها و سالادهای بسته بندی شده آن را دیده‌اید، یکی دو سالی می‌شود که این برند شروع به راه اندازی کیوسک‌های در ایستگاه‌های مترو و مغازه‌های کوچکی به هدف سرو ساندویچی انواع محصولات خود کرده است. اندک اندک شاهد افزایش محبوبیت این نام و گسترش شعب آن در سطح شهر شده ایم. شعار آن ها غذای سالم، تمیز و قیمت اقتصادی است، نامی‌نو لند چیزی حدود ۳۰ مدل ساندویچ و کلاب دارد که از حدود ۳ هزار تومان قیمت این منو شروع می شود و در محدوده ۱۵ هزار تومان گران ترین آیتم‌ها قرار دارند. در اینجا می‌توانید به جز در ماه رمضان نان ساندویچ خود را بصورت گرم و برشته هم سفارش دهید. تنوع خوب در کنار استانداردهای بهداشتی بالا و البته قیمت بسیار مناسب این ساندویچ‌ها باعث محبوبیت هر چه بیشتر این برند غذایی شده است.

۸- بوفه کانتینر

بوفه کانتینر یک برند شیک با کانسپتی متفاوت است. از انواع نان و شیرینی فنسی و زیبا تا غذاهای از پیش آماده سرد، از سالادهای جذاب و خوش رنگ و لعاب بگیر تا پاستا و کشک بادنجان و غذاهای برنجی که همگی در ظروف شیشه‌ای و بصورت سرد سرو می‌شوند.

برای مشاهده منو و نظرات و مسیریابی بوفه کانتینر میتوانید بر روی نام بوفه کلیک کنید

 

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.