خانه / آشپزخانه من / پولیش طبیعی برای لوازم چوبی شما
پولیش روغن زیتون و لیمو

پولیش طبیعی برای لوازم چوبی شما

پولیش یا واکس یکی از ضروریات برای داشتن لوازم براق و تمیز است. به خصوص اگر از نوع طبیعی آن باشد. اگر شما هم دوست دارید بیشتر پس انداز کنید و کمتر از لوازم شیمیایی در منزلتان استفاده کنید، آماده کردن پولیش مبلمان طبیعی بهترین راه برای درخشان کردن لوازم چوبی شما خواهد بود. به علاوه سلامت فرزندانتان را نیز به خطر نمی‌اندازد. تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید مقداری لوازم معمولی نظافت منزل است که احتمالا همین حالا نیز در خانه دارید.

این دستور تهیه پولیش خانگی شامل ترکیب سه ماده سرکه سفید، مایع ضد عفونی کننده طبیعی، روغن زیتون و لیمو است. (لیمو لبریز از ماده لکه زدای اسید سیتریک و روغن زیتون به طور طبیعی یک نوع جلادهنده قوی است). این پولیش طبیعی را می‌توانید در کم تر از چند دقیقه در منزل تهیه کنید.

به علاوه رایحه بسیار خوبی را در منزل شما انتشار می‌دهد. البته باید توجه داشته باشید با وجودی که این ماده یک پولیش عالی برای اکثر لوازم چوبی شماست اما سعی کنید از آن روی چوب‌های سنگین زمین استفاده نکنید. زیرا اگر روغن به خوبی به خورد چوب نرود می‌تواند سبب لغزنده شدن زمین شود. همچنین وجود سرکه می‌تواند سبب زبری زمین شود. در ادامه این مطلب از مجله فیدیلیو  همراه ما باشید تا با دستور تهیه شگفت انگیز این پولیش طبیعی آشنا شوید.

بعدی قبلی

تهیه پولیش طبیعی1

تهیه پولیش طبیعی2

تهیه پولیش طبیعی3

تهیه پولیش طبیعی4

بعدی قبلی

دستور تهیه پولیش طبیعی مبلمان و لوازم چوبی

مواد لازم:

سرکه – روغن زیتون و آب لیمو ترش تازه

لوازم مورد نیاز:

کاسه و ۲ عدد دستمال ترجیحا میکرو فایبر

ابتدا مواد را با هم مخلوط کنید برای این کار به ۲ واحد روغن زیتون ۲ واحد سرکه و ۱ واحد آب لیموی تازه نیاز خواهید داشت. سعی کنید این مخلوط را به مقدار نیاز خود تهیه کنید زیرا اضافه آن ممکن است خاصیت خود را قبل از استفاده مجدد از دست بدهد. اکنون به آرامی‌ گوشه یکی از دستمال‌های میکرو فایبر را به مخلوط آغشته کنید. توجه داشته باشید مقدار کمی‌ از این ماده می‌تواند قسمت زیادی از لوازم شما را جلا بدهد در نتیجه سعی کنید از آن به مقدار کم استفاده کنید.

حالا با استفاده از دستمال آغشته به مواد لوازم چوبی خود را پاک کنید. این عمل را تا زمان رسیدن به جلای مطلوب ادامه دهید. در ایمن میان اگر لازم بود دستمال خود را هرازگاهی داخل محلول پولیش فرو کنید. وقتی همه لوازم خود را با دستمال روغنی پاک کردید، با استفاده از دستمال دوم روغن اضافه را از روی لوازم پاک کنید. توجه داشته باشید برای استفاده از این محلول ابتدا بر روی قسمت کوچکی از محل مورد نظر امتحان کنید. و هرگز از باقی مانده مخلوط در غذاهای خود استفاده نکنید. مهم نیست که چه قدر مبلمان شما تمیز باشد با فرو بردن دستمال آلوده به دفعات در محلول همه آن را غیر قابل استفاده می‌کنید.

 

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.