خانه / کافه و رستوران / قاشق طلایی / پذیرایی مدرن با طعم ایرانی
رستوران دیوان

پذیرایی مدرن با طعم ایرانی

چند شب پیش به همراه یکی از دوستان قدیمی به رستوران دیوان رفتیم تا هم دیداری تازه کرده باشیم و هم به شکل کاملا نامحسوس گزارشی برای بخش قاشق طلایی مجله فیدیلیو بنویسیم. با ما و گزاشی از دیوان همراه باشید.

یکی از چهار رستوران لوکس واقع در طبقه هشتم مرکز خرید سام سنتر، دیوان نام دارد. وقتی به لابی ورودی رستوران رسیدیم با میزی روبرو شدیم که برای ارایه و فروش زیورآلات و انواع هنرهای دستی ایرانی درنظر گرفته شده است.

بعدی قبلی
دیوان
دیوان
دیوان
رستوران دیوان
رستوران دیوان
بعدی قبلی

اندکی جلوتر از آن و در محلی که میز پذیرش قرار دارد، یکی از پرسنل خوش‌ برخورد رستوران از مشتریان استقبال می‌کند. رستوران دیوان شامل چهار بخش می‌شود. بخش عمومی رستوران با مبلمانی با تم آبی رنگ، اتاق VIP مخصوص پذیرایی از مهمانان با تعداد حداکثر ۱۰ نفر با تم قرمز و تالار آینه با ظرفیت ۲۲ نفر و مبلمانی با تم کِرم تشکیل شده و در نهایت نیز بخش بالکن این رستوران قرار داردکه برای صرف نوشیدنی و یا انتظار برای خالی شدن میز در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد و آن‌ها  می‌توانند از ویووی رو به کوه‌های شمال تهران لذت ببرند.

دکور رستوران تلفیقی از سبک مدرن و ایرانی ا‌ست. تابلوهای استفاده شده از سوژه‌‌هایی با لباس‌هایی تلفیقی از سبک ایرانی و زیورآلات مدرن تشکیل شده است (زیورآلات سوژه‌ها مانند عینک آفتابی، گردنبند و غیره واقعی هستند و به تابلوها متصل شده‌اند).

پوشش پرسنل رستوران نیز به سبک ایرانی بوده و در تهیه مانتو و جلیقه آن‌ها از پارچه‌هایی با طرح پارچه‌های ایرانی استفاده شده است. در انتخاب نورپردازی رستوران هم سعی شده از لوسترها و چراغ‌هایی با نور کم استفاده شود.

مهمانی به سبک دیوان

بعدی قبلی
دیوان
رستوران دیوان
ارستوران دیوان
بعدی قبلی

با توجه به شلوغ بودن رستوران در روزهای آخر هفته و تعطیلات، توصیه می‌شود برای دریافت سرویس بهتر، حتی برای تعداد کم، میز خود را رزرو نمایید.

درصورتی‌که مایل باشید جشن تولد خود را در این رستوران برگزار نمایید، می‌توانید از قبل رزرو نموده و کیک را در اختیار پرسنل رستوران قرار دهید تا قبل از حضور شما، میز شما تزیین و آماده پذیرایی شود. البته اگر دوست داشته باشید می‌توانید کیک را پس از غذای اصلی و به‌عنوان دسر میل نمایید.

رستوران دیوان برای برگزاری دورهمی‌ها و مهمانی‌های شما نیز تمهیداتی اندیشیده است به عنوان مثال برای پذیرایی از مهمانان تا تعداد ۱۰ نفر می‌توانید از اتاق VIP استفاده نمایید. در این‌صورت، می‌توانید با درخواست “ست منو” و با پرداخت ۴۳۰ هزار تومان به ازای هر نفر، از پذیرایی لوکس با خاویار بهره ببرید و مهمانان شما از منوی استارتر، سالاد، غذای اصلی، دسر و نوشیدنی به دلخواه خود و به تعداد سفارش دهند.

همچنین با انتخاب منوی معمولی و با پرداخت ۳۷۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر، مهمانان شما می‌توانند از منوی استارتر، سالاد، غذای اصلی، دسر و نوشیدنی به دلخواه خود و به تعداد سفارش دهند (تفاوت این دو منو در خاویار سرو شده است).

درصورتی‌که تعداد مهمانان شما بین۱۰تا۲۲ نفر بود، شما می‌توانید مهمانی خود را در تالار آینه برگزار نموده و از محیط زیبای آن لذت ببرید.

البته برای اطمینان از ظرفیت رستوران، لازم است از حداقل ۳ روز قبل برای برگزاری مراسم با رستوران هماهنگی‌های لازم انجام گیرد.

تلفیقی از ذائقه ایرانی و بین‌المللی

منوی رستوران شامل غذاهای بین‌المللی و هم‌چنین ایرانی ا‌ست که با یکدیگر ترکیب شده و طعم‌های جدیدی را به‌وجود آورده‌اند. منوی پیش‌غذا شامل انواع سالادهای ایرانی نظیر سالاد شیرازی با پنیر فتا و سس آووکادو و سالادهایی نظیر سالاد سزار با جوجه کباب و سس سماق؛ زیتون پرورده، اردور و غیره است. برای سفارش از این بخش، هزینه‌ای بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان درنظر گرفته شده است.

منوی غذا شامل نام‌های آشنای ایرانی نظیر ته‌چین، کته، آلبالو پلو، کباب ترش و غیره است که به سبکی جدید سرو می‌شوند. قیمت غذاهای اصلی نیز از ۶۰ هزار تومان آغاز می‌شود. به‌عنوان مثال برای یک پرس استیک با کته مبلغ ۷۸  هزار تومان درنظر گرفته شده است.

نوشیدنی‌ها و دسرها در منو قید نشده و در صورت تمایل به سفارش، توسط پرسنل رستوران به شما معرفی می‌شوند.

خب حالا می‌پردازیم به پذیرایی. ما از قبل رزرو کرده بودیم و پس از ورود به رستوران و خوش‌آمد گویی اولیه، به سمت میزی در وسط رستوران هدایت شدیم. پس از مستقر شدن ما، سرویس‌های اضافه میز توسط یکی از پرسنل رستوران جمع‌آوری شد. در ابتدا برخورد پرسنل خوب بود، اما به این دلیل که ما تمایل به عکاسی از منو داشتیم، پس از دریافت تذکر از پرسنل مبنی بر مجاز نبودن عکاسی، خانومی تا آخر سفارش ما برای اطمینان از این موضوع، بالای سر ما و با فاصله بسیار کم از میز ایستادند و مراقب ما بودند!

نکته‌ای که در پذیرایی باعث عدم رضایت ما شد، عجله زیاد پرسنل برای انجام روال سرویس‌دهی بود. خیلی سریع انتظار دارشتند که سفارش بدهیم و زمان کافی برای بررسی منو، راهنمایی به ما و انتخاب در اختیارمان قرار ندادند و بدون توجه به خواسته ما، چندین بار برای سفارش گرفتن مراجعه کردند. البته شاید این موضوع به دلیل همان عکاسی ما از منو بود!.

تجربه‌ای از جنس دیوان

بعدی قبلی
دیوان
بعدی قبلی

هنگام سرو غذا خیلی با عجله سرویس روی میز را جمع کردند و غذا را ‌چیدند. بعد از تمام شدن غذا هم خیلی عجله در جمع کردن میز داشتند. انتظار داشتیم هنگام سفارش غذا فضا و زمان مناسب برای انتخاب غذا داشته باشیم و در آرامش کامل غذای خود را صرف نموده و از هم‌صحبتی با همراهمان نهایت بهره را ببریم. اما با چنین رفتاری از جانب پرسنل که باعث معذب شدن می‌شود، بیشتر به ترک زودتر رستوران فکر کردیم.

به‌عنوان پذیرایی اولیه یک عدد نان کره‌ای با دو ظرف ماست طعم دار سرو می‌شود که پس از تمام شدن نان، پرسنل رستوران با همان عجله‌ای که در رفتارشان مشهود است، سبد نان را از روی میز محو می‌کنند.

سفارش‌های ما شامل استیک (کاملا پخته) با کته و کباب ترش با برنج دودی به‌عنوان غذای اصلی و دوغ و آب هندوانه به‌عنوان نوشیدنی بود.

غذاها به‌خوبی تزیین شده بودند. علی‌رغم خواسته ما، استیک کاملا پخته نبود و گوشتش همچنان صورتی بود؛ هم‌چنین، برخلاف انتظار ما، گوشت آن به‌تنهایی کاملا بی‌نمک بود و بدون سس سرو شده هیچ طعمی نداشت. دوغی که سفارش داده بودیم نیز در یک پارچ کوچک سرو شد که مقدار آن برای ما دو نفر مناسب بود.

کباب ترش و برنج دودی با ذایقه ما هماهنگی کامل داشت و طعم و میزان پخت آن مورد استقبال قرار گرفت. اما سبزی‌های دورچین (ریحان و شاهی) پلاسیده بوده و منظره بدی ایجاد کرده بودند؛ که از یک رستوران لوکس انتظار می‌رود به این نکات توجه بیشتری شود.

برای دیدن منو و آدرس دیوان اینجا کلیک کنید

 

درباره نویسنده

آلاله پویان هستم. دختری که پس از پایان دوره کارشناسی ارشد مهندسی صنایع در زمینه بهینه‌سازی و مهندسی فرآیند مشغول به کار شده‌ و همین سر و کار داشتن دائمی با بهینه سازی و علاقه وافری که به خوراکی‌ها دارم باعث شده که به دنبال بهترین مزه‌ها باشم؛ هم در خلق بهترین مزه‌ها تلاش می‌کنم و از این خلق کردن لذت می‌برم و هم تفریح بزرگم پیدا کردن بهترین رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های تهران و معرفی آن به افراد دیگر است. همچنین، برای بهبود رستوران‌های که فکر می‌کنم تا عالی شدن هنوز فاصله دارند، پیشنهاداتی می‌دهم. به کمک بستر مناسبی که فیدیلیو فراهم کرده، موفق شده تا کنون تجربیاتم را در اختیار بقیه افراد قرار دهم.