خانه / پیشنهاد سردبیر / پاتوق‌های کله‌پاچه و سیرابی تهران کجاست؟

پاتوق‌های کله‌پاچه و سیرابی تهران کجاست؟

بسیاری از افراد هستند که ارادت ویژه‌ای به کله‌پاچه و سیرابی دارند. برای آن‌ جایگاهی بالاتر از هر غذای دیگر قائل‌اند و درباره طعم و مزه بهترین کله‌پاچه و سیرابی متعصبانه نظر می‌دهند. از نظر این افراد کله‌پاچه خوری یک نوع سبک زندگی است که آداب و رسوم خودش را  دارد. حتی آنقدر به جزییات اهمیت می‌دهند که اگر یکی از موارد در مناسک کلپچ خوری رعایت نشود ناراحت می‌شوند.

فقط یک غذای خیلی خوشمزه است که می‌تواند در ساعات اولیه صبح و زمانی که اکثر افراد در خواب هستند عاشقانش را از خانه به طباخی بکشاند. البته عشق به کله‌پاچه و سیرابی بسیاری از افراد را در این زمینه متخصص کرده است. تا جایی که آن را در منزل آماده می‌کنند تا برای دوستان و خانواده‌شان کلپچ پارتی برگزار کرده باشند.

چند هفته پیش در اینستاگرام فیدیلیو از شما پرسیدیم خوشمزه‌ترین کله‌پاچه و سیرابی را در کدام طباخی خورده‌اید که نظرات جالبی را هم گرفتیم. گزینه‌هایی که مطرح شده بود کاملا مشترک بود. انگار از بین تمام طباخی‌های تهران فقط چند تا از آن‌ها معروف و مورد قبول کله‌پاچه خورها است.

البته قطعا بقیه مغازه‌های این صنف هم محصول با کیفیتی را ارايه می‌کنند اما به دلایلی کمتر شناخته شده‌اند و در این لیست قرار نگرفتند. با بخش پیشنهاد فیدیلیویی مجله فیدیلیو همراه باشید تا نتایج نظر سنجی بهترین کله‌پاچه و سیرابی تهران را به ترتیب بیشترین رای ببینید.

بعدی قبلی

کله‌پاچه و سیرابی

کله‌پاچه و سیرابی افق

یک طباخی همیشه شلوغ و همیشه عالی. هم از نظر سرویس دهی و هم از نظر کیفیت. با وجود شلوغی زیاد هیچوقت سرویس دهی‌ در اینجا به مشکل نمی‌خورد و این یک نکته مهم است. از ویژگی‌های مثبت دیگر این کله‌پزی تمیز بودن آن است. البته فضای کوچکی دارد که خیلی هم شیک و امروزی نیست، اما مشتری‌های قدیمی و همیشگی حس صیمیت را به این فضای کوچک بخشیده‌اند.

آنطور که در شبکه‌های اجتماعی درباره طباخی افق نوشته‌اند حجم پرس‌های آن کافی و مطلوب است. اول صبح‌ها خصوصا روز‌های تعطیل بسیار شلوغ‌ می‌شود و شاید لازم باشد زمانی را در صف منتظر شوید. اما بخاطر سرویس دهی خوب این زمان کم خواهد بود. بعد از خوردن کله‌پاچه هم با چای در فنجان و نعلبکی به سبک قدیم از شما پذیرایی می‌شود.

آدرس: سید جمال الدین اسدآبادی، بعد از خیابان فتحی شقاقی، نرسیده به خیابان ۱۰، پلاک ۹۴

 

کله‌پاچه و سیرابی

کاج

کله‌پاچه همیشه جزو غذاهای محبوب عده زیادی از آدم‌ها بوده است اما در زمان‌های گذشته هیچکس فکر نمی‌کرد که روزی کله‌پاچه آنقدر مهم شود که برای آن طباخی‌های زنجیره‌ای یا پیک و دلیوری تاسیس شود. یکی از این کله‌پزی‌های زنجیره‌ای طباخی کاج است. البته بیشتر افراد آن را با شعبه سعادت آباد می‌شناسند و کیفیت و سرویس این شعبه را بهتر از شعبات دیگر می‌دانند.

ویژگی طباخی کاج مخلفات زیادی است که کنار کله‌پاچه سرو می‌کند و همینطور نان تافتون داغی که در محل پخته می‌شود. مخلفات هم شامل چند مدل ترشی، سالاد شیرازی، زیتون پرورده و نوشابه و …. است. اما اینجا بخاطر تازه‌ تاسیس بودن و زنجیره‌ای بودن کمی شیک‌تر از طباخی‌های دیگر است و البته سطح قیمتش هم بالاتر است. بعضی‌ها هستند که فکر می‌کنند محیط طباخی کثیف است و به همین دلیل رغبتی ندارند تا در آن غذا بخورند. طباخی کاج مکان مناسبی برای این افراد است تا در محیط لوکس از کله‌پاچه و سیرابی لذت ببرند.

منو، آدرس و نظرات درباره طباخی کاج را اینجا بخوانید

کله‌پاچه و سیرابی

 راک

نور سبزی که در تاریکی شب  خیابان گلها را روشن کرده است متعلق به طباخی راک است. طباخی کوچک و قدیمی با کاشی‌های سفید  و قوخ خشک‌شده‌ای که نماد اینجا محسوب می‌شود. طباخی راک یک فضای خیلی ساده مانند سالن‌های چلوکبابی قدیمی دارد، اما برای عاشقان کله‌پاچه چیزی که اهمیت دارد طعم خوب و حس خوبی است که از طباخی می‌گیرند.

طباخی راک هم توانسته با رعایت تمیزی، ارائه سرویس خوب، برخورد گرم با مشتری‌ها که تقریبا همه مراجعه کنندگان روی این نکته اتفاق نظر دارند خودش را جزو پاتوق‌های کله‌پاچه و سیرابی تهران کند. ویژگی مهم دیگر این کله‌پزی نان سنگک داغی است که در همان محل پخته و سرو می‌شود. از مخلفات همیشگی در اینجا نارنج و فلفل تازه است، و البته چای و نباتی که بعد از کله‌پاچه حتما باید خورده شود.

آدرس: خیابان گلها، خیابان کاج جنوبی، نرسیده به فاطمی، سمت راست، پلاک ۵۷

تلفن : 88959520 – 88970394

کله‌پاچه و سیرابی

کلپچ

کلپچ از طباخی‌های تازه تاسیس و به سبک نوین است. درست وقتی که تب کله‌پاچه خوری بالا گرفت و قشر زیادی خصوصا از نسل جوان و خانم‌ها به کله‌پاچه خوری رو آوردند، کلپچ سعی کرد با تفاوت‌هایی که ایجاد کرده در این زمینه نوآوری کند و با قدرت ظاهر شود. یکی از این نوآوری‌ها اسم آن بود که از یک زمانی به بعد به صورت شوخی بین نسل جوان باب شده بود و صاحبان این طباخی هم از این فرصت بهترین استفاده را کردند.

سطح قیمت در این طباخی به نسبت بالاست اما محیط دوستانه و جوان‌پسندی دارد که این یک مزیت مثبت برایش محسوب می‌شود. از نظر مخلفات به اندازه کاج تنوع ندارد اما در سطح پایین هم نیست. نکته‌ای که درباره کلپچ وجود دارد فضای مبله و دکوراسیون مدرن آن است. این فضا شاید مورد پسند برخی افراد باشد و شاید هم به مذاق آن‌هایی که به حفظ اصالت طباخی با سبک و سیاق قدیمی تعصب دارند خوش نیاید.

منو، آدرس و نظرات درباره طباخی کلپچ را اینجا بخوانید

کله‌پاچه و سیرابی

بره سفید

شاید قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین طباخی محله غرب تهران بره سفید در خیابان ستارخان باشد. جایی که همه کله‌پاچه خورها حداقل یکبار آن را امتحان کرده‌اند و اگر رفتن به بره سفید در کارنامه عملکردشان نباشد برایشان امتیاز منفی محسوب می‌شود.

بره سفید در سال‌های طولانی فعالیتش دوران‌های مختلفی را به خود دیده و فراز و فرودهایی داشته. گاهی برای مدتی افت می‌کرده  و بعد از آن دوباره به اوج برمی‌گشته. تغییر دکوراسیون و تغییر پرسنل بخشی از این فراز و فرودها است. اما اینطور نیست که به کلی کیفیتش را از دست داده باشد. هنوز هم جزو طباخی‌های خوب و پاتوق تهران محسوب می‌شود و در نظر سنجی فیدیلیو هم طرفداران زیادی داشته است.

فضای بره سفید یک سالن بزرگ و در دو طبقه است که همین موضوع باعث ارايه سرویس مناسب شده است. از طرفی در عین بزرگ بودن واقعا تمیز است. یکی از مشخصه‌های بره سفید هم سماور طلایی رنگ و دوست‌داشتنی است که همه منتظراند تا زودتر غذایشان تمام شود تا طعم چای آن سماور را بچشند.

منو، آدرس و نظرات درباره طباخی بره سفید را اینجا بخوانید

کله‌پاچه و سیرابی

کله‌ پاچه و سیرابی هوس

اگر از آن دسته افراد جستجوگر هستید که به غذافروشی‌های قدیمی و در کوچه‌ پس کوچه‌های مرکز شهر یا پایین شهر علاقه  دارید باید بگویم طباخی هوس یکی از همین مکان هاست. کله‌پزی در یکی از کوچه‌های خیابان جمهوری. بین سپهسالار و ظهیرالاسلام. اینجا یکی از پاتوق‌های مرکز شهر برای کله‌پاچه و سیرابی خوری محسوب می‌شود. با اینکه این محدوده در طول هفته شامل طرح ترافیک می‌شود اما هوس همیشه شلوغ است و کارمندان آن منطقه را به خود می‌کشاند. خصوصا اینکه قیمت کله‌پاچه در اینجا نسبت به مغازه‌های بالاشهر ارزان‌تر است و این هم یکی از دلایل شلوغی است.

اما قیمت پایین به معنی کیفیت بد یا کثیف بودن محصول نیست. اینجا هم مثل سایر طباخی ها  پیاز و نارنج و فلفل تازه در کنار سرویس کله‌پاچه سرو می‌کند و نان مصرفی آن هم سنگک است. اگر تصمیم داشتید صبح یک روز تعطیل را به خرید در خیابان جمهوری اختصاص دهید قبل از آن به هوس رفته و دلی از عزای کله‌پاچه دربیاورید.

آدرس: خیابان جمهوری بین باغ سپهسالار و خیابان ظهیرالاسلام، رو به روی سینما حافط کوچه علیپور کرمی

تلفن: 33905921

کله‌ پاچه و سیرابی

سیرابی خیام

نمی‌توان در پایان این نظر سنجی نامی از سیرابی خیام در بازار تهران نبرد. جایی که فقط و فقط سیرابی می‌فروشد و سیرابی‌هایش را هیچ کله‌پزی دیگری در دنیا ندارد. بازاری‌ها و آن دسته از کسانی که کارشان در محدوده بازار است به این سیرابی فروشی تعصب زیادی دارند. مغازه خیلی کوچک و با صفایی که صاحبان پیرش به آن رنگ و بوی خاص داده‌اند. مغازه‌دارهای خوش اخلاقی که خنده از روی لبشان کنار نمی‌رود و معلوم است به شغلشان عشق می‌ورزند.

لذت خوردن سیرابی در این اتمسفر و شلوغی آنقدر زیاد است که برای شلوغی این محل دلیل منطقی محسوب می‌شود. بعضی‌ها  می‌گویند همان قدر که ته‌چین رستوران مسلم در بین همه ته‌چین‌ها معروف است سیرابی خیام هم در بین همه سیرابی‌ها معروف است و اگر آن را امتحان نکنید فرصت تجربه لذت‌بخشی را از خود گرفته اید.

آدرس: بازار، بين مترو پانزده خرداد و بازار فرش، پلاك ٦١٩

بعدی قبلی

درباره آوا فوشریان

من علاقه زیادی به کافه و رستوران دارم. نه صرفا بخاطر غذا و خوراکی. بلکه به دلیل دور هم بودن و اتفاق های خوبی که تو اینجور جاها برام میفته. انرژی زیادی هم برای تجربه طعم ها و مکان های جدید دارم. همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم.