خانه / کافه و رستوران / وی کافه، کافه‌ای به وسعتِ تهران
وی کافه

وی کافه، کافه‌ای به وسعتِ تهران

این روزها حتما کافه‌های سیار تهران را دیده‌اید. فولکس واگن‌های قدیمی رنگارنگ که در سطح شهر و مراکز فرهنگی مشغول پذیرایی از رهگذران هستند. وی کافه ‌(Way Café) یکی از همین کافه‌هاست که امروز در مجله فیدیلیو به سراغش رفتیم تا بیشتر با آن آشنا شویم.

کافه موبیل یا کافه سیار، نامی است که به این سبک از کافه‌داری می‌گویند. فرزاد و ذکرا نام زوج جوانی است که ایده کافه سیار خود را از اواسط مرداد ماه گذشته به واقعیت تبدیل کرده‌اند. هدف اصلی این زوج از راه‌اندازی «وِی کافه» تلاش در جهت ایجاد خاطره به سبکی متفاوت در فضای کنونی تهران است. به همین دلیل اولین حضور این کافه سیار در اماکن عمومی به خیابان سی تیر تهران می‌رسد که به خیابان ادیان نیز شهرت دارد.

«وِی کافه» اولین کافه سیار پایتخت نیست، بودند افرادی که قبل از آن‌ها کافه سیار داشتن. اما به جرات می‌توان گفت که در حال حاضر یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین کافه‌های سیار پایتخت «ویِ کافه» است. پس از وِی کافه بود که ایده تاسیس کافه سیار به فکر بقیه نیز رسید و یا آن‌ها که چنین ایده‌ای از قبل داشتن به فکر عملی کردن ایده خود افتادند. اندکی گشت و گذار در فضای مجازی و دیدن کافه‌هایی با سبک و سیاق وِی کافه حاکی از جریان ساز بودن حرکت آن‌ها است. آن‌ها از پیشروان مسیری هستند که در آینده تعداد بیشتری از کافه‌های سیار، خواهیم دید.

دستپختِ وی کافه

وی کافه فرزاد ذکرافرزاد و ذِکرا زوجِ بسیار مهربان و خون‌گرمی هستند که از مهرماه و بعد از استقبال مردم از کسب و کارشان، صدرا را بعنوان یار سوم به تیم خود اضافه کرده‌اند. منوی وِی کافه بیشتر شامل نوشیدنی‌هایی بر پایه اسپرسو است که در کنار آن‌ها کیک‌ها و کوکی‌های خانگی و سوپ سبکِ خودشان نیز در شب‌های سرد پاییزی و زمستانی سرو می‌شود.

در میان منوی آن‌ها نوشیدنی‌های خاطره‌انگیزی مانند شربت نسترن و بیدمشک هم به چشم می‌خورد که مانند ماشین زمان است و با نوشیدن جرعه‌ای از آن حداقل 10 سالی به عقب سفر خواهید کرد. کیک، کوکی، ساندویچ و سوپ‌ها همگی خانگی هستند و  توسط خودِ بچه‌ها و یا اقوامشان به صورت روزانه برای مشتریان این کافه سیار آبی کم‌رنگ تهیه می‌شوند.

تازه بودن و استفاده از بهترین مواد اولیه برای وِی کافه‌ای‌ها یک اصل و دغدغه است. اقتصادی بودن منوی آن‌ها باعث گستردگی مشتریانشان از طیف‌های مختلف سنی و اجتماعی شده است.گران قیمت‌ترین آیتم منو 10 هزار تومان است، برای این که هدف وِی کافه تمام اقشار جامعه است. معمولا کارت‌خوان ندارند پس بهتر است پول نقد به همراه داشت باشید.

مشتریان وفادار سرمایه‌ای گران قیمت برای وِی کافه هستند که در سرما و گرما پیگیر کافه سیار محبوب خود بوده و هیچ گاه آنان را تنها نمی‌گذارند. دلیل اصلی این مهم را نه در منوی اقتصادی بلکه در چهره خندان و برخورد دوستانه و فضای صمیمانه‌ای که در اطراف ماشینشان موج می‌زند و احساس راحتی که مشتری در کنار آنان دارد، می‌توان جُست.

حال خوبِ در گردش

فرقی نمی‌کند که تنها گذرتان به وِی کافه افتاده باشد یا همراه با دوستان. شما قطعا از بودن در کنار این تیم جوان و پرانرژی  و بسیار خون‌گرم لذت خواهید برد. اگر دوست دارید این کافه سیار به محله شما بیاید و به بخشی از خاطرات وِی کافه تبدیل شوید، بهتر است با یکی از مغازه‌دار ها صحبت کنید تا یک رشته سیم برق در اختیار آن‌ها قرار دهد، بله این تنها چیزی است که وِی کافه برای برپا کردن کافه خود نیاز دارد. اگر مایل به دانستن مکان برپایی وِی کافه هستید همین الان می‌توانید به صفحه آن‌ها در اینستاگرام سر بزنید تا از زمان و مکان برپایی کافه برای امروز یا فردا با خبر شوید.

پس اگر فرد خاطره بازی هستید، اگر کافه باز هستید، اگر تنوع طلب هستید و دنبال کافه‌ای جدید می‌گردید، اگر دوست دارید چند سال بعد به فرزندانتان عکسی از دورانِ جوانی در حال خوردن یک نوشیدنی معطر در کنار یک فولکس واگن آبی رنگ نشان دهید و خیلی اگرهای دیگر، بهتر است تا دیر نشده با دوستان خود برنامه رفتن به وِی کافه را ترتیب دهید.

 

این مطلب را هم بخوانید: پین کافه، نارنجی دوست داشتنی

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.