خانه / کافه و رستوران / ویکولو ، کوچه‌های رم بر فراز الهیه

ویکولو ، کوچه‌های رم بر فراز الهیه

در حوالی خیابان فرشته و محله الهیه چندین مرکز خرید لوکس و مدرن وجود دارد که اکثرا هم پاتوق لوکس بازهاست. از فروشگاه‌ها و بوتیک‌های لاکچری این محدوده که بگذریم نوبت به کافه‌‌ها و رستوران‌هایی با زرق و برق متفاوت آن خواهد ‌رسید. کافه‌هایی خاص برای افرادی خاص. مانند ویکولو. اگر می‌خواهید با کافه‌ای لوکس و با حال و هوای شهرهای ایتالیا آشنا شوید با ما در مجله فیدیلیو همراه باشید. کافه ویکولو، عطر اسپرسو در گذر از کوچه‌های رم.

ویکولو کافه‌ای در کوچه‌های رم

 

در طبقه رویال یا رویال فلور مرکز خرید مدرن الهیه چند فروشگاه و بوتیک لاکچری وجود دارد که ممکن است در گذر از مغازه‌های این طبقه به ناگاه وارد فضای روبازی شوید که طراحی و دکور زیبای آن شما را به خود خیره کند. وارد این محوطه که شوید چند میز و صندلی حصیری، آبنمایی زیبا، چترهایی زرشکی رنگ را خواهید دید. این موارد در کنارعطر و بوی قهوه پخش شده در فضا به شما می‌گوید که وارد کافه ویکولو شده‌اید.

ویکولو در زبان ایتالیایی به معنی کوچه بوده و چه زیبا هم نام این کافه و طراحی داخلی آن با یکدیگر همخوانی دارند. بام مرکز خرید مدرن الهیه را به مانند کوچه‌هایی ایتالیایی سنگ فرش کرده‌اند. همان آبنماها، همان کف پوش‌ها و همان میز و صندلی‌ها. فضای ویکولو کاری می‌کند تا شما در دل تهران تجربه بودن در کوچه‌های ایتالیا را داشته باشد.

سایبان‌ها و ویترین مغازه‌ها که رو به حیات یا بهتر بگویم کوچه کافه هستند، تابلوهای تبلیغاتی روی دیوار، همگی تداعی بخش کوچه پس کوچه‌های شیک و زیبای ایتالیایی است.

فضای کافه ویکولو دو بخش دارد. سالن و کوچه و قطعا بخش خاص آن کوچه، فضای باز و یا روف تاپ این کافه است. در گوشه این کوچه ساعتی بزرگ با طراحی زیبا و اروپایی را می‌توانید مشاهده کنید که نمای چشم نوازی را پدید آورده است. شاید یکی از انتقادهایی که به ویکولو وارد باشد انتخاب نا مناسب موسیقی است. بهتر بود با توجه به فضا که تداعی کننده کوچه پس کوچه‌های زیبای رم است، از موسیقی فولکلور ایتالیایی استفاده شود تا یک هارمونی ایتالیایی زیبا میان طراحی، منو و فضا به وجود بیاید.

دولچه ویتا (زندگی شیرین)

ویکولو

توصیف منوی این کافه تا حدودی دشوار است چراکه ویکولو برای یک کافه منوی مبسوطی دارد. از صبحانه تا غذاهای اصلی‌ که در زمان ناهار و شام سرو می‌شوند. درست است که فضای ویکولو به شدت ایتالیایی است ولی منوی آن بیشتر شامل گزینه‌های بین الملل است. با کمی دقت می‌توان رد پای محصولات اصیل ایتالیایی را هم در منو مشاهده کرد، مانند دسر تیرامسو، پاستا، اسپرسو کن جلاتو و دیگر گزینه‌ها.

چه بهتر می‌بود که با توجه به فضای این کافه قالب منو را آیتم‌های ایتالیایی تشکیل می‌داند. تمامی آیتم‌های منو یک وجه مشترک دارند و آن‌ هم کیفیت بالای آن هاست که با توجه به قیمت آن‌ها دور از انتظار هم نیستند.گران‌ترین آیتم منوی ویکولو استیک، به قیمت 70 هزار تومان است. ویکولو در منوی خود ویژه‌های مخصوص به خود و پیشنهاداتی برای سخت پسندان هم دارد پس برای تنوع هم که شده می‌توانید این آیتم‌ها را سفارش دهید و از آنان لذت ببرید.

یک قرار لوکس ایتالیایی

ویوکو کافه‌ای لوکس است و با توجه به موقعیتی که دارد بسیار مناسب برای قرارهای کاری و بیزینس میتینگ‌هاست. اگر برای دورهمی با دوستان خود به دنبال یک کافه خاص می‌گردید، اگر اهل خرید از برندها و بوتیک‌های خاص مرکز خرید مدرن الهیه و یا مراکز خرید اطراف آن هستید برای استراحت و نوشیدن یک فنجان قهوه و یا سفارش غذا و صرف ناهار و شام، می‌توانید سری به ویکولو بزنید و از فضای زیبا و خاص آن لذت ببرید.

نکات منفی و مثبت ویکولو

  • طراحی و دکوراسیون خوب
  • برخورد پرسنل و مشتری مداری خوب
  • کیفیت خوب مواد اولیه
  • بهرمندی از تکنولوژی روز

پرسنل و خدمه ویکولو همگی جوان، پر انرژی و با حوصله هستند که از عوامل پویایی و حرکت رو به جلوی این کافه‌ هست. این‌ها را بگذارید در کنار وجود یک باریستای ماهر، نتیجه می‌شود همکاری یک تیم حرفه‌ای در این کافه ایتالیایی. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد، زمانی که در کافه‌ای شلوغ نشسته‌اید و درخواستی از میزبانان دارید، اما هر چه منتظر می مانید کسی نمی‌آید و یا هرچه صدا می زنید کسی صدای شما را نمی‌شنود. مثلا می‌خواهید چیزی سفارش دهید یا لیوان و چنگالی جدید درخواست کنید،

  • انتخاب نامناسب موسیقی
  • کم بودن گزینه‌های ایتالیایی در منو

در ویکولو به فکر این مشکل بوده‌اند و از تکنولوژی روز بهره گرفته و دستگاه‌هایی سر هر میز گذاشته‌اند که با فشار آنها ساعت‌ روی دست میزبانان به لرزه در می‌آید و به آن ها می‌گوید که میز شماره فلان درخواستی دارد و سریعا نزد شما می‌آیند و نیاز شما را برطرف می‌کنند. این مورد از گزینه‌های خاص ویکولو برای رفاه حال هرچه بیشتر مشتریان خاص خود است.

 

آدرس و منو ویکولو را از اینجا ببینید

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.