خانه / تاپ / ویلانشین ها فقط کافه قنادی لرد را می پسندند
ویلانشین ها فقط لرد را می پسندند

ویلانشین ها فقط کافه قنادی لرد را می پسندند

کافه قنادی لرد یکی از قدیمی ترین شیرینی فروشی های تهران است که بیش از ۵۰ سال است در خیابان ویلا جا خوش کرده است.

این کافه قنادی خوشنام روبه روی کلیسای سرکیس در خیابان ویلا قرار دارد. خیابانی که بیشتر به عرضه صنایع دستی و نقره و خاتم معروف است تا شیرینی و قهوه. با این حال لرد با گذشت ۵۱ سال و با وجود واگذاری قنادی به وارثان موسس اولیه، همچنان در محل اولیه خود قرار دارد و صاحبانش قصد تغییر مکان و حتی دکوراسیون را ندارند.

این کافه که به تارت و نان خامه ای و البته قهوه های خاصش معروف است، مشتریان زیادی دارد؛ اما کافه نشین های لرد می گویند که از سر عادت و به دلیل اینکه کافه قنادی لرد در خاطرات خوش بسیاری از آنها نقش داشته یا سهیم بوده، برای خرید شیرینی یا صرف قهوه به ان مراجعه می کنند. زیرا از نظر آنها طعم شیرینی و قهوه های گذشته لرد با انچه امروز عرضه می شود زمین تا آسمان فرق دارد.

با این حال از نظر ما طعم شیرینی ها نسبت به برخی از قنادی های معروف تهران در سطح بالاتری است و به این طعم خوب، حالت نوستالژیک و البته تنوع بالای کیک و شیرینی را هم اضافه کنید. برای آشنایی با این کافه قنادی با مطلب امروز مجله فیدیلو همراه شوید.

هم کافه و هم قنادی لرد

ویلانشین ها فقط لرد را می پسندندلرد فقط یک شیرینی فروشی نیست و مانند بسیاری از قنادی های قدیمی، با وجود فضای بسیار زیادی که به یخچال های شیرینی اختصاص یافته است؛ تنها یک میز و ۳ تا ۴  صندلی برای نشستن در نظر گرفته است.

بالای میز هم تابلویی کوچک با این مضمون که در ساعات شلوغی کافه، نشستن طولانی یعنی بیشتر از نیم ساعت در کافه ممنوع است.

می توان گفت که این کافه قنادی قدیمی ۵۱ ساله یکی از تمیزترین، خوشمزه ترین و در عین حال پرتنوع ترین کافه از نظر شیرینی خشک، تارت، شرینی تر، کیک، دسر و… است.

کافه قنادی لرد اوایل خیابان ویلا از سمت خیایان کریم خان واقع شده است و همیشه خدا، به ویژه روزهای تعطیل شلوغ است. باید خوش شانس باشید که در روزهای تعطیل یکی از ۳ تا ۴ صندلی این کافه قنادی نصیبتان شود.

دنیای خوشمزه لرد نشین ها

ویلانشین ها فقط لرد را می پسندند

اگر چه برای برخی از مشتری‌های ثابت، کافه قنادی لرد مکانی خاطره‌انگیز است و کاهش کیفیت شیرینی‌ها تأثیری بر محبوبیت آن ندارد. اما از نظر ما شیرینی ها کیفیت خوبی دارند. به ویژه چیز کیک و یک نوع شیرینی کرم دار که یکی از بهترین ها در میان قنادی هایی با این سن و سال است.

از نظر مشتری های قدیمی کافه قنادی لرد، تارت زردآلو، شیرینی‌های مربایی، کلوچه‌ها و یک نوع خاص شیرینی پروگی که با خمیر شیرینی دانمارکی تهیه می‌شود از محبوب ترین های کافه لرد است.

در کنار این شیرینی ها انواع قهوه و شیرکاکائو، انواع شیک و بستنی هم سرو می شود. کافه نشین های لرد رسم جالبی دارند و آن صرف بستنی با شیرینی است. اگر گذرتان به خیابان ویلا افتاد شما هم بستنی و شیرینی های لرد را امتحان کنید.

برای مشاهده آدرس و نظرات درباره این کافه قنادی اینجا را لمس کنید

درباره مریم عسگری

برای من به عنوان یک روزنامه‌نگار که پانزده سال است در حوزه‌های آی‌تی و تکنولوژي، مسکن، خودرو و بانکداری الکترونیک فعال هستم، نوشتن درباره خوردنی و نوشیدنی‌ها لذتی صد چندان دارد. دلیل هم کاملا مشخص است. من یک روزنامه نگار شکمو هستم. بزرگترین لذت زندگیم آشپزی و خلق غذا و مزه‌های جدید، کشف رستوران‌، کافی شاپ و قنادی‌های مختلف و امتحان کردن هر نوع غذای جدید است. پس سعی می‌کنم اینجا تجربه‌هامو با شما از راه همکاری با فیدیلو در میان بذارم.