خانه / خانومانه / همه چیز برای داشتن پوستی شفاف
پوست شفاف

همه چیز برای داشتن پوستی شفاف

مقدمه: 

داشتن پوست شفاف برای ایجاد ظاهری زیبا بسیار موثر می باشد.  عوامل مهمی مانند ژنتیک، داشتن تغذیه خوب و مصرف خوراکی های سالم، خواب کافی، ورزش کردن، استفاده از ماسک های طبیعی خانگی، رعایت بهداشت پوست، کنترل استرس و اضطراب می توانند بر داشتن پوست شفاف و خوب تاثیر بگذارند. پس  برای داشتن پوستی شفاف، تا انتهای این مقاله با مجله فیدیلیو همراه شوید.

داشتن پوست صاف  بر  افزایش اعتماد به نفس  فرد تاثیر زیادی می گذارد.  ایجاد جوش بر روی صورت موجب نارضایتی فرد می شود و خیلی سریع آن را می ترکاند که کار بسیار اشتباهی می باشد. ترکیده شدن جوش موجب انتقال آلودگی به سایر نقاط پوست می شود. پوست صورت به دلیل اینکه بیشتر از دیگر نواحی پوست، در معرض آلودگی های محیطی و نور خورشید قرار دارد، زودتر دچار آسیب می شود.  امروزه برای جوانسازی پوست و داشتن پوست صاف روش های زیادی استفاده می شود. روش های خانگی مختلف و روش های مدرن مانند روش میکرودرم و میکرونیدلینگ برای داشتن پوست شفاف و پوست صورت بدن جوش استفاده می شود.

 

 

پوست شفاف

 

برای داشتن صورت بدون جوش  چه باید کرد؟

  1. استفاده از صابون های بدون چربی
  2. نوشیدن آب فراوان در طول شبانه روز
  3. بیش از اندازه صورت خود را نشویید.
  4. استفاده از کرم ضد آفتاب
  5. استفاده نکردن زیاد از مواد آرایشی
  6. برنزه نکردن پوست صورت
  7. استفاده نکردن از محصولات چرب کننده مو مانند ژل ها
  8. تماس نداشتن موهای سر با پوست صورت

روش هایی خانگی و طبیعی برای داشتن پوست شفاف

  1. استفاده از ماسک زردچوبه و لیمو
  2. استفاده از ماسک زردچوبه و گوجه فرنگی
  3. ماسک پوست پرتقال
  4. ماسک شیر و عسل
  5. ماسک لیمو
  6. مخلوط جوش شیرین و روغن نارگیل به عنوان لایه بردار طبیعی
  7. استفاده از صابون های دارای عصاره کاکائو به داشتن پوست شفاف و صاف کمک می کند.

 

پوست شفاف

برای داشتن پوست شفاف چه کارهایی را انجام دهیم؟

  1. مراجعه به متخصص پوست و زیبایی:

      برای حفظ سلامتی پوست خود لازم است که سالی چند بار به پزشک مراجعه کنید.  به این ترتیب بروز تغییرات در پوست خیلی سریع تشخیص داده می شود و ناراحتی های پوستی، زودتر و بهتر درمان می شوند.

     

  2. استفاده از کرم ضد آفتاب:

     

    در هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید حتما از کرم های ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید. نور خورشید موجب ایجاد مشکلات پوستی می شود. نور مضر خورشید باعث  ایجاد چین و چروک های پوستی، تیرگی پوست، پیری زودرس پوست،  آکنه  و لکه ها ،  خطوط ریز بر روی پوست و افتادگی پوست می شود. همچنین نور خورشید باعث از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می گردد. کرم های ضد آفتاب از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. برخی پزشکان توصیه می کنند، حتی هنگامی که در منزل هستید، هم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید زیرا اشعه های مضر خورشید از پنجره وارد اتاق می شوند. برای استفاده از ویتامین دی نور خورشید، در ساعاتی از روز که میزان تابش اشعه مضر خورشید زیاد نیست یعنی حدود ساعت 8 الی 10 صبح،  از نور خورشید استفاده کنید.

  3. بهداشت دهان و دندان:

     

    هر 6 ماه یکبار برای معاینه دندان های خود به دندانپزشک مراجعه کنید تا اگر دندان شما دچار آسیب شده بود، هر چه سریعتر درمان شود. هر روز دو بار مسواک بزنید. از نخ دندان هم استفاده کنید. داشتن دندان های سفید و سالم بر زیبایی چهره فرد تاثیر زیادی می گذارد. پوسیدگی دندان و بروز التهاب دندان بر روی پوست هم اثر می گذارد و پوست شفاف را با مشکل مواجه می کند.

     

  4. استفاده از خوراکی های دارای بتاکاروتن:

     

    مواد غذایی دارای بتاکاروتن موجب تقویت سلامتی پوست می شود. بتاکاروتن نوعی آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود. استفاده از خوراکی های حاوی بتاکاروتن از بدن در برابر هجوم رادیکال های آزاد محافظت می کند.رادیکال های آزاد در بدن در اثر تابش اشعه های مضر نور خورشید، آلودگی هوا، خوردن غذاهای ناسالم مانند فست فودها، ابتلا به بیماری ها و داشتن استرس ایجاد می شوند.

    رادیکال های آزاد به سلول های سالم بدن آسیب می رسانند و موجب ایجاد انواع بیماری به ویژه انواع سرطان  می شوند. از مواد غذایی حاوی بتاکاروتن می توان به سیب زمینی شیرین، کلم پیچ، اسفناج، کلم بروکلی، انواع فلفل دلمه ای و سبزیجات دارای برگ سبز مانند گشنیز و جعفری اشاره کرد.

    پوست شفاف

  5. استفاده از مواد غذایی دارای پلی فنول:

    اولین گام برای داشتن پوست شفاف ، درمان التهاب و جوش های صورت می باشد. برای برطرف کردن التهاب، می توان از مواد غذایی دارای ترکیبات پلی فنول و اسیدهای چرب امگا 3 استفاده کرد. این ترکیبات در تمام میوه های تازه، سبزیجات رنگارنگ،مغزها، آجیل ها و دانه ها  وجود دارد.

     

  6. خودداری از مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده:

    مصرف کربوهیدرات تصفیه شده موجب افزایش وزن و چاقی می شود. همچنین سایز کمر افراد با مصرف این مواد نیز بالا می رود. علاوه بر این موجب ایجاد التهاب پوست شده و پوست، مستعد جوش می شود.  آرد سفید، نان سفید، برنج سفید و سیب زمینی سفید، همگی کربوهیدرات تصفیه شده  دارند. این مواد موجب افزایش سطح انسولین و بروز بیماری قند خون می شود.  ایجاد التهاب موجب  ناراحتی های پوستی مثل قرمزی، اگزما، پسوریازیس، احتباس آب و پف می شود.
  7. استفاده از آب داغ : اینکار موجب از بین رفتن رطوبت پوست می شود. آب داغ موجب از بین رفتن لیپید های پوست شده و پوست خشک می شود.
  8. ازدیاد مصرف لبنیات: مصرف لبنیات را کم کنید. لبنیات دارای مقدار فراوانی از چربی و قند می باشد. مصرف زیاد محصولات لبنی موجب بروز جوش های التهابی و آکنه می شود.
  9. پرهیز از استعمال دخانیات: سیگار کشیدن و سایر دخانیات موجب نابودی ریه و پوست می شود. به دلیل کشیدن سیگار، پوست دارای چین و چروک های زیادی می شود.
  10. مصرف بیشتر حبوبات: استفاده از منابع پروتئینی گیاهی موجب کاهش التهاب می شود. مصرف حبوبات موجب افزایش باکتری های مفید در روده می شوند.

برای داشتن پوست شفاف سالم بخورید

  1. استفاده از ویتامین های  , E  A  برای داشتن پوست شفاف، بسیار موثر هستند.  در هر روز از مواد غذایی دارای این دو ویتامین حتما استفاده کنید.
  2. خوردن سبزیجات و صیفی جات فراوان: تاثیر مصرف این مواد خوراکی، بر صاف شدن پوست بسیار زیاد است. تا جایی که می توانید از این مواد استفاده کنید.
  3. نوشیدن آب: در هر روز حداقل 8 لیوان آب خالص بنوشید.  مصرف زیاد چای موجب افزایش حجم ادرار می شود و نمی تواند جایگزین مصرف آب شود. کمبود آب در بدن باعث خشک شدن پوست و ایجاد خطوط و چین و چروک های پوستی می شود. 

 

پوست شفاف

سخن آخر 

برای داشتن پوست شفاف و صاف باید سبک زندگی سالم  و سبز داشته باشید. باید روش های مراقبتی بسیار خوبی برای حفاظت از پوست خود انتخاب کنید.  با قرار داشتن در معرض گرد و غبار و انواع آلودگی در طول شبانه روز به ویژه در شهر های بزرگ و خوردن غذاهای فست فود، نباید انتظار داشته باشید که پوستی شفاف و سالم داشته باشید.

درباره safoora makhmalbaf