خانه / کلینیک غذا / بشقاب سبز / هفت بشقاب سبزیجات خوشمزه
بشقاب سبزیجات

هفت بشقاب سبزیجات خوشمزه

گاهی ممکن است یک بشقاب سبزیجات که از بیرون می‌خریم، چرب‌تر از چیزی باشد که در خانه درست می‌کنیم. زیرا آنها حاوی کره، پنیر و گاهی بیکن  هستند اما با این وجود کالری کمتری دارند  و جایگزین بهتری برای غذاهای دارای کربوهیدرات می‌باشند. برای دوری از غذاهای صنعتی و جایگزینی مواد غنی و مغذی بشقاب پر از سبزیجات و میوه‌ها پیشنهاد می‌شود. در بخهش بشقاب سبز مجله فیدیلیو به ۷ بشقاب خوشمزه سبزیجات اشاره می‌کنیم که در ادامه می‌خوانید.

 

بشقاب سبزیجات

بشقاب سبزیجات جوانه‌های کلم بروکسل

جوانه‌های بروکسل ترد و کباب شده نقطه اتکای جشن‌هایی هستند که در تعطیلات برگزار می‌شود و مورد علاقه هر دو گروه گیاه­خوار و گوشت­خوار است. روش اصلی این است که ساقه‌ها را تمیز کرده، جوانه‌ها را نصف کنیم و در دمای ۴۲۵ درجه سانتیگراد در مدت حدود ۲۰ تا۲۵  دقیقه کباب کنیم تا همانطور که مورد علاقه گیاه­خواران است همه جای آن به طور یکنواخت قهوه ای شود.

 

بشقاب سبزیجات

سالاد زمستانی

غذای تان را با بشقاب پر از سالاد یا از سوپ تهیه شده از عصاره گوشت سرو کنید. استفاده از پوره­ کره بادام زمینی راهی هوشمندانه برای کم کردن اشتهای‌تان است مخصوصا در تعطیلات که می‌خواهید غذای را دیرتر بخورید. مخلوط تلخ و شیرینی از کلم، زرشک، جوانه بروکسل خام، توت و پنیر پارمزان شما را به خود مجذوب می‌کند. شما به آسانی می‌توانید لاغر شوید در صورتی که از روغن زیتون کمتر و ابلیموی بیشتری استفاده کنید. میوه‌های خشک و پنیر نیز می‌تواند به همین میزان خوشمزه باشد.

 

بشقاب سبزیجات

خام خواری

برای جایگزین کردن سالاد، می‌توانید از حجم زیادی مواد خام با سبزیجات رنگی استفاده کنید و پیشنهاد می‌شود که از محصولات فصلی مانند: برگ کاسنی، نخود سبز، رازیانه، تربچه و گل کلم استفاده کنید. این ترکیب همچنین می‌تواند حاوی چاشنی پنیر باشد که  در آن از ماست کم چرب به جای خامه ترش استفاده شده است.

بشقاب سبزیجات

بهترین پوره ی سیب زمینی شیرین

یک دستور پخت جدید برای پوره سیب زمینی می‌تواند آن را از روال همیشگی خارج کند و طعم جدیدی را بدهد. سیب زمینی‌ها را به آرامی‌ در فر در دمای ۳۰۰ درجه به منظور نرم شدن و مخلوط شدن نشاسته با شکر قرار دهید. در نهایت می‌بینید که سیب زمینی‌ها به طرز دیوانه کننده ای نرم و شیرین می‌شوند و نیازی به افزودن ماده دیگری برای داشتن طعم دلپذیری مانند شیر یا اب پرتقال به آن‌ها نیست. این دستور غذا انقدر عالی است که شما باید حداقل یک بار آن را امتحان کنید.

 

بشقاب سبزیجات

کدوی کبابی

کدوهای زمستان به شدن خوش‌طعم هستند، آنها به طرز اعتیاد اوری شیرین هستند، طعم کاراملی دارند. پوست شان نازک است و نیازی به کندن پوست ندارند. کدوها را از درازا نصف کنید، دانه‌های شان را درآورید و هر کدام از آنها را دو نیم کنید. سپس به طور منظم در کنار هم چیده و هر تکه را ۱۰ تا۱۵ دقیقه در فر در دمای ۴۲۵ درجه کباب کنید. حالا تکه‌های کباب شده کدو دارید که بهتر است آنها را به سالاد سبزیجات اضافه کنید.

 

بشقاب سبزیجات

نخود‌های سبز

گوشت و نخود سبز غذایی سنتی است. برای درست کردن این غذای ساده که از اسانس طبیعی سبزیجات و بافت ترد تشکیل شده است، مقداری از تکه‌های موسیر را در روغن  و  مقداری قارچ را در روغن زیتون و در ماهیتابه ای بزرگ سرخ کنید. به آن مقداری آبلیمو اضافه کرده و انها را در نخود سبزها بریزید. این غذا خیلی سریع  و در یک لحظه حاضر می‌شود و فضای زیادی را هم در فر اشغال نمی‌کند.

 

بشقاب سبزیجات

بشقاب سبزیجات پرشده با قارچ

یک پیش غذای جدید می‌تواند بر پایه ی قارچ خیلی زیاد، اسفناج و کنگر فرنگی درست شود. این محصولاتی که از خاک به عمل می‌آیند قابلیت فریز دارند. اسفناج خرد شده، مغز کنگر فرنگی، و پنیرپارمزان را به جای سوسیس‌های رایج استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مقدار کمی‌پنیر و شیر برای تزیین آن به جای خامه پرچرب استفاده کنید.

 

تازه ترین سبزیجات رو از اینجا دریافت کنید

 

 

درباره الناز طالب زاده

سال هاست که در زمینه ترجمه برای روزنامه ها و نشریات و سایت های اینترنتی فعالیت دارم. این بار در حال کسب تجربه در بین محتواهای خوشمزه هستم. غذا خوردن و حتی در موردش صحبت کردن یکی از لذت هاست. خوشحالم بواسطه مطالبی که در این زمینه براتون ترجمه می کنم با هم در این لذت ها همراه هستیم.