خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / نکاتی برای یک قرار عاشقانه در رستوران
قرار عاشقانه

نکاتی برای یک قرار عاشقانه در رستوران

زمانی که برای تفریح، سالگرد ازدواج یا تولد همسرتان به رستوران یا کافه می‌روید، چگونه رفتار می‌کنید؟ کنار هم می‌نشینید یا مقابل یکدیگر؟ به نظر می‌آید اکثر بانوان دوست دارند زمانی که با نامزد و یا همسر خود برای صرف غذا به رستوران می‌روند در کنار او بنشینند، نه در مقابل او. می‌خواهید بدانید چرا؟ پس با مجله فیدیلیو همراه باشید تا دلایل‌ را با شما در میان بگذاریم.

من دوست دارم زمانی که برای شام با همسرم بیرون می‌روم کنار او بنشینم. اخیرا که برای شام با همسرم بیرون رفتیم، پیشخدمت ما را به سمت میزی دو نفره راهنمایی کرد. همسرم صندلی خود را از روبه‌روی من برداشت و آن را دقیقا کنار صندلی من گذاشت تا کنار هم بنشینیم. اما پیشخدمت گفت که نمی‌توانیم این کار انجام بدهیم. من هم در جواب گفتم: «دوست داریم تا کنار هم بنشینیم»، ولی این حرف‌ها جواب نداد و در نهایت هم چون از قبل رزرو کرده بودیم، مجبور شدیم روبروی یکدیگر بنشینیم.

ما در همان رستوران مشغول غذا خوردن شدیم ولی دیگر آن شور و حال ابتدایی را نداشتیم، متوجه شدیم که این رستوران دقیقا «کسانی را که بغل هم غذا می‌خورند» را دوست ندارد. بسیاری از رستوران‌ها بخصوص رستوران‌های خاص و آن‌هایی که تنها مشتریانی را می‌پذیرند که به شکل کاملا رسمی لباس پوشیده باشند و آداب رسمی خاصی را رعایت می‌کنند با این موضوع مخالف بوده و صرفا اجازه نشستن زوج‌ها به شکل کنار یکدیگر را نمی دهند.

شخصا، فکر می‌کنم تمام رستوران‌ها باید نامزدها و زوج‌های جوان را درک کنند و شرایط آن‌ها را در نظر بگیرند. بله، بله، قوانین اخراجی وجود دارد و پیشخدمت‌هایی که آن را دوست ندارند. ولی آن شام دیگر برای من شام نخواهد شد مگر اینکه بتوانیم در کنار همسرم بنشینم.

قبل از رفتن به رستوران سوال کنید

قرار عاشقانهخوب، در چنین شرایطی چه باید کرد؟ گمان کنم وقتی برای رزرو تماس می‌گیرم، باید بپرسم که «آیا در رستوران شما می‌شود در کنار هم غذا خورد؟» و بگویم که من و همسرم فقط در رستوران‌هایی غذا می‌خوریم که بتوانیم‌ یا اجازه داشته باشیم تا در کنار هم بنشینیم و غذا بخوریم.

به نظر می‌رسد که من تنها شخصی نیستم که عاشق در کنار هم غذا خوردن است. کندیس بست می‌گوید: نشستن در کنار نامزدتان نه تنها شما را از لحاظ فیزیکی به او نزدیکتر می‌کند بلکه، در حین یک وعده غذایی به شما این فرصت را می‌دهد تا حس واقعی یکدیگر را درک کنید. فکر می‌کنم یک گپ و گفت، ریتم و ضرب آهنگ بهتری خواهد داشت وقتی آنقدر نزدیک هم نشسته باشید.

در صحبت با موسس یک رستوران موفق در این زمینه متوجه شدم که پیشخدمت‌هایی که او پیدا کرده بود معمولا از غذا خوردن زوج‌های جوان در کنار هم ناراحت نمی‌شوند. این قضیه معمولا شامل جابه‌جایی بشقاب و کارد و چنگال می‌شود و فقط به حس و حال آن‌ها بستگی دارد که ناراحت شوند یا نه».

چرا در کنار هم غذا بخوریم؟

1-بسیار رمانتیک‌تر است و به هر دوی شما این فرصت را می‌دهد تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

2-معمولا اکثر پشخدمت‌ها یا میزبانان فکر می‌کنند دیدن زوجی که از در کنار هم غذا خوردن لذت می‌برند بسیار زیباست و هیچ چیز گویاتر از نیست که هر قدر میهمانان و مشتریان خوشحال‌تر باشند انعام بیشتری خواهند داد.

3- اکثر مشتریان رستوران اهمیتی نمی‌دهند که شما چگونه نشسته‌اید. مدیر یکی از رستوران‌ها می‌گوید: «فکر می‌کنم دیگر مشتریان مشکلی با این قضیه نداشته باشند. مگر آن که دعوا داشته باشند و نتوانند شاد بودن دو نفر در کنار هم را تحمل کنند».

4- مطمئن شوید که همسر یا نامزدتان از کنار یکدیگر نشستن در رستوران راضی باشد. مدیر دیگری می‌گوید: «زمانی که برای اولین بار برای شام با همسرم بیرون رفتیم، اگر از من درخواست نمی‌کرد که در کنار او بنشینم هرگز احساس راحتی نمی‌کردم. فکر می‌کنم که نشستن در کنار هم صمیمی‌ترین حالتی است که می‌توانید در کنار شخصی که برایتان مهم است بنشینید».

5- گپ صمیمانه خود را شروع کنید.‌ مکان‌ها و رستوران‌های بدون میز، مانند کانتر(پیشخوان)‌ بارها، تجربیات صمیانه‌تری هستند. این اتفاق منجر به داشتن قراری صمیمی‌تر و جالب‌تر و جذاب‌تر می‌شود.

دیگر برایم مهم نیست که با همسرم به لوکس‌ترین رستوران می‌رویم یا یک ساندویچی بسیار معمولی، مهم این است که در کنار هم بنشینیم، صحبت کنیم و غذا بخوریم. شما چطور؟ دوست دارید در کنار هم بنشینید یا در مقابل هم؟

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.