خانه / تاپ / نکاتی برای نامگذاری رستوران و کافه
نامگذاری رستوران و کافه

نکاتی برای نامگذاری رستوران و کافه

نامگذاری رستوران و کافه شما یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که می‌توانید بگیرید. ممکن است نامی که انتخاب می‌کنید نشان دهنده تم رستوران و یا محل آن باشد. اما گاهی اسم یک رستوران یا کافه به سادگی بازی با کلمات است. شما به عنوان مالک رستوران، باید نامی را انتخاب کنید که پیوند احساسی-عاطفی با موقعیت مکانی رستوران و یا با مشتری‌ها داشته‌باشد. مهم‌ترین نکته‌ای که به هنگام نامگذاری رستوران و کافه باید درنظر گرفت، این است که مشتریان بعد از خواندن آن چه احساسی خواهند داشت. در این مقاله از مجله فیدیلیو نکاتی برای نامگذاری رستوران و کافه را برای شما آوردیم تا به کمک آنها بتوانید نامی مناسب و ایده‌آل برای رستوران و یا کافه خود انتخاب کنید، پس با ما همراه باشید.

بعد از انتخاب محل رستوران یا کافه، آن را نامگذاری کنید

نامگذاری رستوران و کافه

اگر رستوران شما در یک مکان منحصر به فرد است، انتخاب نام آن بسیار آسان خواهدبود؛ بسیاری از صاحبان رستوران با توجه به محل رستوران خود آن را نامگذاری می‌کنند، این مثل دریافت نشانه است. به عنوان مثال، یک رستوران در محل دفتر فروش (Boiler Room) کارخانه قدیمی کفش “انگلستان جدید” واقع شده‌است. به دلیل این ارتباط تاریخی نام رستوران را “The Boiler Room Restaurant نهاده‌اند. این یک اسم عالی‌ست، چراکه به خاطر سپردن آن آسان است و همچنین بسیاری از مردم محلی می‌دانند که نام آن به کارخانه قدیمی تولید کفش اشاره دارد. درحال حاضر این رستوران بسیار شناخته شده است.

رستوران “خشکشویی فرانسه” (The French Laundry) در کالیفرنیا، یکی از معتبرترین رستوران‌های کشور است. نامگذاری آن به این دلیل است که ساختمان رستوران در طول قرن نوزدهم، مکان یک خشکشویی بوده‌است. در واقع این یک خشکشویی چینی بود؛ اما “توچال کلر”، مالک و سرآشپز آن فکر کرد که یک نام اروپایی، سبک مدرن- فرانسوی رستوران را بهتر نشان می‌دهد.

نام رستوران باید منعکس کننده تم آن باشد

نامگذاری رستوران و کافه

نامگذاری رستوران و کافه همچنین می‌تواند مرتبط با تم رستوران و یا منو آن باشد. رستوران‌های چینی این کار را به خوبی با نام‌هایی مانند “جید پال” (Jade Palace)، “چشمه فورتون ” و “دیوار بزرگ چین” انجام می‌دهند. هر یک از این نام‌ها به مشتریان رستوران اجازه می‌دهد تا بدانند آنجا غذای چینی سرو می‌شود.

یک نمونه خوب دیگر از چگونگی بازتاب تم رستوران در نامگذاری آن، رستوران سه ستاره میشلن “Saison” در سانفرانسیسکو است که از لغتی فرانسوی به معنی فصل نامگذاری شده‌است. از آنجا که آیتم‌های منو با تغییر فصل به طور چشمگیری تغییر می‌کنند، “فصل” نامی کاملا مناسب برای کانسپت رستوران است.

به نام رستوران یا کافه خود یک معنای شخصی بدهید

نامگذاری رستوران و کافه

بازکردن یک رستوران مثل داشتن فرزند اما به شکل دیگر است؛ گاهی اوقات نام یک رستوران یا کافه در واقع نشان دهنده نام صاحب یا شخص دیگریست که برای او عزیز است. برای مثال “دیو توماس”، بنیانگذار رستوران “وندی”، نام دخترش را برای رستوران انتخاب کرده است. شاید مادربزرگ‌تان در علاقه شما به آشپزی تاثیرگذار بوده‌است، بنابراین تصمیم بگیرید که رستوران خود را به اسم او نامگذاری کنید. هر معنایی که پشت نام رستوران خود دارید، آن را با مردم به اشتراک بگذارید. آنها داستان‌های خوب را دوست دارند

از طرفی شاید نامی که انتخاب می‌کنید برای شما معنی نداشته‌باشد، اما برای مهمانان‌تان یادآور موضوع یا واقعه‌ خاصی است. مثلا اگر رستوران شما در محلی واقع شده که قبلا مکان یک ساختمان زیبا و قدیمی متعلق به خیریه کودکان بوده‌است، می‌توانید اسم رستوران را چیزی شبیه به “میزهای بخشنده” بگذارید. این شبیه فراخواندن احساسات مردم است و می‌تواند یک بازاریابی زیرکانه برای کسب و کار شما باشد.

بازی با کلمات را امتحان کنید

نامگذاری رستوران و کافه

“پائولا دین” نام اولین رستوران خود را ” Bag Lady ” ( این عبارت برای زنان بی‌خانمانی که دارایی خود را در کیسه‌های خرید حمل می‌کند به کار می‌رود.) نهاد. زیرا او و پسرانش تصمیم داشتند یک کسب و کار محلی با ارائه غذاهای ارزان راه‌ بیاندازند. نام‌های سرگرم کننده برای رستوران که هیچ ارتباطی با غذا ندارند، معمولا به راحتی قابل یادآوری هستند و به آسانی بر زبان می‌آیند.

آشپز مشهور “ولفگانگ پیک”، اسم رستوران خود در بورلی هیلز (محله‌ای در کالیفرنیا) را “اسپوگو ” (اسپوگو تلفظ ایتالیایی کلمه اسپاگتی است.) نامید. این نام کوچک به شما می‌گوید که در این رستوران ترکیبی از غذاهای دریای مدیترانه و کالیفرنیا، و همچنین پیتزاهای تنوری حرفه‌ای سرو می‌شود. این یک نام جذاب است!

درحالی که بسیاری از افراد برای نامگذاری رستوران و کافه خود به طور هوشمندانه عمل نمی‌کنند، نام رستوران‌ها می‌تواند کاملا زیرکانه و به یاد ماندنی باشد. نام‌هایی مانند “ماهی نمو سرخ‌شده و چیپس”(Frying Nemo Fish and Chips)، “بگلز” (Bagels:نوعی نان حلقوی)، تایی تانیک (Thai Tanic: تلفظ آن شبیه فیلم معروف هالیوود به نام تایتانیک است.) همگی می‌توانند هوشمندانه باشند. اگرچه گاهی برخی از این نام‌ها کمی پیچیده هستند، اما به راحتی در ذهن مشتریان ثبت می‌شوند.

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.