خانه / آشپزخانه من / پنهان کردن ظروف کثیف در آشپزخانه اپن
نظم دادن به آشپزخانه

پنهان کردن ظروف کثیف در آشپزخانه اپن

نظم دادن به آشپزخانه اپن امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی افراد است. آشپزخانه‌ها‌ی اپن که امروزه گوی سبقت را از آشپزخانه‌ها‌ی بسته سنتی ربوده اند در عین حال که به وسعت و زیبایی آپارتمان‌ها‌ می‌افزایند و فواید بسیاری دارند از مشکلات عدیده‌ای نیز سرشار هستند. اگرچه این آشپزخانه‌ها‌ بسیار زیبا و دل فریب به نظر می‌رسند اما فراموش نکنید شما همیشه در مجلات و سایت‌ها‌ی مختلف آن‌ها‌ را در حالت چیده شده و تمیز و مرتب مشاهده می‌کنید. در واقع در آن زمان هیچ تصوری از به هم ریخته بودن این آشپزخانه‌ها‌ی دل فریب ندارید.

اما در هر صورت باید قبول کنید که نمی‌توانید همیشه آشپزخانه را تمیز و مرتب و بدون نقص در معرض دید قرار دهید. در ادامه این مطلب از مجله فیدیلیو در بخش آشپزخانه من همراه ما باشید.

نظم دادن به آشپزخانه اپن

یکی از مشکلات مهم آشپزخانه‌ها‌ی مدرن امروزی در معرض دید قرار گرفتن تمام نقاط قوت و ضعف آشپزخانه از جمله ظروف نشسته است. به عنوان مثال در مهمانی‌ها‌ که کوهی از ظروف نشسته به خصوص قبل و بعد از صرف شام در سینک و همه اطراف آشپزخانه پخش می‌شود منظره بسیار بدی از نظر ظاهری در معرض دید قرار می‌دهد که مورد پسند هیچ کس نیست. اما این ظروف نشسته جزئی جدانشدنی از آشپزخانه هستند که نمی‌توانید از آن‌ها‌ بگریزید. اما لازم نیست نگران باشید. با ترفندهایی که در ادامه ذکر شده است ازین پس از نظم دادن به آشپزخانه خود لذت ببرید.

نظم دادن به آشپزخانه

سینک ظرفشویی و محفظه فر

یکی از موارد بسیار مهم و ضروری در آشپزخانه‌ها‌ی اپن قرار دادن یک سینک ظرفشویی بسیار بزرگ است. با در اختیار داشتن یکی از این سینک‌ها‌ی خیلی بزرگ دیگر لازم نیست نگران ظروف نشسته خود باشید. کافیست هر آن چه ظرف کثیف می‌بینید در سینک قرار دهید و سپس بدون نگرانی از ظاهر آشفته آشپزخانه سر میز شام حاضر شوید. البته بدون تردید هر چه قدر هم سینک بزرگی داشته باشید قابلمه‌ها‌ و ظروف بزرگ را نمی‌توانید در آن جای دهید.

برای پنهان ساختن ماهی تابه‌ها‌، قابلمه‌ها‌ و ظروف بزرگ دیگر کافیست درب فر را باز کنید و آن‌ها‌ را در داخل آن قرار دهید. حالا با خاموش کردن چراغ‌ها‌ی آن بخش از آشپزخانه می‌توانید با آرامش خاطر به ادامه مهمانی بپردازید و از نظم دادن به آشپزخانه خود لذت ببرید.

نظم دادن به آشپزخانه

خاموش کردن برخی از چراغ‌ها

خاموش کردن چراغ‌ها‌ی آشپزخانه نیز یکی دیگر از ترفندهای خوبی است که به پنهان شدن آشفتگی‌ها‌ کمک شایانی می‌کند. البته لازم نیست همه آشپزخانه را تاریک کنید . فقط کافیست آن بخشی که در معرض آشفتگی قرار دارد خاموش یا کم نور باشد. البته تمیز کردن کانترها و خالی کردن آن‌ها‌ از ظروف اضافه نیز نقش موثری در این جریان دارد. فراموش نکنید که حتی در معرض دید بودن کوهی از ظروف نشسته نیز بهتر از هرج و مرج بر روی کانتر آشپزخانه به نظر می‌رسد. بنابراین هرگز از مرتب بودن کانترها غافل نشوید.

سرگرمی‌های جذاب و خوراکی‌های خوشمزه

در نهایت شک نداشته باشید مهمانان شما در حالی که مشغول صحبت و صرف خوراکی‌ها‌ی خوشمزه هستند هرگز سرگرمی‌ها‌ی به این خوبی را به زل زدن به آشپزخانه درهم شما ترجیح نمی‌دهند. بنابراین لازم نیست خیلی وسواس به خرج دهید و تمام شب در فکر آشفتگی‌ها‌ باشید. از زمان خود در کنار دوستان و خانواده لذت ببرید. فراموش نکنید زندگی آن قدر کوتاه است که وقتی برای هدر دادن در نگرانی برای هیچ کس باقی نمی‌گذارد. بنابراین سعی کنید به جای نگرانی و استرس از لحظات شاد خود نهایت لذت و بهره را ببرید.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.