خانه / تاپ / چگونه میلینال‌ها رستوران‌ها را تغییر می‌دهند
میلینال‌ها رستوران‌ها را تغییر می‌دهند

چگونه میلینال‌ها رستوران‌ها را تغییر می‌دهند

زمانی که درحال ایجاد منوی رستوران خود، برنامه‌های بازاریابی یا کمپین رسانه‌های اجتماعی هستید، میلینال‌ها را فراموش نکنید. (اصطلاح Millennial یا نسل هزاره به افرادی اطلاق می‌شود که بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ میلادی متولد شده‌اند. در ایران میلینال‌ها شامل متولدین دهه ۶۰ تا ۸۰ خورشیدی می‌شوند. این افراد اکنون در دهه دوم، سوم یا چهارم زندگی خود هستند.) درحال حاضر میلینال‌ها بزرگترین گروه سنی در ایالت متحده هستند و بیش از ۸۰ میلیون نفر از جمعیت آمریکایی‌ها بین ۱۸ تا ۳۴ سالگی قراردارند. ( در کشور ما میانگین سنى ۳۱ سال است و ۵۰ درصد از جمعیت کشور را افراد زیر ۳۰ سال تشکیل می‌دهند.)

به دلیل ثبات و همچنین رشد قدرت خرید بیبی‌بومرها (Baby Boomer به افرادی گفته می‌شود که در فاصله سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۸ _پس از جنگ جهانی دوم_ متولد شدند.) اکنون میلینال‌ها ۲۴۷ میلیارد دلار صرف غذا می‌کنند. با این حال میلینال‌های مصرف‌کننده ترجیحات متفاوتی نسبت به بیبی‌بومرها دارند. هنگامی که میلینال‌ها به سراغ مواد غذایی می‌روند انتظار گزینه‌های متفاوت، سالم و ماجراجویی در غذا را دارند. همچنین مقرون به صرفه بودن قیمت‌ها نیز برای آنها حائز اهمیت است.

میلینال‌ها یا افرادی که در هزاره سوم وارد فضای اجتماعی و یا فضای کسب و کار می‌شوند، تاثیر بسزایی در فرهنگ‌های اقتصادی توسعه یافته دارند. بنابراین در این بخش از مجله فیدیلیو به این موضوع می‌پردازیم که چگونه میلینال‌ها رستوران‌ها را تغییر می‌دهند و چه تاثیراتی بر صنعت رستوران می‌گذارند. با ما همراه باشید.

میلینال‌ها با انتظارات غیرقابل گذشت!

این نمونه جدید از تمایلات خاص غذاخوری موجب رشد قابل توجه رستوران‌های غذای سریع و زنجیره‌ای مثل Chipotle و Panera Bread _که از سلایق غذایی و عادات نسل جوان بهره گرفتند_ شده‌است. میلینال‌ها همچنین روش‌های فروش به مهمانان رستوران را تغییر داده‌اند. این یک زنجیره همیشگی است: میلینال‌ها مایل به لمس احساس همتایان خود و کسب و کار آنها هستند، بنابراین استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای جذب میلینال‌ها ضروری است. در نکاتی برای برنامه‌ بازاریابی رستوران که همواره به آن نیاز خواهید داشت. بیشتر بخوانید. میلینال‌ها همچنین انتظارات متفاوتی از صنعت رستوران از لحاظ مسئولیت‌های زیست محیطی دارند.

میلینال‌ها رستوران را تغییر می‌دهند

آنها انتظار دارند که کسب و کارها چیزی فراتر از چرخه روتین فروشنده-مشتری به آنها بدهد. میلینال‌ها می‌خواهند حس کنند که عضوی از یک اجتماع هستند. روش‌های بسیاری برای تهیه غذاهای باب میل میلینال‌ها وجود دارد؛ از جمله منوهای سفارشی، غذاهای الهام گرفته‌شده از مواد تشکیل‌دهنده قومی و جهانی و همراه با مفاهیم مشترک تهیه غذا.

میلینال‌ها بسیار بیشتر از بیبی‌بومرها هستند

میلینال‌ها رستوران‌ها را تغییر می‌دهند

برای مدت زمان طولانی_تا اوایل دهه ۶۰_  هزینه‌های اقتصادی توسط نسل بیبی‌بومرها اداره می‌شد. درحال حاضر میلینال‌ها شامل نوجوانان تا جوانان حدود ۳۰ سال هستند که بزرگترین جمعیت سنی در ایالات متحده را تشکیل می‌دهند و از لحاظ قدرت خرید و تعداد از بیبی‌بومرها پیشی گرفته‌اند. همچنین با داشتن جمعیتی نزدیک به ۸۰ میلیون نفر میلینال‌ها، فرهنگ آمریکایی را به شیوه‌های جدیدی شکل می‌دهند. پس لازم است بسیاری از رستوران‌هایی که پیش از این بیبی‌بومرها را در مرکز توجه خود قرارداده بودند، شروع به تغییر منوها و سایر فعالیت‌های تجاری درجهت جذب نسل بعدی مشتریان کنند.

میلینال‌ها به دنبال سرگذشت غذاها هستند

میلینال‌ها رستوران‌ها را تغییر می‌دهند

برای رستوران‌ها میلینال‌ها یک چالش جدیدهستند. نه تنها در مورد اینکه چه غذایی در منو وجود دارد، بلکه آنها چگونه سرو می‌شوند. طبق گزارشات Understanding Millennial نیمی از میلینال‌ها علاقه‌مند به سفارش غذای مشابه در زمان‌های متفاوت هستند اما ۴۰ درصد آنها تمایل دارند برای هرباری که به رستوران می‌روند یک غذای جدید را امتحان کنند. همچنین۳۰ درصد به دنبال غذای ارگانیک هستند (میلینال‌ها حدود ۲۱ درصد و بیبی‌بومرها ۱۵ درصد) و درنهایت ۸۰ درصد می‌خواهند بدانند که غذای آنها از کجا آمده است. رستورانی که می‌تواند داستان هر یک از آیتم‌های منو خود را بازگو کند _چه داستان محلی چه جهانی_ میلینال‌ها را تحت تاثیر قرارخواهد داد.

غذای سالم یک انتظار است

میلینال‌ها رستوران‌ها را تغییر می‌دهند

روزهای بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید همه چیز را در رستوران‌ها بخورید. شواهد رو به افزایشی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف‌کننده آمریکایی بیشتر از هر زمان دیگری به سالم بودن غذا توجه می‌کند. انجمن ملی رستوران در گزارش سالانه ملی خانوارها، گزارش می‌دهد که ۸۱ درصد بزرگسالان اظهار داشتند که گزینه‌های سالم تری نسبت به دو سال گذشته در منو رستوران‌ها وجود دارد. ۷۲ درصد نیز بیشتر علاقه‌مند به بازدید از رستوران‌هایی هستند که در منو آنها آیتم‌های غذای سالم وجود دارد؛ به ویژه زنان سعی می‌کنند زمانی که در رستوران هستند غذای سالم سفارش دهند. ( ۷۲درصد زنان در مقابل ۶۶ درصد مردان) میلینال‌ها  همیشه انتظار انتخاب‌های سالم را دارند؛ هرجایی که می‌روند، چه در رستوران‌های کلاسیک چه ون‌های سیار غذا.

جامعه برای میلینال‌ها مهم است

میلینال‌ها گزارش داده‌اند که به رویدادهای اجتماعی توجه داشته و از آنها حمایت می‌کنند. با توجه به تحقیقات بازاریابی در مورد میلینال‌ها ،۷۶ درصد آنها باور دارند که می‌توانند یک تفاوت در جهان ایجاد کنند و  ۶۳٪ احتمالا با یک شرکت اجتماعی مسئول کار و تجارت می‌کنند. این حرکت به سوی “رستوران سبز” است. ( رستوران سبز  رستورانی است که از طرف انجمن رستوران سبز _یک سازمان غیر انتفاعی ایالات متحده است_ موفق به دریافت گواهی‌نامه تضمین مسئولیت محیط زیست شده‌است.)

میلینال‌ها رستوران‌ها را تغییر می‌دهند

مراحل سبز زیست محیطی که برای تحت تاثیر قراردادن مشتریان مورد توجه هستند، مثل استفاده از ظروف قابل بازیافت، ظروف بیولوژیکی قابل بازیافت، برای جذب میلینال‌ها کافی نیست؛ آنچه آنها می‌خواهند بدانند این است که چگونه رستوران شما جامعه را به جای بهتری تبدیل می‌کند؟ از طریق حمایت از مزارع محلی؟ کار با قشر ضعیف برای ایجاد شغل؟ حمایت از خیریه‌های محلی و یا سایر فعالیت های اجتماعی ؟

اگرچه قیمت همیشه مهم است، اما ۳۵ درصد میلینال‌ها بیان داشته‌اند که حاضراند برای ارزش‌ها پول بیشتری بپردازند. آنها در همه حال آماده یک معامله خوب هستند!

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.