خانه / ورود غیر حرفه‌ای‌ها ممنوع / مواد مصرفی رستوران های معروف از کجا تهیه می شوند؟

مواد مصرفی رستوران های معروف از کجا تهیه می شوند؟

مواد مصرفی رستوران های معروف از کجا تهیه می شوند؟ باید بدانید درهمه رستوران ها حتی رستوران‌های کلاس بالا نیز همه موارد برای مشتری آشکار نیست. در واقع حتی در این گونه رستوران‌ها نیز شما نمی‌توانید از اتفاقاتی که در پشت پرده می‌گذرد مطلع شوید. همه چیز به آن چه که می‌بینید ختم نمی‌شود.

برای آشنایی بیشتر شما با درهای بسته آشپزخانه‌ها در این مطلب خلاصه صحبت‌ها و پیشنهادات  “فرد” با اخلاق ترین گارسون منهتن را آماده کرده‌ایم. فرد در این مطلب  از بخش ورود غیر حرفه ای ها ممنوع از مجله فیدیلیو در رابطه با ترفندهای رستوران‌ها صحبت می کند. امیدوارم مفید واقع شود.

مواد مصرفی رستوران ها

فکر نکنید تمام مواد مصرفی این رستوران‌ها گران هستند

همه رستوران‌های دنیا در رابطه با این که محتویاتشان را از کجا تهیه می‌کنند به مشتریان خود دروغ می‌گویند. اما این نکته را به باور خودتان واگذار می‌کنند. رستوران‌ها با شما وارد نوعی بازی می‌شوند و سرآشپز آن‌ها با نان یا ادویه یا برگ کاهو نقش اصلی را در این بازی ایفا می‌کند. آن‌ها می‌توانند یک عدد کاهوی ارگانیک را به قیمت ۳ دلار تهیه کنند و یا از تره بار سه عدد از آن‌ها را به قیمت عمده ۵ دلار بخرند.

اگر بخواهید کاهوی ارگانیک و فله را با هم مقایسه کنید امکان ندارد متوجه این تفاوت‌ها بشوید مگر این که یک میکروبیولوژیست باشید. به همین سبب همه رستوران‌ها مواد مصرفی خود را فله تهیه می‌کنند و به شما می‌گویند ارگانیک هستند.

همه مواد مصرفی رستوران‌ها تازه و از منابع محلی تهیه نمی‌شوند

لطفا ساده نباشید و کمی به این فکر کنید که مواد مصرفی رستوران‌ها کجا نگهداری می‌شوند؟

فرد می‌گوید مردم بسیار خوشبینانه به این قضیه فکر می‌کنند. آن‌ها فکر می‌کنند در رستوران‌ها غذای جادویی سرو می‌شود. در صورتی که این گونه نیست. در واقع اغلب مواد مصرفی رستوران‌ها از فروشگاه‌های بزرگ و عمده فروشی‌ها خریداری می‌شوند. زمانی که هر یک از مواد مصرفی در آشپزخانه به اتمام می‌رسد یکی از خدمه را برای خرید این مواد به بازار می‌فرستند.

البته این اشتباه رستوران‌ها است که تظاهر می‌کنند همه مواد خوراکی از مزرعه ارگانیکی در نزدیکی آن‌جا تهیه می‌شود. اکثر افرادی که برای صرف غذا به رستوران می‌روند به این قضایا مثبت می‌نگرند. آن‌ها فقط از این که لازم نیست خودشان غذا را آماده کنند خوشحالند.

با وجودی که رستوران‌ها در منوی خود ذکر می‌کنند که مواد مصرفی از فلان مزرعه ارگانیک تهیه می‌شوند باید یادآور شوم که همه این مواد از عمده فروشی‌ها تهیه می‌شوند. پس سعی کنید واقع بین باشید.

مواد مصرفی رستوران ها

باور نکنید که همه چیز در همان‌جا تهیه می‌شود

مردم فکر می‌کنند همه مواد لازم برای تهیه غذاها همان روز آماده می‌شوند. در صورتی که بسیاری از غذاها دارای محتویاتی هستند که به صورت آماده از فروشگاه‌ها تهیه می‌شوند و یا در روزهای قبل طبخ می‌شوند. مثلا مرغ‌هایی که در سالاد استفاده می‌شوند یا از قوطی‌های کنسروی آماده در فروشگاه‌ها می‌آیند و یا در روزهای قبل طبخ می‌شوند.

البته در تمامی‌ رستوران‌ها غذاهایی وجود دارند که به طور کامل توسط سرآشپز رستوران درست می‌شوند و اغلب در منوی رستوران‌ها این موارد را با نام اسپشیال یا ویژه خواهید دید. به هر حال اگر دوست دارید غذاهایی را که خود آشپزها تهیه می‌کنند صرف کنید باید از این موارد سفارش بدهید.

مواد مصرقی رستوران ها

  محتویات یک غذا در تهیه چندین غذای دیگر

مردم فکر می‌کنند محتویات هر غذا فقط مخصوص همان غذاست در صورتی که این گونه نیست. اکثر غذاها از محتویات یکسان با غذاهای دیگر درست می‌شوند.

فرد می‌گوید ما همیشه به مشتری پیشنهاد می‌کنیم که از خرچنگ‌هایمان سفارش دهند که اغلب مشتریان ما شیفته سس آن هستند. در صورتی که فقط خرچنگ ها توسط رستوران آماده می‌شوند و سس آن یک قوطی کنسرو آماده است. تنها کاری که ما می‌کنیم باز کردن کنسرو و اضافه کردن آن به خرچنگ‌ها است.

در کل فرد به همه توصیه می‌کند که گول تبلیغات را نخورند. او می‌گوید در واقع رستوران‌ها مجبورند برای پایین آوردن هزینه‌ها از این ترفندها استفاده کنند. ولی اگر کمی‌ به منو توجه کنید خودتان متوجه خواهید شد که این غذاها از چه محتویاتی تهیه می‌شوند.

مواد مصرفی رستوران ها

سوال های خود را به شیوه صحیح بپرسید

وقتی در منو نوشته شده ماهی و شهر شما رودخانه و یا دریایی نداشته باشد پس این ماهی تازه نیست بلکه یخ زده و فراوری شده است. وقتی شما از گارسون می‌پرسید که آیا ماهی تازه است؟  به شما جواب خواهد داد بله تازه است چون در واقع تازه درست شده است.

شاید به جای این سوال بهتر است بپرسید آیا همه پروسه طبخ ماهی در همین رستوران انجام شده است؟ و یا آیا استیک‌های شما همین جا طعم دار شده اند؟ و یا آیا شما برای تهیه گوشت از دام‌هایی که توسط خودتان پرورش داده می‌شوند استفاده می‌کنید؟

فرد در ادامه برای این که چشمان ما را بیشتر باز کند می‌گوید من در جاهایی کار کرده ام که در محوطه اش مشغول تمیز کردن ماهی و دام بوده اند اما ماهی و گوشت‌هایی که در آن رستوران استفاده می‌شد همه یخ زده و یا کنسروی بوده اند.

با این تفاسیر شاید بهتر باشد دفعه بعد که به رستوران مراجعه کردیم واقع بینانه‌تر به محتویات منو توجه کنیم.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.