خانه / تاپ / معرفی ۱۸ وسیله ضروری شیرینی‌پزی

معرفی ۱۸ وسیله ضروری شیرینی‌پزی

اگر شما عاشق شیرینی‌پزی هستید و می‌خواهید مهارت خود را در آن افزایش دهید هیچ راه بهتری به غیر از یک شروع درست وجود ندارد. خرید و یا تهیه مجموعه‌ای صحیح از تجهیزات مورد نیاز شیرینی‌پزی از یک فروشگاه ساده لوازم قنادی هم می‌تواند کمی گیج کننده باشد و در انتخاب ابزار شما را دچار تردید کند. مثلا اندازه مناسب قالب پخت کیک چقدر است؟ چه تفاوتی میان اسپاتولا سیلیکونی و اسپاتولای افست وجود دارد؟ آیا واقعا شما به ترازوی دیجیتالی نیاز دارید؟ و سوالات بسیار دیگر؛ در این مطلب از مجله فیدیلیو ۱۸ وسیله ضروری شیرینی‌پزی که به آنها نیاز دارید را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱-ترازوی دیجیتال

وسیله ضروری شیرینی‌پزیاین ممکن است یکی از مهم‌ترین آیتم‌های موجود در لیست باشد؛ زیرا آرد ماده اولیه پخت و پز است و اشتباه در اندازه‌گیری در این ماده ممکن است بزرگترین اشتباه در پخت کیک باشد. یک ترازوی دیجیتالی خریداری کنید که در نشان دادن گرم دقیق باشد.

۲-پیمانه‌های اندازه‌گیری و قاشق‌ها

وسیله ضروری شیرینی‌پزی

برای عناصر مایع لیوان‌های اندازه‌گیری شیشه‌ای مهم است و سایز۲-cup (معادل ۳۲ قاشق غذاخوری) بسیار مفید و کاربردیست. مجموعه‌ای از فنجان‌های فلزی اندازه‌گیری از پیمانه ۱ تا پیمانه ¼ در کنار مجموعه‌ای از قاشق‌های اندازه‌گیری فلزی مفید خواهد بود. مجموعه‌ای را انتخاب کنید که قاشق ½ غذاخوری داشته‌باشد؛ این شما را از همه رنجی که به هنگام تلاش برای درست کردن مافن‌ها تحمل می‌کنید نجات می‌دهد!

۳-کاسه‌های ویژه مخلوط کردن مواد

وسیله ضروری شیرینی‌پزی

بجای خرید مجموعه‌ای از کاسه‌های مخلوط کردن در سایزهای متنوع بهتر است تعداد کمی کاسه مخلوط استیل ضد زنگ ۴ تا ۵ لیتری و همچنین یک کاسه شیشه‌ای در همان سایز خریداری کنید. از آلومینیوم بپرهیزید، زیرا مواد اسیدی با فلز واکنش نشان داده و عطر و طعم موادغذایی شما را تغییر می‌دهند.

۴-قالب پخت کیک

وسیله ضروری شیرینی‌پزی

ضروریات شیرینی‌پزی روزمره به راحتی لیست می‌شود. قالب پخت کیک ۳ لیتری  (۳۸ تا ۵۳ سانتی‌متر) یا ( ۳۳ تا ۴۵ سانتی‌متر) برای پخت خانگی شیرینی مورد نیاز است. چند عدد از آنها را خریداری کنید؛ شما می‌توانید همیشه از آنها استفاده کنید، از پخت نان گرفته تا کوکی و انواع کیک‌ها.

۵-قالب کیک مافین

وسیله ضروری شیرینی‌پزی

مافین‌ها آسان‌ترین چیزها برای پختن هستند. پس قالب دوازده‌تایی کیک مافین باید یکی از اولین خریدهای شما باشد. همچنین می‌توانید برای درست کردن کاپ کیک هم از آنها استفاده کنید.

۶-قالب لوف کیک

وسیله ضروری شیرینی‌پزی

قالب لوف کیک چیزی است که شما برای پخت سریع کیک‌های اسفنجی _که دوست دارید_ مثل کیک موزی، کیک کدو تنبل و غیره از آن استفاده خواهید کرد. اینها در واقع قالبی برای پخت مجوعه‌ای از مافین‌ها هستند و معمولا نیاز به زمان بیشتری برای پخت در فر دارند. زمانی که برای پخت اولین خمیرمایه لوف کیک خود آماده هستید از آن استفاده کنید.

۷-کیک براونی

وسیله ضروری شیرینی‌پزی

این یک قالب مربعی شکل ویژه با لبه‌های صاف است و برای اغلب دستورپخت‌های کیک براونی، شما به یکی از اندازه‌های ۲۲*۲۲ سانتی‌متری آن نیاز خواهید داشت. یک آلومینیوم قوی برای شروع خوب است اما می‌توانید آن را به جنس شیشه‌ای یا سرامیک ارتقا دهید.

۸-همزن دستی

وسیله ضروری شیرینی‌پزی

اگر قصد دارید یک تخم‌مرغ را هم‌بزنید اینکار را به کمک چنگال هم می‌توانید انجام دهید؛ اما وقتی بخواهید ۶ تخم‌مرغ را هم‌بزنید به یک همزن احتیاج خواهید داشت. همزن دستی _گاهی به آن همزن بالونی هم می‌گویند_ وسیله‌ای برای زدن ضربات قوی‌تر و سریع‌تر هوا به مایع داخل ظرف است، تا زمانی که حالتی نرم و کف‌دار ایجاد شود. با یک اندازه ۲۵ تا ۲۷ سانتی‌متری شروع کنید. این یک اندازه عالی و همه کاره است.

۹-همزن برقی ایستاده (Stand Mixer )

وسیله ضروری شیرینی‌پزی

دستگاه همزن برقی ایستاده گران است اما وقتی شما چند بار از آن استفاده کردید متعجب خواهید شد که چگونه تا به‌حال بدون آن آشپزی می‌کردید. اما توجه داشته‌باشید که اجزای آن از استاندارهای کافی برای همزدن سفیده تخم‌مرغ، کره، خمیر و هرآنچه که یک قناد مشتاق به آن نیاز دارد برخوردار باشد .

۱۰-وردنه

وسیله ضروری شیرینی‌پزی

وردنه به شما کمک می‌کند تا همه چیز از پای، خمیر شیرینی تا خمیر کوکی و بیسکوییت را صاف کنید و به شکل دلخواه دربیاورید. برای مبتدیان استفاده از نوع غلطکی ساده‌تر است و نسبت به نوع میله به فشار کمتری نیاز دارد. یک وردنه از جنس چوب باکیفیت خریداری کنید؛ این تنها باری است که شما نیاز به خرید آن خواهید داشت.

۱۱-ظرف یا قالب کیک پای

وسیله ضروری شیرینی‌پزی

وقتی شما برای پخت اولین کیک پای خود آماد‌ه‌اید احتیاج به یک ظرف برای پخت آن خواهید داشت. یک ظرف پای شیشه‌ای ۲۲ سانتی‌متری احتمالا تمام آن چیزی است که برای شروع به آن نیاز دارید، اگرچه یک قالب آلومینیومی محکم هم برای یک قناد تازه‌کار _برای پخت بیسکویی کراکر یا کوکی_ یک انتخاب عالیست.

۱۲-قالب کیک دایره‌ای

وسیله ضروری برای شیرینی‌پزی

برای کیک‌ها شما باید یک جفت قالب کیک حدود ۲۰ سانتی‌متری انتخاب کنید. بیشتر دستورپخت‌های کیک به این صورت است که دو لایه ۲۰یا ۲۲ سانتی‌متری از کیک درست می‌کنند، این به آن معنی است که شما به دو عدد قالب کیک نیاز دارید. از طرفی شما نمی‌توانید هر دو لایه را در یک زمان بپزید.

۱۳-کاتر شیرینی

وسیله ضروری برای شیرینی‌پزی

هر مجموعه‌ای از کاترهای شیرینی شامل اندازه‌های و شکل‌های مختلف است. به شما کمک می‌کند تا انواع خمیر، مانند کوکی‌ها و بیسکویت‌ها را ببرید.

۱۴-اسکرپ خمیر

وسیله ضروری برای شیرینی‌پزی

اسکرپ خمیر یک مربع ساده از جنس استیل ضدزنگ با یک دسته در یک طرف آن است. این برای پخش کردن، جدا کردن و برداشتن تکه‌های خمیر نان چسبناک استفاده می‌شود. همچنین اسکراپ خمیر برای پاک کردن یا بریدن قسمت‌های اضافی، برداشتن قسمت‌های ظریف خمیر و انتقال آن به قالب کیک بدون شکستن مورد نیاز است.

۱۵-برس شیرینی‌پزی

وسیله ضروری برای شیرینی‌پزی

برس شیرنی‌پزی یا برس خمیر برای آغشته کردن لایه بیرونی خمیر به شیر یا تخم‌مرغ (یا مواد دیگر) به کار می‌رود. همچنین برای چرب کردن کف قالب‌های کیک با کره و سایر روغن‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. برس‌های ساخته‌شده از موی حیوانات وجود دارد، اما امروزه گزینه‌های بهتری هم موجود است که از موی سیلیکونی تهیه میشود. آنها از بین نمی‌روند و همچنین نسبت به حرارت و باکتری مقاوم اند.

۱۶-اسپاتول افست

وسیله ضروری برای شیرینی‌پزی

اسپاتولا افست که گاهی اوقات به آن اسپاتولا کیک یا اسپاتولا تزئین کردن هم گفته می‌شود دارای یک تیغه فلزی باریک با یک دسته چوبی است. تیغه فلزی آن دارای یک خمیدگی در قسمت اتصال به دسته است، به طوری که تیغه حدود ۲ سانتی‌متر پایین تر از دسته قرار گرفته است. این باعث می‌شود زمانی که در حال پوشاندن سطح کیک با خامه یا شکلات هستید، بدون برخورد انگشتان دست به لبه‌های کیک این کار را انجام دهید.

۱۷-اسپاتولا سیلیکونی

وسیله ضروری شیرینی‌پزی

این ابزار همه کاره ایده‌آل برای تمیز کردن آخرین باقی‌مانده‌های کره درون ظرف مخلوط است. یکی از آنهایی که دسته بلند دارد را تهیه کنید. اگرچه می‌توانید از یک اسپاتولا لاستیکی معمولی برای پاک کردن استفاده کنید، اما نوع سلیکونی آن در برابر حرارت مقاوم است. بنابراین می‌توان از آن برای پخت تخم‌مرغ و سرخ کردن نیز استفاده کرد.

۱۸-قاشق چوبی

وسیله ضروری شیرینی‌پزی

برای مخلوط کردن مواد داحل کاسه مخلوط از قاشق چوبی استفاده کنید. قاشق‌های چوبی کاسه یا ماهی‌تابه‌های شما را نمی‌خراشند، با مواد اسیدی واکنش نمی‌دهند و نسبت به فلزات راحت‌تر می‌توانید آنها را در دست نگه دارید.

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.