خانه / تاپ / مطبخ قاجاریه تجربه‌ای خاص در رستورانی سنتی و مدرن

مطبخ قاجاریه تجربه‌ای خاص در رستورانی سنتی و مدرن

یک سری رستوران‌های تهران هستند که به معنی واقعی کلمه خاص و متفاوتند. این رستوران‌ها ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را متمایز از چندین و چند هزار کافه و رستوران تهران می‌کند. اما واقعا به این فکر کرده‌ایم که چه رستوران‌هایی خاص هستند و کدام ویژگی‌ها یک رستوران را به جایی تبدیل می‌کند که حتما باید به آن سری زد و فضا و مزه آن را از نزدیک تجربه کرد. در این گزارش آگهی از مجله فیدیلیو می‌خواهیم تجربه غذاگردیمان در رستوران خاص مطبخ قاجاریه را با شما به اشتراک بگذاریم، پس در ادامه گزارش همراه ما باشید.

مطبخی با لوسترهای آبی درباری

مطبخ قاجاریه یکی از رستوران‌های تازه تاسیس اما خاص تهران است. کانسپت و ایده اولیه این رستوران بر پایه پیشرفت غذای ایرانی که در دوره قاجاریه اتفاق افتاده است بوده. دوره‌ای که انقلابی در غذا و ذائقه ما ایجاد کرد. در دوره قاجاریه بود که سیب زمینی و پس از آن گوجه فرنگی به ایرانیان معرفی شد. در این دوره بود که مردم برای اولین بار غذا خوردن با قاشق و چنگال را تجربه کردند. در این دوره بود که کباب کوبیده به شکل، ظاهر و مزه امروزی خودش رسید.

مطبخ قاجاریه رستورانی جمع و جور است که از فضای مختصر خود استفاده مفیدی کرده. رستورانی با دکور تلفیقی و چشم نواز، محیطی که همزیستی جذابی از تقابل سبک سنتی و مدرن را به ارمغان آورده. آمبیانس اینجا به شدت گیرا و دلپذیر است، استفاده بجا از رنگ‌های روشن در کنار رنگ آبی فیروزه‌ای، که در لوسترهای شیشه ای اینجا بشدت دلبری می‌کند، دکور مطبخ قاجاریه را متفاوت از اکثر رستوران‌های شهر کرده است. مبلمان‌های با استایل قدیمی اما رنگ و پارچه‌ای به روز، تابلوهایی به سبک نقاشی‌های عصرقاجاری، اما به سبک پاپ آرت، بشقاب و لیوان‌های مسی اما به شکل و ظاهری امروزی. اینجا هنر دوره قاجاریه را در فضای مدرنی تجربه می‌کنید.

مطبخ قاجاریه شربت قاجاریه

همان طور که از دکور و نام این رستوران انتظار می‌رود، سبک غذاهای قاجاریه ایرانی است. اینجا یک مطبخ ایرانی اصیل است که غذاهایش با ظاهری جذاب و بسیار هوس انگیز سرو می‌شود. غذا، پیش غذا، سالاد و نوشیدنی‌های سرد و گرم ستون‌های اصلی منوی مطبخ قاجاریه هستند.

کته کاهو (ته دیگ ترد و جذاب کاهو) همراه با مرغ طهرانی یا کباب ترش اینجا از انتخاب‌های هوشمندانه و لذت بخش برای یک وعده ناهار یا شام دلچسب است. خورش آلو اسفناج، قیمه قجری و کباب کوبیده اینجا هم همیشه جزو پرطفدارهای مطبخ بوده‌اند. یک غذا برای این که وعده بینظیری باشد باید هر پنج حس شما را تحریک کند و به وجد بیاورد. اولین اتفاقی که یک غذا را جذاب میکند نحوه ارائه و گارنیش آن است. در مطبخ قاجاریه غذاها به سبک مدرن شده سنتی ایرانی، در ظروف و سینی‌های مسی با چیدمانی هنرمندانه سرو می‌شود. اینجاست که حتی یک میهمان بشدت گرسنه هم دلش نمی‌آید این چیدمان زیبا را به هم بزند و برای ثبت این لحظه خوشمزه مجبور است دست به موبایل شود یک عکس یهویی از این اتفاق چلویی بگیرد.

مزه یک سیخ بال کبابی و بورانی بادنجان در کنار سالادهای خوش رنگ و لعاب مطبخ قاجاریه آب از دهان آدم راه می‌اندازد. سالاد آنتروکوت با سس خردل، سالاد قاجاری با سس زرشک و سالاد هندی با سس تمرهندی ترکیباتی جذاب و اشتها‌ آور هستند که به اندازه کافی حس بینایی و چشایی شما را از دیدن یک اتفاق زیبا راضی نگه می‌دارد. این غذاها را باید با نوشیدنی خنک میل کرد. انتخاب جذاب در کنار کباب کوبیده قاجاریه می‌تواند یک نوشابه کوکاکولای کمر باریک یا یک لیوان شربت قاجاریه باشد. البته اگر با اپلیکیشن فیدیلیو در این رستوران چک این کنید می توانید نوشیدنی را میهمان قاجاریه باشید.

میهمان نوازی به سبک قجری

رستوران قاجاریه یک انتخاب متفاوت و جذاب است چه برای صرف یک وعده غذایی خوشمزه و جذاب، چه برای یک قرار دو نفره، که بتوان شخص مقابل را تحت تاثیر فضا قرار داد، چه برای یک میهمانی خصوصی ده بیست نفره. بله فضای خاصی که مطبخ قاجاریه خلق کرده بشدت مناسب یک میهمانی خصوصی است، از تولد گرفته تا دورهمیه دوستانه. فضای دنج و مختصر اینجا باعث شده شما بتوانید براحتی رستوران را به بهانه‌های مختلف رزو کنید و از سرویس کامل و مبسوط در محیطی شیک و جذاب لذت خاصی را ببرید. پیشنهاد ما این است که حتما سری به مطبخ قاجاریه بزنید و نظراتتان در مورد این رستوران را با ما در صفحه ویژه این رستوران در سایت و اپلیکشن فیدیلیو به اشتراک بگذارید.

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.