خانه / تاپ / مزایا و معایب گرفتن رزرو در رستوران
گرفتن رزرو در رستوران

مزایا و معایب گرفتن رزرو در رستوران

رزرو،گرفتن یا نگرفتن آن؟ این سوالی است که بسیاری از رستوران‌ها را برای سال‌ها دچار تردید کرده است. برخی از موسسات فقط بر روی رزرو تمرکز کرده‌اند. و به این ترتیب، خیلی شلوغ هستند. آنها هیچ اتاق خالی ندارند. اما بعضی دیگر از رستوران‌ها هیچ گونه رزروی ندارند.

بسیاری هردوی آنها را باهم دارند. هیچ پاسخ درست یا غلطی برای اینکه آیا گرفتن رزرو در رستوران خوب است یا نه وجود ندارد. این به نوع کانسپت رستوران، اندازه سالن ناهارخوری شما و نوع اثرگذاری که شما می‌خواهید بر مشتریان خود داشته باشید، دارد. رزرو اغلب مترادف با ناهارخوری است (اما نه همیشه).

درنهایت آخرین باری که شما برای رستوران خود رزرو ناهار داشتید چه زمانی بوده است؟ به خاطر داشته باشید که تصمیم شما در مورد قبول یا رد رزرو بر نگاه عمومی به رستوران شما تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین در این بخش از مجله فیدیلیو به بررسی معایب و مزایای رزرو در رستوران به طور خلاصه پرداختیم. با ما همراه باشید.

فواید و معایب رزرو رستوران

گرفتن رزرو در رستوران

واضح‌ترین مزیت پذیرفتن رزرو رستوران این است که شما دقیقا می‌دانید که چه تعداد از افراد و در چه زمان‌هایی به غذا نیاز دارند. این به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌ریزی بهتری برای آشپزخانه و تجهیزات مناسب داشته باشید. از طرفی یکی از معایب گرفتن رزرو رستوران این است که شما تعداد ورودی‌هایی که می‌توانید به وسیله آنها فروش خود را افزایش دهید را محدود کرده و بنابراین پتانسیل فروش شما محدود می‌شود. البته می‌توانید این مشکل را به وسیله خالی نگه داشتن تعداد کمی میز برای افرادی که بدون رزرو وارد رستوران می‌شوند، حل کنید.

استفاده از روش Call Ahead Seating

گرفتن رزرو در رستوران

ترجیح اول بسیاری از رستوران‌ها به ویژه رستوران‌های فست کژوال زنجیره‌ای ( fast-casual restaurants نوعی رستوران است که اولین بار در ایالات متحده آمریکا بنیان نهاده شده. این نوع رستوران ارائه دهنده خدمات کامل میز نیست اما متعهد به عرضه غذا با بالاترین کیفیت و تهیه شده از محصولات تازه به صورت روزانه و در حضور مشتری است.) استفاده از روش Call Ahead Seating است. این روش آمیختن رزرو سنتی با مشتریان بدون رزرو قبلی است. به این صورت که یک مشتری به طریقی با رستوران تماس می‌گیرد و سفارش خود را ثبت می‌کند. به این ترتیب زمانی که به رستوران می‌رسد زمان انتظار آن بسیار کوتاه می‌شود.

از گرفتن رزرو بیش از حد اجتناب کنید.

گرفتن رزرو در رستوران

اگر تصمیم گرفتید که رزرو را قبول کنید به تعداد آن توجه کنید. نباید همه میزها را برای رزرو بگذارید. اگرچه این وسوسه برانگیز است که تمام میزها برای جمعه شب پر شوند، در این صورت مطمئن می‌شوید که شب شلوغی پیش رو خواهید داشت. با این حال این فقط دعوت کردن از دردسر است! اگر یک میز دیرتر از زمان مقرر پر شود و یا مهمانان بیش از زمان معمول بمانند، این می‌تواند زنجیره رزروهای رستوران را قطع کرده و یا آن را با اختلال مواجه کند. ناگهان شما با افرادی روبه رو می‌شوید که برای ساعت ۷ میز رزرو کرده‌اند و منتظر هستند. هیچ چیز مشتریان را خشمگین‌تر از انتظار برای رزرو نمی‌کند.

مدیریت رزرو

گرفتن رزرو در رستوران

برای کمک به سازماندهی بهتر رزرو رستوران، سیستم‌های POS مختلفی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند. همچنین بسیاری از سیستم‌های رزرو آنلاین وجود دارد، اینها می‌توانند ارزش بیشتری نسبت به پول پرداختی برای آنها داشته باشند. البته یک نوت بوک قدیمی با یک نمودار دستی نیز می‌تواند کار گشا باشد، درصورتی که فرد مسئول درک درستی از آنچه باید انجام دهد را داشته باشد.

مهم نیست که چه تصمیمی درمورد چگونگی رزرو رستوران گرفته‌اید، باید یک فرد مشخص را برای این پروسه تعیین کنید. اگر فقط یک یا دو نفر مسئول رزرو دارید احتمالا کمتر دچار اشتباهاتی مثل فراموش کردن بعضی از میزهای خالی یا دوبار رزرو شدن یک میز خواهید داشت.

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.