خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / منوی غذایی گلدن گلوب ۲۰۱۸
مراسم گلدن گلوب 2018

منوی غذایی گلدن گلوب ۲۰۱۸

مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ در ژانویه امسال نیز همانند سال‌های گذشته با حواشی بسیار به همراه بود. در گلدن گلوب امسال تمامی‌ مدعوین و سلبریتی‌ها با هماهنگی با یکدیگر و برای اعتراض به خشونت و آزار علیه زنان دنیا لباس‌های سیاه بر تن کرده بودند و خبری از آن همه لباسهای خوش رنگ و لعاب سال‌های پیش نبود. اغلب افراد مشهور از جمله اپرا وینفری نیز سخنرانی خود را به پیرامون همین موضوع اختصاص دادند و همه جانبه اعتراض و حمایت خود را به زنان ابراز کردند.

اما خوشمزه ترین قسمت حواشی‌های گلدن گلوب همیشه منوی غذایی آن است. منوی غذایی گلدن گلوب ۲۰۱۸ مانند سال گذشته به دست آلبریکو تانزانیا سرآشپز معروف هتل هیلتون لس آنجلس و تیمش و به صورت بسیار خاص و ویژه طراحی شده بود. در ادامه این مطلب در بخش دنیای غذا و نوشیدنی در مجله فیدیلیو همراه ما باشید تا با غذاهایی که در گلدن گلوب ۲۰۱۸ سرو شد بیشتر آشنا شوید.

مراسم گلدن گلوب 2018

مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸

گلدن گلوب سال ۲۰۱۸ که در هتل هیلتون بورلی هیلز لس آنجلس برگزار شد منوی غذایی بسیار ویژه ای داشت. سوپر استارهایی از جمله ریس ویترسون، اپرا وینفری و تام هنکس و … همه به مناسبت این مراسم خاص در هتل هیلتون لس آنجلس گرد هم آمده بودند و از منوی غذایی بدون گلوتن و ارگانیک که توسط سرآشپز معروف هتل هیلتون آلبرتو تانزانیا و قناد معروف توماس هنزی تدارک دیده شده بود میل کردند.

مراسم گلدن گلوب 2018

پیش غذای مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸

مهمانان برای پیش غذای خود با یک سالاد خوشمزه شروع کردند. این سالاد از پنیر بوراتای اصل ایتالیایی ( که از ایتالیا آورده شده بود) و تکه‌های کدو و گوجه فرنگی‌های گیلاسی ریز، روغن زیتون و سرکه بالزامیک تهیه شده بود. گل‌های سیر وحشی نیز در بالاترین نقطه سالاد تزئینات نهایی آن را تکمیل می‌کردند.

مراسم گلدن گلوب 2018

غذای اصلی مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸

غذای اصلی که به واقع وسوسه انگیز بود شامل ریساتوی پارمزان ایتالیایی ( نوعی خوراک ایتالیایی از برنج و پنیر و آب گوشت) بود که از تکه‌های لبو و پنیر پارمزان تهیه شده بود و روی آن تکه ای فیله ماهی خاردار تند مدیترانه ای یا همان ماهی بس قرار داشت. در کنار غذا نیز از سبزیجاتی از جمله بروکلی، کدو و زیتون استفاده شده بود. البته افراد گیاه خوار با ریساتوی قارچ و ترافل سیاه پذیرایی شدند.مراسم گلدن گلوب 2018

دسر مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸

برای دسر مهمانان با کرم کارامل با طعم قهوه پذیرایی شدند. در نهایت نیز دسر گرد شکلاتی خوشمزه ای که با یک گلدن گلوب شکلاتی خوشمزه بر روی آن تزئین شده بود آخرین بخش غذاها را تشکیل می‌دادند. آلبریکو در باره انتخاب منو می‌گوید:

اغلب سوپر استارها و ستارگان مشهور از رژیم‌های غذایی سختی پیروی می‌کنند. به همین سبب باید غذاهایی ارائه شوند که در عین خوشمزگی و زیبایی سالم هم باشند. به علاوه برای این افراد خاص باید منوی غذایی به نحوی ارائه شود که در عین حال که با آن آشنا هستند ولی خسته کننده و یک نواخت هم نباشد.

این هم از غذاهای خوشمزه و هوس برانگیز مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ که هر کسی شانس چشیدنش را پیدا نمی‌کند. اما نگران نباشید. شما هم می‌توانید این غذاهای خوشمزه را بچشید. کافیست در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با طرز تهیه نوعی پیش غذای شبیه به منوی غذایی ارائه شده در گلدن گلوب امسال آشنا شوید.

سالاد بوراتا و کدوی کباب شده

مقدار این غذا برای ۶ تا ۸ نفر مناسب است.

زمان آماده سازی ۳۰ دقیقه

زمان طبخ ۳۰ دقیقه

مواد لازم

  • کدو حلوایی پوست کنده شده و خرد شده ۱ عدد
  • سیب زمینی شیرین پوست کنده و خرد شده ۰٫۵ کیلوگرم
  • روغن زیتون طبیعی ۵ قاشق غذاخوری
  • نمک دریایی ۲ قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری
  • سرکه بالزامیک ۳ قاشق غذاخوری
  • سبزیجات مورد نظر ۲۰۰ گرم
  • گوجه فرنگی خوشه ای نصف شده ۱ خوشه
  • روغن خوراکی ۱ فنجان
  • پنیر بوراتای تکه شده ۰٫۵ کیلوگرم
  • پیازچه اسلایس شده نصف فنجان
  • برگ ریحان تازه خرد شده نصف فنجان

طرز تهیه

در ابتدا سینی فر را در طبقه وسط قرار دهید و فر را با دمای ۴۰۰ درجه گرم کنید. اکنون سیب زمینی و کدوهای خرد شده را بر روی یک کاغذ بزرگ آشپزی قرار دهید به گونه ای که در یک لایه قرار گیرند. سپس آن‌ها را به ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون آغشته کنید. اکنون ۱ قاشق چای خوری نمک و نصف قاشق چای خوری فلفل را بر روی آن‌ها بپاشید و به مدت ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید تا بپزد. در طول این مدت یک بار آن‌ها را زیر و رو کنید تا هر دو روی آن‌ها برشته شود. در این مرحله سرکه و مابقی ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون، ۱ قاشق چای خوری نمک و نصف قاشق غذاخوری فلفل را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.

سپس سبزیجات مورد نظر، کدو و سیب زمینی برشته شده، گوجه فرنگی‌ها و در صورت نیاز زیتون را در یک دیس بکشید و روی آن‌ها را با پنیر بوراتا و پیازچه پر کنید. حالا می‌توانید روی آن را با ریحان خرد شده تزئین و نوش جان کنید.

 

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.