خانه / تاپ / هر آنچه که برای مدیریت وب‌سایت رستوران خود به آن نیاز دارید
مدیریت وب‌سایت رستوران

هر آنچه که برای مدیریت وب‌سایت رستوران خود به آن نیاز دارید

قطعا شما به عنوان یک صاحب رستوران با اهمیت تبلیغات و بازاریابی برای کسب و کارتان _از همه راه‌های ممکن- غریبه نیستید. شما جریان ثابتی از مشتریان را به واسطه حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی دارید؛ آیا می‌دانید چگونه می‌توانید مانند سایت‌های Yelp  و  TripAdvisor  بازدید بیشتری داشته باشید؟ این ادعا درست است که بسیاری از رقبای شما، وب‌سایت رستوران خود را دارند؛ پس یک سوال مطرح می‌شود: آیا لازم است برای راه‌های مختلف مدیریت وب‌سایت رستوران خود سرمایه گذاری کنید؟ اجازه دهید هرآنچه برای مدیریت وب‌سایت رستوران به آن نیاز دارید را باهم بررسی کنیم. با این بخش از مجله فیدیلیو همراه باشید.

آیا رستوران‌ها نیاز به وب‌سایت دارند؟

مدیریت وب‌سایت رستوران

به طور خلاصه جواب “بله” است -همه رستوران‌ها باید وب‌سایت ویژه خود را داشته باشند. اما اگر هنوز در این باره مطمئن نیستید، اینجا برخی از مهمترین دلایلی که برای سرمایه گذاری بر روی وب‌سایت رستوران وجود دارد را ارزیابی می‌کنیم.

۱-وب‌سایت مشتریان جدید را جذب کرده و در مورد رستوران شما  اطلاع رسانی می‌کند

شاید واضح‌ترین دلیل برای اینکه چرا وب‌سایت رستوران مفید است، این باشد که از طریق موتو جستجو مشتریان جدید را به کسب و کارتان جذب می‌کنید. اجازه‌دهید مشتری‌ها در خانه نشسته و” رستوران‌های تهران” را به صورت آنلاین جستجو کنند.

مدیریت وب‌سایت رستوران

اگر شما یک وب سایت رستوران نداشته نباشید در هیچ قسمتی از گوگل و یاهو دیده نخواهید شد. درحالی که سیل مشتریان بالقوه، بدون توقف وب‌سایت رستوران‌ها را توسط موتور جستجو، پیدا می‌کنند. با داشتن یک وب‌سایت از این طریق شما راهی ایجاد می‌کنید تا مشتریان جدید بتوانند رستوران شما را پیدا کرده و سایر صفحات اجتماعی شما را ببینند و در نهایت به سوی محل رستوران شما حرکت کنند. به خاطر داشته باشید که قراردادن همه تخم‌مرغ‌های خود در یک سبد، هرگز یک ایده هوشمندانه نیست؛ به خصوص وقتی که تلاش می‌کنید تا فروش خود را افزایش داده و کسب و کارتان را ارتقا دهید.

۲-وب‌سایت اطلاعات ضروری رستوران شما را به نمایش می‌گذارد

یکی از مهمترین دلایل داشتن وب‌سایت رستوران، به اشتراک گذاری اطلاعات ضروری برای مشتریان موجود و مشتریان بالقوه است. که شامل ساعات کاری رستوران شما، منو و سایر اطلاعاتی است که شما تمایل دارید آنها را منتشر کنید.

مدیریت وب‌سایت رستوران

وقتی که وب‌سایت خود را به درستی راه اندازی کردید، مشتریان می‌توانند جستجوهای ساده‌ای مانند “نام رستوران شما” + “ساعات کاری” را در موتور جستجوی خود انتخاب کرده و در مورد زمان باز بودن رستوران شما اطلاع پیدا کنند. این بسیار سریع‌تر و راحت‌تر از پاسخ دادن مستقیم رستوران شما به آنهاست. به خصوص اگر یک مشتری بالقوه در خارج از ساعات کاری شما علاقه‌مند به دانستن اطلاعاتی از این قبیل باشد.

۳-وب سایت به افزایش مخاطبان محلی شما کمک می‌کند

بازاریابی رستوران می‌تواند بیشترین هزینه را برای شما داشته باشد، اگر به درستی مدیریت نشود. همواره به یاد داشته باشید: با سرمایه‌ گذاری در یک وب‌سایت، شما بر روی یک ابزار تبلیغاتی قابل اعتماد و طولانی مدت سرمایه گذاری می‌کنید.

۴-وب سایت به شما کمک می‌کند که در رقابت پیش‌رو باشید

مدیریت وب‌سایت رستوران

اگر در رقابت همه تخم‌مرغ‌ها را در سبد رسانه‌های اجتماعی قرار داده و وب‌سایتی برای رستوران خود نداشته باشید، طی کردن مسیر موفقیت کمی دشوار خواهد بود. سرمایه گذاری بر روی وب‌سایت بهترین روش برای گرفتن تمام ترافیک موتورهای جستجو است؛ در نتیجه شما بیشترین فرصت را برای فروش و همچنین افزایش مشتری‌ خواهید داشت.

آیا باید وب‌سایت رستوران خود را بسازید و شخصا آن را مدیریت کنید؟

اکنون که ما تمام مزایای داشتن وب‌سایت رستوران را پوشش داده‌ایم، زمان تصمیم‌گیری است:

مدیریت شخصی وب‌سایت‌تان بهتر است؟ یا باید اداره آن را به یک منبع حرفه‌ای بیرونی بسپارید؟ به سوالات زیر پاسخ دهید، اینها به یافتن پاسخ شما کمک می‌کنند:

سوال اول-آیا صرفه هزینه برای شما یک فاکتور مهم است؟

معمولا اولین فاکتوری که افراد در نظر می‌گیرند میزان هزینه‌ای است که برای توسعه و مدیریت وب‌سایت خود می‌توانند صرف کنند. اگر بودجه‌ای که برای بازاریابی در نظر گرفته‌اید شامل تدارکات مورد نیاز برای اداره وب‌سایت نمی‌شود و یا امکان صرف هزینه برای استخدام یک شرکت بازاریابی دیجیتال برای ساخت وب‌سایت خود را ندارید، مدیریت وب‌سایت رستوران‌تان را شخصا به عهده بگیرید.

مدیریت وب‌سایت رستوران

اگر در ساخت و طراحی وب‌سایت مبتدی هستید، جای نگرانی نیست. خوشبختانه افراد زیادی در اصناف مختلف به دنبال ساخت یک وب‌سایت برای کسب و کار خود هستند به همین دلیل سایت‌هایی نظیر wix ، wordpress ،  SquareSpace و GoDaddy  وجود دارند. این سازندگان وب‌سایت گزینه‌های محبوبی برای مبتدیان هستند. اما تازه‌کارها معمولا محدود به استفاده از تم‌هایی هستند که این سایت‌ها به صورت پیش‌فرض ارائه می‌دهند. در نهایت با اینکه هزاران نفر از آنها استفاده می‌کنند، کمی دشوار است که بدون کمک یک توسعه دهنده با تجربه و یا یک شرکت رسانه‌های دیجیتالی بتوانید وب‌سایت خود را بسازید.

سوال دوم-آیا زمان کافی برای به روز رسانی محتوای وب‌سایت خود دارید؟

ساخت و اجرای سایت، تنها نیمی از کار است. هنگامی که وب‌سایت شما فعال است، به روز رسانی محتوای آن یک کار همیشگی‌ست .هر وقت منوی خود را تغییر دهید، ساعات کاری خود را بطور فصلی تغییر دهید، یک رویداد را میزبانی کنید یا قصد تبلیغ داشته باشید، باید مطمئن شوید که تمام آنها در وب‌سایت شما منعکس شده‌اند. به این ترتیب مشتریان می‌توانند به روز باشند. اگر زمان کافی یا مهارت لازم برای به روز نگه داشتن وب‌سایت خود را ندارید بهتر است اداره آن را به فرد دیگری بسپارید. در غیر این صورت مدیریت آن توسط خودتان به وب‌سایت شما آسیب خواهد زد.

مدیریت وب‌سایت رستوران

همچنین می‌توانید از منابع زیر برای ساخت محتوای مورد نظرتان کمک بگیرید. اگر می‌خواهید اداره وب‌سایت‌تان را از خانه دنبال کنید این منابع را امتحان کنید:

برای نوشتن محتوا : State of Writing و Boom Essays

برای گرافیک و طراحی: Canva و Venngag

سوال سوم-چقدر با سئو (SEO) آشنا هستید؟

سئو ابزاری برای بهینه‌سازی موتور جستجو است. این یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که برای قالب بندی محتوا و ساختار وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود تا زمانی که افراد جستجویی در گوگل انجام می‌دهند وبسایت شما یکی از نتایج بالا باشد. بنابراین وقتی وب‌سایت شما در بالاترین قسمت صفحه نتایج نشان داده شود، احتمالا مشتریان بیشتری خواهید داشت.

مدیریت وب‌سایت رستوران

اگر این اولین بار است که چگونگی تنظیم وب‌سایت خود را برای نمایش در صفحه نتایج یاد می‌گیرید باید به شما بگویم که این تصادفی به‌دست نمی‌آید. باید به دنبال استخدام یک سئوکار حرفه‌ای باشید. همچنین اگر می‌خواهید موارد خاصی را در جستجو وب‌سایت خود در جستجوگرها رعایت کنید می‌توانید از ابزارهایی مثل Essaypro استفاده کرده تا مطمئن شوید که سایت شما برای بهترین عملکرد ممکن در جستجوی بهینه آماده است.

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.