خانه / دسته‌بندی نشده / آشتی با طبیعت با قهوه‌های نسپرسو
محصولات قابل بازیافت

آشتی با طبیعت با قهوه‌های نسپرسو

محصولات قابل بازیافت در طبیعت طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارند. امروزه اغلب افراد از نقش موثری که این محصولات در کم‌تر آسیب رساندن به طبیعت دارند مطلع هستند و به همین سبب استقبال بیشتری از این محصولات می‌کنند. در همین راستا کمپانی‌های مختلف دنیا نیز در رقابت با یکدیگر درصدد تهیه محصولاتی با قابلیت بازیافت بیشتر برآمده‌اند.

کمپ‍انی قهوه نسپرسو نیز از این بازار رقابت عقب نمانده است و در اقدامی جالب و در راستای کمک به طبیعت درصدد ایجاد طرحی برای بازیافت کپسول‌های قهوه خود برآمده است. مشتریان این برند مشهور در انگلستان از هم اینک می‌توانند با مراجعه به وبسایت کمپانی و آشنایی با راه‌های گوناگون بازیافت این برند در طرح بازیافت این برند مشارکت کنند. در ادامه این مطلب در سوشیال بار در مجله فیدیلیو همراه ما باشید.

محصولات قابل بازیافت نسپرسو

مسئولیت پذیری یعنی بازیافت پذیری. این شعار اصلی نسپرسو در راستای این طرح همساز با طبیعت است که به تازگی توسط این کمپانی اجرا شده است. با افزودن کپسول قابل بازیافت نسپرسو به مراسم سرو قهوه، نوشیدن قهوه نه تنها مزه خوبی می‌دهد بلکه احساس خوشایندی نیز ایجاد می‌کند. در پستی که به تازگی در اینستاگرام رسمی نسپرسو منتشر شده است نوشته شده:

آیا می‌دانستید کپسول‌های قهوه شما قابل بازیافت‌ هستند؟

طبق اظهارات نسپرسو این کمپانی همیشه در جستجوی راهی در جهت متفاوت بودن است. و به همین سبب هم اکنون تصمیم دارد مسئولیت‌های شغلی خود را نیز متفاوت ایفا کند. اغلب کپسول‌های قهوه که توسط کمپانی‌های مختلف تهیه می‌شوند از ترکیبی از پلاستیک و گاهی اوقات فویل درست می‌شوند که پروسه بازیافت آن‌ها را متفاوت می‌کند. البته باقی‌مانده قهوه در کپسول‌ها نیز در مشکل شدن بازیافت نقش بسزایی دارد.

اما کمپانی نسپرسو با تهیه کپسول‌های آلومینیومی نه تنها در بازیافت کپسول‌ها کمک شایانی کرده است بلکه به گفته این کمپانی جنس آلومینیومی کپسول‌ها در تازه‌تر ماندن قهوه‌ها نیز کمک شایانی کرده است.

راه‌های تحویل بسته‌های بازیافت

نسپرسو برای احقاق طرح محصولات قابل بازیافت خود راه‌های گوناگونی را پیش پای مشتریان خود قرار داده است. مشتریان این برند مشهور برای بازیافت کپسول‌ها می توانند با شماره مخصوص بازیافت کمپانی تماس حاصل کنند و کپسول‌های خود را به بخش مخصوص بازیافت تحویل دهند. همچنین هواداران این برند معروف می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه نسپرسو و یا مرکز بازیافت، کپسول‌های خود را تحویل دهند. به گفته این کمپانی ۹۰% مشتریان این برند در نزدیکی محل سکونت خود غرفه بازیافت دارند.

راه دیگری که نسپرسو در اختیار مشتریان خود قرار داده است جمع آوری کپسول‌ها در یک بسته و تحویل آن به مامور اداره پست در زمان مراجعه بعدی آن‌ها درب منزل است. به علاوه مشتریان نسپرسو می‌توانند با مراجعه به وبسایت این کمپانی از نزدیک‌ترین غرفه بازیافت به محل سکونت خود نیز آگاه شوند. طبق اظهارات نسپرسو این اقدام در جهت خواسته‌های مشتریان این برند معروف در راستای بازیافتی بودن بیشتر جنس کپسول‌ها صورت گرفته است.

البته مشتریان این برند نیز از این طرح استقبال خوبی کرده‌اند. طبق گفته این کمپانی هر روز به تعداد محصولاتی که برای بازیافت به کمپانی ارسال می‌شوند افزوده می‌شود.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.