خانه / کافه و رستوران / لیوینگ روم کافه، فرانسوی ترین کافه تهران
لیئینگ روم منظره

لیوینگ روم کافه، فرانسوی ترین کافه تهران

چند سالی می‌شود که در بامیک سنتر خیابان زعفرانیه کافه‌ای مشغول به کار است که حضور در آن به شما حس و حال بودن در  سالن نشیمن یک خانه با طراحی جذاب را می‌دهد و با منوی متنوع خود به لحظه‌های زندگی شما طعم خوشی می‌بخشد. با مجله فیدیلیو همراه باشید تا شما را با لیوینگ روم کافه، کافه‌ای با سبک فرانسوی آشنا کنیم.

مزون (خانه) فرانسوی

چیدمان و طراحی داخلی لیوینگ روم کافه، از میز و صندلی‌، کاناپه، وسایل تزئینی و شومینه همه و همه وام دار سبک فرانسوی هستند. از در که وارد شوید ابتدا یک کاناپه بسیار بزرگ با تعدای کوسن به چشمتان می‌خورد که در بالا سر آن پنجره‌ای بزرگ  با چشم اندازی زیبا رو به درختان خیابان زعفرانیه و سعد آباد وجود دارد. پس از ورود در سمت چپ شما تلویزیون و قفسه‌های دیواری و در سمت راست شما هم شومینه‌ای که در بالای آن مجسمه‌ای با طرحی خاص، مجسمه‌ای شاخ‌دار، و تعدادی میز و صندلی قرار دارد. به سمت سالن لیوینگ روم که بروید میزهای بزرگ‌تر به چشمتان می‌آید و آینه‌ای قدی با طرحی پست مدرن که روی آن نقاشی شده است و درست روبه روی بزرگ‌ترین میز این کافه نصب شده‌است. تمامی وسایل و چیدمان به گونه‌ای با هم همخوانی دارند تا تداعی بخش یک اتاق نشیمن زیبا باشند.

خوراک ذهن و غذای روح

کافه و کافه نشینی فقط و فقط برای دورهمی یا نوشیدن چای و قهوه و خوردن میان وعده نیست، می‌توان به هدف مطالعه سری به کافه زد و در کنار آن چای و قهوه‌ای هم نوشید. خوراک روح و ذهنم از آن مواردی است که باید در برنامه هفتگی خود قرار داد. روی یک سری از میزهای لیوینگ روم کافه هم تعدادی مجله و کتاب گذاشته‌اند، نه برای دکور، برای مطالعه. پس می‌توانید در زمان حضورتان در اینجا به فراخور علاقه خود کتاب و مجله‌ای بردارید و چند صفحه‌ای هم کتاب بخوانید.

منوای با لهجه فرانسوی

لیوینگ روم

بسته به زمان و یا مدتی که در لیوینگ روم حضور دارید ممکن است صدای تخته کاری، تفت دادن مواد غذایی و یا صدای فشار هوای دستگاه اسپرسو ساز به گوشتان بخورد، این صداها حس زندگی و در جریان بودن را به شما منتقل می‌کند. باتوجه به سبک کاری لیوینگ روم که فرانسوی است، اکثر گزینه‌های منو هم آیتم‌های فرانسوی و بین المللی است.

هر کافه صاحب سبکی قطعا باید منوی‌ و یا آیتم مخصوص به خود را داشته باشد تا آن را از دیگر رقبا متمایز کند. در لیوینگ روم هم علاوه بر نوشیدنی های سرد و گرم متنوعی که سرو می‌شود منوی صبحانه پر و پیمانی هم وجود دارد. وافل بلژیکی با چیدمان و طراحی خلاقانه، اگ بندیکت‌های ویژه‌ای که هم برای صبحانه خوب است و هم برای میان وعده. طراحی بشقاب های لیوینگ روم نشان می‌دهد که سرآشپز آن به اصول کالیناری آرت (یا هنر طراحی غذا و چیدمان بشقاب) آشنایی دارد و هر بشقابی یا لیوانی که از آشپزخانه لیوینگ روم بیرون می‌آید زیبا و خلاقانه طراحی شده‌است.

از دیگر نکاتی که جدیدا در کافه‌هایی با استاندارد بالا مشاهده می‌شود استفاده از کیک و شیرینی‌های خانه پز است. در لیوینگ روم هم تمامی کیک‌ها به صورت خانگی و با دستور پخت مخصوص لیوینگ روم تهیه می‌شود. در کل لیوینگ روم منوی متنوعی دارد و ممکن است در انتخاب دچار مشکل شوید شما می توانید با خیال راحت از میزبانان این کافه کمک بخواهید و مطمئن باشید آن ها هم با حوصله و روی باز راهنمای شما خواهند بود.

لیوینگ روم رفتن به اتاق نشیمن

لیوینگ روم در مجموع هارمونی خاص خودش را دارد و یک کافه دارای سبک است. این کافه چند سالی است که مشغول به فعالیت بوده و در حدود دو سالی است که با مدیریت خانم پناهی اداره می‌شود. اگر انتقاد و یا نکته‌ای برای پیشنهاد داشتید حتما با لیوینگ رومی‌ها در میان بگذارید تا بتوانند کیفیت خود را در گذر زمان حفظ کنند. این کیفیت ثابت باعث می‌شود شما همواره به لیوینگ روم به چشم کافه‌ای استاندارد چه برای قرارهای دو نفره، میتینگ‌های کاری دورهمی و یا حتی تکی رفتن برای مطالعه بیاندیشید.

منو و آدرس لیوینگ روم را از اینجا ببینید

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.