خانه / تاپ / راهکار های مقابله با فوبیای تماس صوتی یا تصویری

راهکار های مقابله با فوبیای تماس صوتی یا تصویری

حتما شما هم تا به حال با افرادی برخورد کرده‌اید که به هر راهی متوسل می شوند تا از تماس صوتی یا تصویری اجتناب بکنند. حال جالب است بدانید، راهکارهایی برای رهایی از این مشکل وجود دارد که شاید شما از آن آگاهی نداشته باشید. به همین دلیل در این مقاله از مجله فیدیلیو تصمیم گرفتیم اطلاعاتی در مورد راهکارهای مناسب 

علت اصلی اجتناب از تماس صوتی یا تصویری تصویری چیست؟

بسیاری از ما با ترس های غیر منطقی در زندگی شخصی خود برخورد کرده‌ایم. ترس هایی که گاهی موجب آزار و خجالت ما می شوند. ولی در اکثر مواقع وقتی نام فوبیا بر ترس درونی خود می گذاریم، انگار دلیلی بر اضطراب بی چون و چرای خود یافته‌ایم و نفس راحتی بخاطر کم شدن نگاه های همراه با تمسخر اطرافیانمان می کشیم. چرا که همه افراد جامعه پذیرفته اند که مثلا برخی  فوبیای ارتفاع زیاد دارند و یا بسیاری از دیدن عنکبوت می ترسند.

نکته قابل توجه این است که دلیل اجتناب از برقراری تماس صوتی و تماس تصویری نیز به همین علت بوده و ریشه روان شناختی دارد. دلیل آن وجود اضطراب اجتماعی در فرد است. اکثر این افراد ارسال پیام یا تکست را نسبت به تماس صوتی یا تصویری ترجیح میدهند. البته این به این معنی نیست که تمامی افراد با این فوبیا، دچار اضطراب اجتماعی هستند بلکه این یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار است و افراد برای رهایی از آن پیش از هر چیزی نیاز به پذیرش دوستان و آشنایان خود دارند.

تماس صوتی یا تصویری

باورها و افکاری که سبب اضطراب اجتماعی میشود:

  • ترس از اشتباه : در تماس صوتی یا تصویری امکان تصحیح یا مرتب کردن افکار نیست و این امر باعث میشود اکثر افراد با ارسال تکست علاقه بیشتری داشته باشند.
  • ترس از قضاوت شدن: برخی با ترس از پذیرفته نشدن لحن صدا یا قابل قبول نبودن محتوای کلامشان یا تن صدا ، از پذیرش تماس صوتی یا تصویری اجتناب میکنند.
  • جلوگیری از اتلاف زمان: برخی اعتقاد دارند ارسال پیام کوتاه میتواند آنها را سریعتر به خواسته هایشان برساند و زمان صرف احوالپرسی و گپ زدن نمیشود.

تماس صوتی یا تصویری

پذیرش این افراد از چه طریقی ممکن است؟

برقراری تماس صوتی یا تصویری برای اکثر افراد امری رایج است که در زندگی روزمره تجربه می کنند و برای همین، نگاه آن ها به کسانی که از این فوبیا رنج می برند، نگاهی تمسخر آمیز است. اما اگر به این مسئله این گونه نگاه کنند که شاید ترس از ارتفاع آن ها نیز برای کسی که فوبیای برقراری تماس دارد، امری تمسخر آمیز باشد. به راحتی می توانند با این مسئله کنار بیایند. قدم اول برای زندگی راحت‌تر ، پذیرش بود که در مورد آن صحبت کردیم. حال در قدم بعدی نیاز است که این مشکل را جدی بگیرید و از کمک یک روان درمانگر استفاده کنید. چرا که استفاده از تلفن یکی از ملزومات زندگی انسان های مدرن است و جلسات روان درمانی تا حدی به شما کمک می کند تا این مشکل حل شود. 

برخی راهکارهای کلیدی برای اجتناب از ترس برقراری تتماس صوتی یا تصویری:

در تماس صوتی یا تصویری اغلب اوقات صدای زنگ تلفن همراه موجب استرس می شود. به عنوان اولین راه کار  پیشنهاد می شود که یکی از موسیقی های مورد علاقه خود و یا موسیقی آرامش بخش برای صدای زنگ تلفن همراه خود استفاده کنند.

دورمین راه کار ،برقراری تماس صوتی به صورت مداوم  است ، زیرا اغلب اوقات می تواند راه حلی کلیدی برای رهایی از این مشکل باشد.از طرفی بهتر است، این افراد شغلی را انتخاب بکنند که نیازمند ارتباط تلفنی به صورت مداوم باشد. چرا که رویارویی مداوم و اجباری با این مسئله می تواند باعث فراموشی اضطراب شود.

آخرین راهکار:

تماس صوتی یا تصویری

این است که  سعی کنند در محیط های شلوغ قرار بگیرند. به این معنی که ترس از مورد توجه قرار گرفتن برای آن ها از بین برود. همین مسئله موجب می شود آن ها از مورد توجه قرار گرفتن در هنگام تماس تلفنی کمتر از پیش بهراسند و برقراری تماس صوتی و تصویری برایشان آسان‌تر شود.

 

درباره safoora makhmalbaf