خانه / کلینیک غذا / بشقاب سبز / فواید چلغوز را می‌شناسید؟ این یک درمان زمستانی باورنکردنی‌ست!

فواید چلغوز را می‌شناسید؟ این یک درمان زمستانی باورنکردنی‌ست!

فواید چلغوز یا دانه کاج، باعث شده تا این خوراکی مورد علاقه من در بین همه آجیل‌ها باشد؛ به خصوص در این زمان از سال، وقتی که هوا سرد است، آنها می‌توانند شما را گرم نگه دارند. آنها نه تنها فوق‌العاده خوشمزه ‌اند، بلکه دارای فواید سلامتی بسیاری نیز هستند. با معرفی فواید چلغوز در این مطلب از مجله فیدیلیو همراه باشید.

فواید چلغوز یا دانه کاج خوراکی

چلغوز به حفظ سلامت هورمون‌ها کمک می‌کند، زیرا سرشار از روی است. روی باعث بهبود عملکرد بدن شده و فعالیت حدود ۱۰۰ آنزیم را افزایش می‌دهد.

آنها منبع غنی منیزیم هستند. منیزیم به کاهش اضطراب، استرس و افسردگی کمک می‌کند. این آجیل‌حیاتی، بدن را آرام کرده و باعث بهبود خواب و حافظه می‌شود.

معرفی فواید چلغوز یا دانه کاج خوراکی

چلغوز غنی از آهن است و بدن شما را در حمل و نقل و ذخیره اکسیژن یاری می‌کند. علاوه بر این، آنها برای سلامت مغز نیز عالی هستند.

چربی‌های اشباع نشده موجود در دانه کاج خوراکی، به بهبود عملکرد انسولین کمک می‌کند. هنگامی که چلغوز به عنوان بخشی از وعده غذایی خورده می‌شود، می‌تواند شاخص کل قند خون را کاهش دهد. این خبر خوبی برای افراد دیابتی است.

دانه کاج خوراکی برای رژیم‌های غذایی عالی هستند. تعداد معدودی از این دانه‌ها در مدیریت وزن کمک می‌کنند. اسید پینولنیک موجود در چلغوز، روده را تحریک می‌کند تا هورمون خاصی تولید کند که باعث خاموش شدن “حالت گرسنگی” مغز شود.

معرفی فواید چلغوز یا دانه کاج خوراکی

آجیل کاج سرشار از چربی‌های سالم، فیبر، استرول‌های گیاهی، آرژنین، آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برا محافظت از قلب است.

آنتی اکسیدان موجود در دانه کاج خوراکی روند پیری را کند کرده و باعث می‌شود جوان‌تر به نظر برسید.

در پایان اینکه از آنجا که چلغوز سرشار از ویتامین A و لوتئین است، مصرف آن به طور مرتب موجب تقویت بینایی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

فواید منیزیم و منابع غنی آن را بشناسم، همه چیز درباره منیزیم
چگونه برخی خوراکی‌ها به ترک سیگار کمک می‌کنند؟
آشنایی با رژیم پالئو و غذا خوردن به سبک اجداد انسان

 

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.