خانه / تاپ / شیر شتر بنوشید و از فواید سلامتی فوق‌العاده آن بهرمند شوید
فواید بی شمار شیر شتر بر سلامتی انسان

شیر شتر بنوشید و از فواید سلامتی فوق‌العاده آن بهرمند شوید

شیر شتر بخشی از رژیم غذایی سنتی برای بعضی از جمعیت‌های عشایر در طول تاریخ بوده‌است. این ماده ارزشمند اخیرا به عنوان یک غذای مغذی و موثر بر سلامتی در کشورهای توسعه یافته مورد توجه قرار گرفته‌است. با مجله فیدیلیو همراه باشید.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به لاکتوز و شیر گاو آلرژی دارند شیر شتر را بهتر تحمل می‌کنند. همچنین ممکن است قند خون را کاهش داده، ایمنی را تقویت کرده و به بهبود برخی از شرایط رفتاری و عصبی مانند اوتیسم کمک کند.

فواید شیر شتر بر سلامتی

فواید شیر شتر بر سلامتی

شیر شتر دارای ترکیب غذایی مشابه شیر گاو است؛ اما چربی اشباع شده کمتر، چربی اشباع نشده و مقادیر بیشتری از چندین ویتامین و مواد معدنی را فراهم می‌کند.

این ممکن است انتخاب بهتری برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت به شیر گاو باشد. بعلاوه، ممکن است دارای خاصیت ضد اسهال باشد.

شیر شتر قند خون را کاهش داده و حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد. خصوصاً در مورد افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ و نوع ۲٫

فواید شیر شتر ، بهبود حساسیت انسولین

این ماده غذایی ارزشمند حاوی لاکتوفرین، ایمونوگلوبولین‌ها و پروتئین آب پنیر شتر است که عامل توانایی در مبارزه با ارگانیسم‌ها و تقویت ایمنی‌ست.

شیر شتر ممکن است به بهبود برخی از شرایط رفتاری و عصبی، مانند اوتیسم و همچنین بیماری‌های عصبی مانند پارکینسون و آلزایمر کمک کند.

فواید شیر شتر ، کمک به بهبود آلزایمر

سخن آخر

اگرچه شیر شتر فواید زیادی را ارائه می‌دهد،اما دارای برخی مشکلات نیز هست:

از جمله اینکه نسبت به شیر گاو بسیار گران تر است. از طرفی با توجه به اینکه به صورت حام و تصفیه نشده فروخته می‌شود، ممکن است برخی عوارض برای سلامتی را در پی داشته‌باشد. بنابراین لازم است که آن را از مراکز معتبر خریداری کنید.

 

بیشتر بخوانید:

خواص جعفری شما را شگفت‌زده خواهدکرد!
فواید منیزیم و منابع غنی آن را بشناسم، همه چیز درباره منیزیم
خواص سیر و اثرات معجزه آسای آن از گذشته تا کنون
با این مواد غذایی به جنگ آنفولانزا بروید
دَه ترکیب گیاهی مفید که تاکنون نمی‌دانستید

 

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.