خانه / آشپزخانه من / دستکش ظرفشویی و فواید آن
دستکش ظرفشویی

دستکش ظرفشویی و فواید آن

دستکش ظرفشویی و فواید استفاده از آن برای بسیاری از افراد غیر قابل قبول است. البته خیلی از افراد نیز بدون هیچ دلیل خاصی هیچ وقت برای شستن طرف‌ها از آن استفاده نمی‌کنند. من فکر می‌کنم این موضوع به این دلیل باشد که اکثر مادران ما نیز از آن استفاده نمی‌کردند و ما نیز بالطبع به این موضوع عادت نکردیم. البته قبول دارم که ترک عادت بسیار سخت است. اما امروزه افرادی که زیاد آشپزی می‌کنند و به نظافت اهمیت دو چندان می‌دهند حتی برای شستن یک عدد ظرف نیز حتما از دستکش استفاده می‌کنند.

چندی پیش من که تا کنون و طبق عادت هنگام شستن ظروف از دستکش استفاده نمی‌کردم تصمیم گرفتم بر این عادت خود چیره شوم و البته پس از یک هفته استفاده از آن به نتایج جالبی نیز دست یافتم که در این مقاله با شما به اشتراک می‌گذارم. در ادامه این مطلب از مجله فیدیلیو همراه ما باشید تا با فواید استفاده از دستکش ظرفشویی بیشتر آشنا شوید.

استفاده آسان از دستکش ظرفشویی

به عقیده من یکی از علت‌هایی که بسیاری از افراد را به اجتناب از مصرف دستکش وادار می‌کند سخت بودن پوشیدن و در آوردن آن‌هاست. من همیشه فکر می‌کردم پوشیدن آن مانند لاتکس پزشکی سخت و زمان بر است و استفاده از این دستیارهای راحت و رنگی را سخت می‌پنداشتم در حالی که اصلا این گونه نیست.

لذت شستن ظروف با دستکش ظرفشویی

زدودن باقی مانده غذاها از روی ظروف بدون دستکش واقعا انزجارآور است. به خصوص تخم مرغی که به ماهی تابه چسبیده یا برنجی که ته قابلمه گلوله شده و حتی گوشت‌هایی که به کناره‌های گریل می‌چسبند وقتی در آب خیس می‌خورند به واقع چندش آورند. وقتی بدون دستکش ظرف‌ها را می‌شوریم تکه‌های غذا به زیر ناخن‌هایمان می‌روند و منظره زشتی را به وجود می‌آورند. به علاوه برای تمیز کردن ناخن‌هایمان باید زمان و هزینه ای بسیار بیشتری صرف کنیم. در حالی که با استفاده از دستکش دیگر در این موقعیت انزجار آور قرار نمی‌گیرید. به علاوه همیشه دست‌ها و ناخن‌های زیبایی خواهید داشت که بدون استفاده از آن امکان پذیر نمی‌باشد.

دستکش ها ضد حرارتند

هنگام شستن ظروف هرچه قدر آب داغ تر باشد زدودن لکه‌ها و چربی‌ها از روی آن‌ها راحت تر است. استفاده از دستکش در حین شستن ظروف برایتان این امکان را فراهم می‌کند که از آب داغ تری استفاده کنید. البته این تمام ماجرا نیست. هنگامی‌ که از دستکش استفاده می‌کنید به راحتی می‌توانید گوشه‌های گاز را تمیز کنید بدون این که نگران سوزاندن دستتان توسط حرارت گاز تازه خاموش شده باشید.

ضدیت با سرعت

شاید بسیاری از افراد نگران باشند که استفاده از دستکش سرعت عمل آن‌ها را بگیرد. شاید با خودتان فکر کنید ممکن است لیوان‌های بلوری از دست شما سر بخورند و یا نتوانید چنگال کوچکی که در آب غوطه ور است را به راحتی بگیرید. در صورتی که با وجود شیارهای روی دستکش اصلا این چنین نیست.

کارکردن با دستکش ظرفشویی

نظافت بیشتر با دستکش

با این وجود که استفاده از دستکش ظرفشویی برای نظافت بقیه قسمت‌های منزل توصیه نمی‌شود اما استفاده از آن‌ها سبب فعالیت بیشتر شما می‌شود. به عنوان مثال وقتی آن ها را دستتان می‌کنید ممکن است دوست داشته باشید شیشه‌های مربا را نیز تمیز کنید یا داخل یخچال را بشورید و یا دستی به گرد و غبار صندلی‌های غذاخوری بکشید. در کل شاید از ظرف شستن بیزار نباشید اما به هر حال استفاده از آن می‌تواند این کار را بسیار خوشایندتر کند. و اگر تمام چیزی که برای این کار نیاز دارید یک جفت دستکش ارزان است که در هر مغازه ای پیدا می‌شود به نظر من که ارزشش را دارد.

 

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.