خانه / کافه و رستوران / فستیز، همبرگر تند و تیز!
فستیز

فستیز، همبرگر تند و تیز!

تصور کنید خیابانی را که پر از ماشین‌های عضلانی آمریکایی باشد. همون آمریکایی‌های قدیمی را می‌گویم. همونایی که هیچ صدایی مانند صدای یه نیش گاز آن‌ها نیست. پونتیاک، باراکودا، چلنجر، کامارو و… . حالا تصور کنید این عزیزان دل صاحب پاتوقی باشند در یکی از خیابان‌های شاخِ تهران. جایی که صاحبانشان برای سیر کردن شکم دور هم جمع شوند و آن‌ها هم برای دل‌ربایی از عابران و رهگذران. اینجاست که به قول معروف باید گفت: هَی وایِ من!

رفتن به فست فودی که شبیه به نمایشگاه اتومبیل‌های قدیمی ‌باشد قطعا جذابیت‌های فراوانی دارد.  فستیز که از اواخر شهریور ماه در سعادت آباد افتتاح شده یکی از هیجان انگیز‌ترین فست فودهایی است که قطعا رضایت ماشین بازها را فراهم خواهد کرد.  دیدن ماشینی که نصفش از دیوار بیرون زده باشد اتفاقی است که در هر فست فودی نمی‌توان به تماشای آن نشست! پس با این گزارش مجله فیدیلیو از این فست‌فود همراه باشید.

شکل گیری فستیز

فستیزمهران زینعلی مدیر فستیز در مورد شروع فعالیتش می‌گوید: علاقه‌مندی من به ماشین از حدود 5 سالگی شکل گرفت. از 4 سال پیش زمانی که قصد شروع این کار را داشتم صرفا با ایده خودم شروع کردم. دنبال به وجود آوردن پاتوقی برای ماشین باز‌ها بودم و این را می‌دانستم که ماشین باز‌ها در محیط شهری لوکیشن خاصی را ندارند که مطابق سلیقه شان باشد و غالبا به اطراف تهران می‌روند. به مرور بررسی‌هایی انجام دادم که به چه شکل می‌توانم ماشین‌های ضایعاتی را پیدا کنم. عده‌ای فکر می‌کنند که من از ماشین‌های قدیمی ‌استفاده کرده‌ام. در این باره باید توضیح بدهم که تمام ماشین‌های استفاده شده در فستیز ماشین‌های ضایعاتی بودند که تنها کاربردشان ذوب کردن آنها و استفاده از آهن شان بود. مثلا پونتیاکی که مورد استفاده قرار داده‌ایم و یا دیگر ماشین‌ها هر کدام از گوشه‌ای پیدا شده‌اند.

هر ماشینی را بنا بر شخصیتش انتخاب کردیم. مثلا بیتل ماشینی است که خانم‌ها علاقه بیشتری به آن دارند.  طبق مطالعات و بررسی‌هایی که در مورد خودرو‌ها داشتم، پشت یا همان صندوق عقب هر ماشینی شخصیت یک ماشین را از دیگر ماشین‌ها متمایز می‌کند و اگر زیبا نباشد زیبایی کل ماشین زیر سوال می‌رود.

بررسی ذائقه‌های مختلف

فستیزبرای حدود 6 ماه رستوران‌های تهران را از جنوب تا شمال بررسی کردم تا بتوانم به ذائقه مردم بیشتر پی‌ببرم. ما در اینجا برخلاف بسیاری از فست فودهای تهران از گوشت‌های تازه به چای گوشت‌های یخی استفاده می‌کنیم. ضمن این که شخصا معتقدم هر چقدر هم مدرنیته وارد زندگی ما ایرانی‌ها شود نهایتا مردم ایران طعم واقعی گوشت ایرانی را دوست دارند و سعی می‌کنیم همبرگری که عرضه می‌کنیم هم با ذائقه ایرانی سازگار باشد هم یادآور طعم اصیل همبرگر باشد. به هیچ وجه از جوش شیرین و هیچ گونه از افزودنی‌ها استفاده نمی‌کنیم. در مورد منو سعی کردیم طبقه بندی منو به شکلی باشد که اقشار مختلف جامعه توانایی این که مشتری فستیز شوند را داشته باشند. در ابتدا با 6 نوع برگر کار خود را شروع کردیم اما با توجه به استقبال مشتریان به مرور به 12 برگر در منو رسیدیم.

مواد اولیه تازه و طبیعی

زینعلی در مورد مواد اولیه می‌گوید: سعی کردیم به جای استفاده از ادویه‌ها از سبزیجات از جمله ریحون، پیازچه و ترشیجات برای طعم دهندگی به غذا‌ها استفاده کنیم. همچنین در مورد تمام موادی که در تهیه غذاها وجود دارد شخصا نظارت دقیقی داشتم. هر چند به طور کلی کسی که وارد فست فود می‌شود کمتر به دنبال رعایت نکات سلامتی است ولی ما از روغن زیتون، سرکه بالزامیک و لیمو سنگی که به صورت کاملا تازه تهیه می‌شود استفاده می‌کنیم تا غذاهای ما سلامت بیشتری داشته باشد.

منوی کافه و ماشین‌های خاص

فستیزعلاوه بر غذا در فستیز منوی کافه هم وجود دارد که شامل: نوشیدنی‌های گرم از جمله انواع قهوه، چای، انواع دمنوش، شربت، انواع نوشیدنی‌های سرد، بستنی‌ها، شیک‌ها و گلاسه‌ها است.

از جمله ماشین‌هایی که در طراحی دکور فستیز مورد استفاده قرار گرفته می‌توان به پونتیاک ترنزم مدل 1976، تریومف مدل 1972، بیتل مدل 1979، فولکس واگن مدل 1980 و مینی ماینر مدل 1968 اشاره کرد. به زودی هم قرار است یک فورد شلبی مدل 1958 که هیچگاه وارد ایران نشده و در کل 800 عدد از آن تولید شده به فستیز اضافه شود.

در مجموع قرار بر این است که فستیز فقط در کل کشور سه شعبه داشته باشد. برنامه‌هایی برای افتتاح شعب دیگر آن چیده شده که شعبه بعدی در نیاوران خواهد بود. پیک در محدوده وجود دارد و به زودی هم فروش اینترنتی آغاز می‌شود.

یکی دیگر از برنامه‌های ما این است که یک کلاب تشکیل خواهیم داد تا در کنار بچه‌های کار باشیم و برای آنها روز خوشی رقم بزنیم.

ضمنا سال آینده تعدادی از ماشین‌های کلاسیک ایران را جمع می‌کنیم تا یک همایش سه روزه خارج از تهران برگزار کنیم. در حال حاضر این برنامه توسط عظیم خودرو برگزار می‌شود که سال آینده هم توسط ما برگزار خواهد شد. برنامه‌های اسپانسرینگ برای پیست مسابقات آزادی هم جزو مواردی است که مد نظر ماست.

همان طور که در صفحه ی اینستاگرام اطلاع رسانی کردیم روز جمعه سوم دی هم برنامه ای با حضور دوستان کلوپ مرسدس بنز ایران برگزار کردیم و افتخار میزبانی آن‌ها را داشتیم.

 

 

درباره محمد وحیدپور

مدت هاست رستوران گردی یکی از علایق اصلیم محسوب میشه و فیدیلیو یکی از مهم ترین گزینه هام توی انتخاب رستوران ها بوده. به نظرم توی شرایطی که تهران پر از رستوران های جور و واجوره وجود سایتی که بتونه با جزییات رستوران ها و کافه ها رو معرفی کنه کاملا ضروری و مفیده.