خانه / کلینیک غذا / زندگی سالم / با این ۱۱ غذای پر فیبر لاغر شوید
غذای پر فیبر

با این ۱۱ غذای پر فیبر لاغر شوید

خیلی از افراد دست به هر کاری می‌زنند تا لاغز شوند و وزن کم کنند. از پرداخت ویزیت انواع و اقسام دکترهای تغذیه گرفته تا جراحی‌های مختلف کوچک کردن معده یا حتی انداختن بالون در معده. این درحالی است که به باور بسیاری از محققان علم تغذیه اصلاح لایف استایل غذایی به راحتی می‌تواند جور انواع و اقسام روش‌ها و رژیم‌های غذایی برای لاغری را بکشد.

اگر به دنبال کم کردن وزن، رسیدن به آرزوی اندامی ‌متناسب و یا کنترل سطح قند خون هستید، استفاده از رژیم غذایی فیبر دار به شما کمک می‌کند.

با مصرف فیبر (عدم تغییر رژیم‌های دیگر) می‌توانید وزن کم کنید و سطح قند خون‌تان را کاهش دهید. شواهد بسیاری وجود دارد که مصرف بیشتر فیبر می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را نیز کاهش دهد.

اما به‌رغم منافع شناخته شده چگونه می‌توان با مصرف غذاهای حاوی فیبر روزانه ۲۵ تا ۳۵ گرم وزن کم کرد. افزایش مصرف فیبر آسان است. فقط غذاهای خوشمزه و کامل را به لیست غذاهای خود اضافه کنید. در این مطلب مجله فیدیلیو به شما مجموعه غذاهای سرشار از فیبر را معرفی می‌کنیم.

 ۱- سس آووکادو (گواکامول)، لوبیای سیاه و بوریتوی مرغ

بوریتو بمب کالری است، فقط به خاطر اینکه سرشار از چربی و بدون کالری است. برای انتخاب گزینه سالم‌تر، بوریتوی مرغ  را در خانه با مواد حاوی فیبر بالا مثل برنج قهوه‌ای و لوبیا طبخ کنید. این دستور پخت را حتما امتحان کنید. این بوریتوی مرغ ۱۱ گرم فیبر دارد.

 ۲- کلم بروکلی پخته شده، لوبیای سفید و پاستای پنیر فونتینا

در منو غذایی‌تان پاستا را نگه دارید. این غذا خوشمزه‌ترین روش برای افزایش فیبر در منوی غذایی‌تان است. کل پاستای گندم و لوبیای در هر وعده غذایی ۱۳ گرم فیبر دارد.

 ۳- گل کلم با سس پنیری گرویر سرشار از فیبر

آیا به غذای پنیری علاقه دارید؟ از گل کلم خامه‌ای به جای غذای نشاسته دار کربوهیدراتی مثل سیب زمینی یا ماکارونی استفاده کنید که کم کالری باشد. در کنار این غذا از سبزیجات با ۵ گرم فیبر بهره ببرید.

۴- لیمو‌ و مارچوبه

مارچوبه‌های نوک تیز با روغن زیتون تفت داده می‌شوند و تکه‌های لیمو به آنها اضافه می‌شود و سپس سرخ می‌شوند. این غذا فقط ۵ دقیقه زمان می‌برد و در ازای ۴ گرم فیبر مقدار ناچیزی کالری به غذای شما می‌افزاید.

 ۵- سوپ لوبیای آمازون با کدوی زمستانی و سبزیجات

این غذای گرم با سبزیجات مفید برای قلب، سیر خوش طعم و لوبیا تهیه می‌شود که فقط ۱۰ گرم فیبر دارد. کدو برای از بین رفتن تلخی در کره پخته می‌شود که حالت خامه‌ای و بافت کاراملی به خود می‌گیرد و طعمی ‌بسیار مطبوع و لذیذ دارد.

 ۶- مرغ و ماکارونی دانه‌ای شکل با گوجه فرنگی خشک شده

یک غذای غذای ایتالیایی دیگر. ماکارونی گندم با سس خانگی گوجه فرنگی، تکه‌های سینه مرغ و کنگر فرنگی. این وعده غذایی ۱۰ گرم فیبر دارد.

 ۷- سالاد تمشک، آووکادو و انبه

این سالاد رنگی در زمان نهار رنگ و بوی خاصی به محل کارتان می‌دهد. ترکیب خوشمزه فندق، تمشک شیرین و خامه آووکادو  فقط ۷ گرم فیبر دارد.

۸- آرد جو دوسر، تمشک و بادام

آرد جو دوسر راحت ترین روش برای سیر شدن در صبحانه است و می‌توان گفت یک صبحانه سالم و کامل است.

در این دستور غذایی آرد جو دوسر در ماست یونانی، شیر و تخم شربتی به مدت یک شب می‌ماند تا یک خمیر ضخیم و خامه‌ای به عنوان پای‌ای برای تمشک و تکه‌های بادام تشکیل شود. این غذا به راحتی تهیه شده و خوش طعم است و در ضمن حاوی ۱۳ گرم فیبر است.

۹- کنگر فرنگی تفت داده شده

کنگر فرنگی در فصل‌های گرم به شکل گریل شده بسیار لذیذ است. تمام آنچه که برای تهیه این غذا نیاز دارید روغن زیتون، لیمو، نمک و فلفل برای یک غذای خوشمزه است. تمام این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. این غذا ۹ گرم فیبر دارد.

 ۱۰- عدس و شیرینی‌های بادامی

این غذا را به منوی غذاهای بدون گوشت خود بیافزایید. ترکیب عدس، هویج و بادام برای تهیه نان شیرینی با بافت عالی به کار می‌رود و یک کلوچه گندمی ‌را تشکیل می‌دهد. این کلوچه ۷ گرم فیبر و ۱۱ گرم پروتئین دارد و به دلیل لذیذ بودن هیچ کسی سراغ گوشت را نمی‌گیرد.

۱۱- عصاره کدو، نخود و عدس قرمز

چنانچه در وعده صبحانه ۵ دقیقه زمان بیشتری داشته باشید. می‌توانید کدو، نخود و عدس قرمز را پخته و عصاره آن‌ها را با یکدیگر مخلوط نمایید. ترکیب بی‌نظیری از عصاره‌های مقوی به دست می‌آید که تنها ۱۱ گرم فیبر دارد.

درباره الناز طالب زاده

سال هاست که در زمینه ترجمه برای روزنامه ها و نشریات و سایت های اینترنتی فعالیت دارم. این بار در حال کسب تجربه در بین محتواهای خوشمزه هستم. غذا خوردن و حتی در موردش صحبت کردن یکی از لذت هاست. خوشحالم بواسطه مطالبی که در این زمینه براتون ترجمه می کنم با هم در این لذت ها همراه هستیم.

یک نظر

  1. به نظرم بیشتر این غذاها در ایران وجود ندارد و اگر وجود دارد بسیار کم است بهتر است غذاهای رایج در کشور استفاده شود
    بعضی موارد غذاهای رایج در دیگر کشورهاست