خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / با غذاهایی که در گلدن گلوب سرو می‌شود آشنا شوید
گلدن گلوب ۲۰۱۷

با غذاهایی که در گلدن گلوب سرو می‌شود آشنا شوید

گلدن گلوب که هر ساله در ماه ژانویه برگزار می­‌شود همیشه با حواشی بسیاری همراه است. خبرنگاران و گزارشگران شبکه های خبری معروف از روز قبل در انتظار شروع مراسم و شکار لحظه ها به انتظار می‌­نشینند. تقریبا تمام بازیگران و فعالان سینمایی معروف دنیا در این روز در مراسم گلدن گلوب حضور پیدا می­‌کنند و همین موضوع سبب می‌شود این جشن به پر رویدادترین مراسم سال تبدیل شود. اما موضوعی که در این میان برای من سوال برانگیز شده بود پیرامون خوراکی و غذاهای گلدن گلوب است.

به نظر شما در این شب بزرگ چه غذاهایی برای مهمانان سرو می شود؟ آشپز معروف این مراسم کیست؟ در این مقاله سعی کردم به پرسش هایی از این قبیل بپردازم که بی­شک برای بسیاری از شما هم همیشه سوال برانگیز بوده است. پس با مجله فیدیلیو همراه باشید.

سرآشپز معروف غذاهای گلدن گلوب ۲۰۱۷ 

بعدی قبلی
غذاهای گلدن گلوب ۲۰۱۷
غذاهای گلدن گلوب ۲۰۱۷
غذاهای گلدن گلوب ۲۰۱۷
گلدن گلوب
بعدی قبلی
همان گونه که همه مشتاقند ببینند افراد مشهور در مراسم فرش قرمز جوایز گلدن گلوب با چه پوششی ظاهر می­‌شوند، بسیاری نیز مشتاقند بدانند در این روز چه غذاهایی برای این افراد سرو می‌­شود.

در مراسم باشکوه گلدن گلوب ۲۰۱۷، سرآشپز معروف هتل­‌های زنجیره‌ای هیلتون در لس انجلس آلبریکو نانزیاتا مسوولیت آماده کردن غذا برای مهمانان که بالغ بر ۱۳۰۰ نفر بودند را بر عهده داشت و با منوی سه وعده‌ای شامل سالاد، غذای اصلی و دسر از آن‌ها پذیرایی کرد.

در این شب بالغ بر ۳۶۰ کیلوگرم ماهی بس، ۱۸۰۰ کیلوگرم سبزیجات و ۲۷۰ کیلوگرم گوشت فیله توسط آلبریکو و تیمش آماده شد.

خوراکی هایی که آلبرتو برای مهمانان در نظر گرفته بود

او در شروع جشن برای جلوگیری از مشکلات گوارشی با یک سالاد سبک زمستانی که حاوی لبوی تفت داده شده و انواع مرکبات بود از مهمانان پذیرایی کرد که دستور تهیه این سالاد خوشمزه را خودش درست کرده بود.

برای غذای اصلی ماهی تندشده بس و فیله‌­های ظریف و خوشمزه گوشت در نظر گرفته شد. در کنار ماهی پوره کرفس و سس پستوی گوجه سرو شد و در کنار فیله‌ها ریساتوی پارمزان. ( ریساتو نوعی غذای ایتالیایی شامل برنج و پنیر و آب گوشت است)

البته بدون تردید در چنین جشنی دسر هرگز فراموش نمی­‌شود. دسر شامل کیک بادامی ناپولی با خامه پرتقالی بود که روی آن با خلال‌های بادام شیرین شده و سس شکلاتی تزیین شده بود. همچنین موس نوتلا، تیرامیسوی خامه‌ای و دسر شکلاتی از موارد دیگری بودند که در این شب بزرگ سرو شدند.

سال گذشته چهل و دومین سال برگزاری مراسم گلدن گلوب در هتل‌های زنجیره‌ای معروف هیلتون بود که توسط جمی فالون از شبکه NBC در ژانویه ۲۰۱۷ برگزار شد.

اگر شما نیز کنجکاو هستید بدانید  غذایی که افراد مشهور دنیا در روز گلدن گلوب خوردند چه طعمی داشته با بخش سرآشپز مجله فیدیلیو همراه ما باشید. در این بخش برای شما طرز تهیه سالاد و دسر مخصوص این روز را تهیه کرده‌ایم که می­‌توانید خودتان آن را در منزل امتحان کنید. امیدوارم خوشتان بیاید.

طرز تهیه سالاد مرکبات لبو و پسته برای ۴ نفر

غذاهای گلدن گلوب ۲۰۱۷

مواد لازم

لبوی متوسط ۱ عدد

فلفل سبز تند خرد شده ۱ عدد

لیموناد تازه ۱ قاشق غذا خوری

آب لیموی تازه  ۲ قاشق غذا خوری

عسل ۱ قاشق غذاخوری

نمک: ¼ قاشق غذاخوری

روغن زیتون ارگانیک نصف فنجان

اسفناج تازه ۱۵۰ گرم

پسته  شور خرد شده ¾ فنجان

پنیر بز تکه شده ۱۱۰ گرم

گریپ فروت ۱ عدد

پودر فلفل به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا فر را تا ۳۵۰  درجه سانتی گراد گرم کنید. لبو را در فویل بپیچید و به مدت یک تا یک ساعت و نیم در فر قرار دهید تا بپزد.

اکنون فلفل سبز، لیموناد، آب لیمو، عسل، نمک و پودر فلفل را در مخلوط کن بریزید و آن قدر مخلوط کنید تا مواد یک نواخت شود.

سپس روغن را به مواد بالا اضافه کنید و دوباره با هم مخلوط کنید تا خوب میکس شوند.

اکنون ¼ مواد را برای سس سالاد در ظرفی جداگانه کنار بگذارید.

حالا لبو های پخته شده را از داخل فویل خارج کنید و پوست آن ها را بکنید. سپس آن ها را خرد کرده و با ¼ فنجان از مواد مخلوط شده که کنار گذاشته بودید در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید و بعد در یخچال بگذارید تا خنک شود.

در این مرحله اسفناج، پسته، پنیر بز، گریپ فروت و بقیه مواد مخلوط شده را به لبوها اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا یک‌نواخت شوند.

سالاد گلدن گلوب شما آماده است نوش جان.

زمان آماده سازی: یک ساعت و پانزده دقیقه

طرز تهیه کیک بادامی مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۷

غذاهای گلدن گلوب ۲۰۱۷

مواد لازم

شیر ۱ فنجان

بادام ۵۰۰ گرم

کره آب شده ۱ فنجان

شکر ۱٫۵ فنچان

تخم مرغ ۳ عدد

آرد ۱ فنجان

بیکینگ پودر ۱ قاشق غذا خوری

خلال بادام برای تزئین

پودر شکر برای تزئین

طرز تهیه

ابتدا فر را تا ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

سپس خامه، بادام، کره، و شکر را در مخلوط کن ریخته و با درجه متوسط به مدت دو دقیقه مخلوط کنید.

اکنون درجه مخلوط‌ کن را کم کنید و به آرامی تخم مرغ ها و شیر را به مواد اضافه کنید.

در این مرحله آرد و بیکینگ پودر را با هم قاطی کنید و به مواد اضافه کنید و آن قدر مخلوط کنید تا به صورت یک نواخت با هم در آمیخته شوند.

حالا مخلوط را در یک ظرف مسطح با قطر ۲۲ سانت بریزید و به مدت ۴۵ دقیقه در فر بپزید. سپس روی کیک را فویل بکشید تا نسوزد و دوباره به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه در فر قرار دهید.

اکنون آن را از فر در بیاورید و صبر کنید کمی سرد شود. سپس آن را در ظرف سرو برگردانید.

در نهایت می­توانید آن را با خلال بادام و پودر شکر تزیین کرده و سرو کنید.

زمان آماده سازی ۱۵ دقیقه

زمان طبخ ۱ساعت و ۲۰ دقیقه

برای دریافت خبرهای بیشتر از افراد مشهور دنیا و حواشی های مهم با ما در مجله فیدیلیو بخش دنیای غذا و نوشیدنی همراه باشید.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.