خانه / تاپ / ۲۰ عامل برتر برای موفقیت در کسب و کار رستوران

۲۰ عامل برتر برای موفقیت در کسب و کار رستوران

مقدمه: 

موفقیت در کسب و کار رستوران می تواند دست نیافتنی باشد. البته موفقیت برای رستوران داری و بیزینس موفق دارای معنای متفاوتی است. برخی از افراد فقط قصد امرار معاش را دارند، ولی برخی دیگر از این صنعت اهداف بلندتری را در نظر دارند. اداره ی یک رستوران بسیار کار حساسی می باشد. برخی رستوران ها با وجود ارائه ی غذاهای با کیفیت مشتریان زیادی ندارند، در صورتی که رستوران هایی هم هستند که با منوی نه چندان جالبی که دارند در طول روز پذیرای مشتریان زیادی هستند. چیزی که در استراتژی رستوران داری و بیزینس موفق ثابت است، اصول اولیه ی آن تجارت است، بدین صورت که اصول اولیه در صنعت رستوران داری به هیچ عنوان تغییر پیدا نمی کند. 

 

 

موفقیت کسب و کار رستوران

۲۰ عامل برتر در موفقیت کسب و کار رستوران به شرح زیر هستند:

  1. باید در ابتدا به کسب و کار خود یک مفهوم معتبر تعریف کنید. به عنوان نمونه می توانید با ارائه ی تجارت و محصولاتی و سبک خدمات خود مشتریان خود را به این موارد آشنا کنید.
  2. اقدام به  آگاه سازی مشتریان از نوع و چگونگی منابع تقاضای رستوران خود کنید و آن ها را با نحوه ی خدمات رستوران خود با استفاده از تبلیغ ها آشنا کرده و آن ها را جذب کنید.
  3. محل و موقعیت مکانی مناسب رستوران از دیگر عوامل موفقیت در کسب و کار رستوران می باشد. مشتریان باید به راحتی بتوانند رستوران شما را پیدا کرده و به آن دسترسی داشته باشند.
  4. ارائه ی تصاویری جذاب از برند رستوران در موفقیت کسب و کار رستوران بسیار تاثیرگذار بوده و شما را از دیگر رقبای خود متمایز می سازد.
  5. از دیگر عوامل تاثیر گذار در موفقیت کسب و کار، پیشنهاد ارزش هدفمند است. مشتریان همواره به دنبال آگاهی و اطلاعات بیشتری از رستورانی که انتخاب می کنند هستند. منظور از پیشنهاد ارزش هدفمند یعنی ارائه ی انتخاب ها و راحتی و رضایت مالی، با هر قیمتی که مشتری انتخاب می کند.
  6. بازاریابی هدفمند یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در موفقیت کسب و کار رستوران می باشد. باید از بازاریابی که برای رستوران خود می کنید، مطمئن باشید که آیا این بازاریابی تمرکز کافی را در جذب مشتریان هدف شما دارد یا نه؟ در غیر این صورت باید به فکر برخی راه ها و روش هایی برای موفقیت در برنامه بازاریابی هدفمند خود باشید.
  7. غذای با کیفیت: از عوامل تاثیر گذار در موفقیت کسب و کار رستوران، کیفیت منوی غذایی آن است.
  8. ارائه ی خدمات با کیفیت: نحوه ی تعامل با مشتری و ارائه ی خدمات با کیفیت در موفقیت کسب و کار شما بی تاثیر نمی باشد.
  9. اجرای بی عیب و نقص: از ارائه ی تمامی عناصری که انتظار دارید به مشتریان خود بدهید مطمئن هستید؟ برای موفقیت کسب و کار رستوران خود بایستی یک اجرای بی عیب و نقص برای مشتریان خود برخوردار باشید.
  10. اطلاعات مشتری: بایستی از مشخصات کامل و نیازها و ترجیحات مشتریان خود با خبر باشید.

 

 

موفقیت کسب و کار رستوران

بررسی ادامه عوامل تاثیرگذار در موفقیت کسب و کار:

۱۱. بازخورد مشتری:  باید همواره در زمان ارائه ی بازخورد، اقدام به تشویق مشتریان خود به ارائه ی بازخورد نمایید.

۱۲.کارکنان توانمند: باید اطمینان کافی را از مدیریت کارکنان رستوران در قبال مشتری ها داشته باشید.  و از تجربه ی آن ها در برآورده کردن انتظارات مشتری مطمئن شوید.

۱۳. فرمول مالی واقعی: آیا بازدهی رستوران این امکان را به شما می دهد تا تمامی هزینه های متغیر را پوشش دهید و درآمد لازم را برای برآورده کردن هزینه های ثابت و انتظارات سود را داشته باشید؟

۱۴. طراحی منو: هزینه هایی که برای آیتم های منوی خود در نظر می گیرید باید به صورت مناسب با بیشترین سود باشد. 

۱۵. حداکثر میزان اهرمی خرید: زمانی که اهرم خرید خود را به حداکثر می رسانید بین قیمت های خیابانی و قیمتی که برای غذا و لوازم می پردازید، تفاوت های زیادی وجود دارد. بایستی برای کنترل میزان اهرمی خرید خود خرید یک مرحله ای و گروه خریدی و مدیریت حجم را در نظر بگیرید.

۱۶. نیروی کار متعادل با تقاضا: قبل از این که در رستوران را باز کنید به یک مکمل اولیه ی نیروی کاری نیاز دارید. این مورد هزینه ی ثابت کاری شما را تشکیل می دهد. سودهای زیادی به وسیله برنامه ریزی ضعیف هزینه های نیروی کار اضافه به هدر می رود. بایستی نیروی کاری را با توجه به میزان تقاضایی که برای برآورده کردن نیازهای مشتری دارید انتخاب کنید.

۱۷. سرمایه گذاری موثر: چرخه ی موثر زندگی یک رستوران به طور کلی پنج سال است. در سال اول شما اقدام به راه اندازی کسب و کار خود می کنید. در سال های دوم و سوم شما کسب و کار را به روال عادی تنظیم می کنید. در سال های چهارم و پنجم هم شما درآمد رستوران را به حداکثر می رسانید. بعد از گذشت پنج سال شما باید هیجان های جدیدی را برای مشتریانی که در طول این پنج سال جذب کرده اید، فراهم نمایید. در همین راستا ذکر این موضوع از قاعده مستثنی نمی باشد که در سال اول حداقل به شش ماه سرمایه ی در گردش جهت ایجاد کسب و کار نیاز دارید.

۱۸. تجربه: ورود به صنعت رستوران داری کاری ساده ای می باشد. به این صورت که قرارداد اجاره ی رستوران را امضا می کنید و بعد از استخدام نیروی کاری و تهیه ی غذا شروع به کار می کنید. تجربه تنها چیزی است که بعد از آن می تواند موجب تفاوت بین موفقیت و شکست کسب و کار شما شود. در صورتی که تجربه ی کافی را نداشته باشید می توانید از طریق یک مشاور قابل اعتماد به دست بیاورید.

۱۹. مدیریت مشارکتی: شما نمی توانید یک رستوران را از دفتر خود و یا از روی میز خود در یک تجارت دیگر اداره کنید. برای موفقیت کسب و کار رستوران شما باید به عنوان مدیر حتما در آن حضور داشته باشید و درگیر و رهبری کنید. مالکیت غایب در اکثر اوقات منجر به شکست می شود. 

۲۰. نگرش برنده: از آن جایی که هیچ کسی دوست ندارد در یک رستوران خالی غذا بخورد بایستی شما و کارکنانتان نگرش مثبت خود را به آن ها انتقال دهید. 

 

 

 

منبع:

https://www.restobiz.ca/top-20-factors-success-restaurant-business/

 

درباره safoora makhmalbaf