خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / رکورد گینس برای طولانی‌ترین تیرامیسو در دنیا
طولانی ترین تیرامیسو دنیا

رکورد گینس برای طولانی‌ترین تیرامیسو در دنیا

طولانی ترین تیرامیسو دنیا در ایتالیا رکورد گینس را از آن خود کرد. تیرامیسو یکی از مشهورترین دسرهای ایتالیایی است. نام این دسر از سه واژه ایتالیایی تیرا + می + سو تشکیل می‌شود که در زبان ایتالیایی به معنای “من را انتخاب کن” است. در ادامه این مطلب از مجله فیدیلیو در بخش دنیای غذا و نوشیدنی با ما همراه باشید تا با طولانی ترین تیرامیسو دنیا بیشتر آشنا شوید.

طولانی ترین تیرامیسو دنیا

به احتمال زیاد هیچ کس قادر به حمل این دسر ۲۶۶٫۹۰ متری ( ۸۷۵٫۶۶ فوت) که به تازگی رکورد طولانی‌ترین تیرامیسو جهان را از آن خود ساخته است نبوده است. به همین سبب این دسر خوشمزه در ابتدا توسط ۳۰ قناد ماهر و یک تیم داوطلب در ۴۲۰ تکه بسیار بزرگ به صورت جداگانه تهیه شده و سپس به یک مرکز خرید شلوغ در ایتالیا منتقل شده است. دستور تهیه این غول خوشمزه تمامی مواد موجود در تیرامیسوهای دیگر را البته در مقیاس بسیار بیشتر شامل می‌‌شود. موادی که در این تیرامیسوی حجیم به کار برده شده‌اند عبارتند از:

  • پنیر ماسکارپون ۴۰۰ کیلوگرم
  • خامه ۴۰۰ گیلوگرم
  • Savoiardi ( نوعی بیسکویت اسفنجی ایتالیایی) ۴۸ هزار عدد
  • قهوه ۴۲۰ لیتر
  • شکر ۲۰۰ کیلوگرم
  • تخم مرغ ۳ هزار عدد
  • نکتار انگور ۴۷ لیتر

طولانی ترین تیرامیسو دنیا

طبق اخباری که در وبسایت رسمی گینس منتشر شده است، هر تکه از این دسر از چهار لایه تشکیل شده است تا بتواند از حداقل ارتفاع مورد نیاز برای رکورد گینس که ۸ سانتی‌متر است برخوردار باشد. این رویداد توسط فروشگاه تیارا در این مرکز خرید و با همکاری برندهای معروفی از جمله میرکوریچی، لتونی فرولین، اووا پسکولو، کافه اورو، فورنو بونومی، اسکاربولو و چییم لیکوری سازمان‌دهی شده است. پس از اندازه‌گیری پودینگ قهوه توسط نماینده رکوردهای گینس لورنزو ولتری، این دسر خوشمزه میان هزاران تماشاگر گرسنه که با اشتیاق به تماشای این رویداد نشسته بودند تقسیم شده است.

البته رکورد طولانی ترین تیرامیسو دنیا تا پیش از آن نیز توسط ایتالیا در سال ۲۰۱۵ شکسته شده بود. گویا ایتالیایی‌ها نمی‌خواهند رکورد مشهورترین دسر مخصوص خود را به شخص دیگری بسپارند. تیرامیسوی مشهور ۳۰۱۵ کیلوگرم وزن داشته است که این وزن تقریبا ۵۰ برابر سنگین‌تر از وزن یک انسان معمولی است.

بزرگ ترین پیتزای دنیا

معروف‌ترین‌های ایتالیایی در گینس

شایان ذکر است اگر تیرامیسو را پرطرفدارترین دسر ایتالیایی بنامیم پیتزا نیز از این قافله عقب نمی‌ماند. پیتزا یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایتالیایی است. با این تفاسیر تعجبی هم ندارد که رکورد طولانی‌ترین پیتزای جهان را نیز ایتالیایی‌ها از آن خود کرده‌اند. طبق اخبار منتشر شده این پیتزا که در مساحت ۱۲۶۱٫۶۵ متر مربع تهیه شده است و ۵ برابر مساحت یک زمین تنیس را اشغال کرده است، در سال ۲۰۱۲ در رم رونمایی شده است. البته گویا این پیتزا رکورد طولانی‌ترین پیتزای بدون گلوتن جهان را نیز با خود حمل می‌کند.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.